Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین نتایج روش های درمانی مورد مطالعه برای درمان بیماران کرونا، در عین حال از احتمال تولید واکسن کرونا بین ۹ ماه تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه، گفت: شعار هفته سلامت که از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود، با هشتگ "کرونا را شکست می دهیم" بوده و شعار اصلی آن  «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» است که بر اساس شعار سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار جهانی نیز "حمایت از پرستاران و ماماها"ست و چون بهورزان و نیروهای بهداشتی هم در ایران اقدامات پرستاران و ماماها را انجام می دهند، این شعار را بومی سازی و انتخاب کردیم. محوریت برنامه های هفته سلامت، مقابله با کرونا بر طبق بسیج ملی مقابله با کروناست.

آخرین وضعیت روش های درمانی کرونا

جهانپور درباره آخرین وضعیت روش های درمانی کرونا، گفت: برنامه های مطالعات بالینی داروی فاویپراویر در دست اجراست و با توجه به اینکه در ژاپن و چین برای این دارو با توجه به عوارض آن، اثربخشی خاصی برای درمان کووید ۱۹ گزارش نشده است، این دارو وارد فاز مطالعات بالینی شد و هر نوع تجویز مستلزم نتایج مطالعات بالینی است. درمان هایی مانند همویرفیوژن هم در فاز مطالعاتی بوده و اثربخشی قطعی نشان نداده اند. داروی هیدروکسی کلروکین هم به عنوان دارویی با اثربخشی نسبی در پروتکل درمانی ما قرار دارد. استفاده از اکتمرا و آمپول رمدسویر (Remdesivir) هم فاز مطالعات بالینی را طی می کند.

وی افزود: سلول درمانی برای بهبود عوارض ریوی نیز روشی بود که در برخی بیماران اثربخشی آن دیده شده بود و دارد فاز مطالعاتی را طی می کند. باید توجه کرد که تاکنون هیچ کدام از این روش ها را نمی توانیم درمان اثربخش و حتی اثربخش نسبی محسوب کنیم، هر روشی برای درمان کرونا که در دنیا در حال مطالعه بوده، همزمان در ایران هم در حال مطالعه است و ده ها طرح مطالعاتی طب مدرن و مکمل در ایران در دست مطالعه  قرار دارد.

احتمال تولید واکسن کرونا تا یک سال آینده

وی افزود: همچنین امیدها این است ظرف ۹ ماه تا یک سال  و نیم آینده واکسن کرونا تولید شود که البته احتمالی است. در حوزه تشخیص هم از تست های PCR به عنوان تست اختصاصی،   سی تی اسکن به عنوان تست با حساسیت تشخیص بالا استفاده می شود. تست های سرولوژیک که همزمان با کشوری چون امریکا در ایران به تولید رسیده، برای تشخیص کرونا با روش الایزا در حال مطالعه است و قابلیت تولید آن وجود دارد. هنوز پروتکل های مورد استفاده تست های سرولوژیک با توجه به نوع آنتی بادی ها علیه کرونا تدوین نشده است و با تولید انبوه تست های الایزا بسیاری از آزمایشگاه ها می توانند از این فناوری استفاده کنند؛ چراکه فناوری تولید آن در کشور وجود دارد و به محض تایید آن می توانیم حتی بیش از تست PCR آن را تولید کرده و آزمایشگاه های بیشتری را برای آن قرار دهیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس درمان بيمارستان طرح فاصله گذاری اجتماعی مطالعات بالینی روش های درمانی فاز مطالعات واکسن کرونا تا یک سال روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899488

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان