Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: به منظور دستیابی به آخرین منابع علمی و اخبار لاتین و فارسی مربوط درخصوص ویروس کرونا، کتابخانه دیجیتال Covid-۱۹ در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد.

او افزود: آدرس بیش از ۳۰ سایت معتبرترین ژورنال‌های علمی جهانی در کنار آخرین اخبار سازمان جهانی بهداشت در مورد ویروس کرونا، آدرس پایگاه‌های علمی جهان اسلام، مراکز اسناد علمی و الکترونیکی در قالب مجموعه کتابخانه الکترونیکی گردآوری و در وب سایت این واحد دانشگاهی در اختیار پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه علمی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی اظهار داشت: راه اندازی کتابخانه تخصصی دیجیتالی با امکان دسترسی به کتاب‌های علمی رشته‌های مختلف جهت دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار دانشگاهی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مأموریت‌های معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به ۵ دسته تقسیم می‌شود که دسته اول شامل دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی می‌شود و در ذیل اینها دانشکدگان استانی تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اجرای مدل تربیتی علمی-حکمی در کودکستان‌های اسلامی «تاک»

دانشکدگان مهارتی دسته دوم محسوب می‌شوند که گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در هر استان ذیل آن قرار میگیرند ضمن اینکه سه سکو تاک(تربیت اسلامی کودک)، مشکات(مباحث مربوط به دوره‌های توان افزایی) و سازمان مدارس آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) در حوزه ماموریتی این معاونت قرار دارند و این پنج حوزه در تلاقی با یکدیگر قرار دارند.

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی یک جریان حرکتی را آغاز کرده که به موجب آن تعلیم و تربیت به عنوان یک فرآیند و همچنین مهارت‌آموزی به عنوان یک جریان از دوره کودکی و پیش‌دبستانی آغاز و تا دانشگاه ادامه دارد. بنابراین شبکه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر برخورداری از مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین واحدها و مراکز دانشگاهی در سرتاسر کشور، راه‌اندازی کودکستان های اسلامی تاک را برای تکمیل زنجیره و جریان تربیتی دانشگاه، هدف‌گذاری کرده است.

تاک به عنوان یک مرکز علمی، تربیتی و فرهنگی، غیرخصوصی و غیردولتی است و از حیث سیاستگذاری، نظارت، اجرایی و مالی تحت قواعد دانشگاه آزاد اسلامی و ذیل معاونت علوم تربیتی و مهارتی فعالیت خواهد کرد.

بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به رسالت دانشگاه در حوزه مسوولیت اجتماعی و قانون خانواده و جوانی جمعیت، هیئت امنا دانشگاه سال ۱۴۰۱ با تشکیل مرکز تربیت اسلامی کودک(تاک) تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی و با رویکرد اسلامی و تربیتی و مدیریت مستقل مالی موافقت کردند.

همچنین گستره فعالیت تاک در دو بازه سنی از ۴ماهگی بارداری مادر تا دو سال تمام کودک و از شروع سه سالگی تا ۵ سال تمام کودک خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت اخذمجوزها، تصویب و راه اندازی این کودکستان‌ها در سراسر کشور گفت‌وگویی داشتیم با عاصمه قاسمی؛ مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی (که دکتر محمدمهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، وی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) منصوب کرد) که در ادامه می‌خوانید:

دومین دوره تربیت مربی کودک تابستان برگزار می‌شود/ تربیت ۱۷۰ مربی

سرپرست مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) با اشاره به اینکه تا کنون یک دوره تربیت مربی کودک برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به فرآیند ساماندهی که در معاونت علوم تربیتی و مهارتی انجام شد در حال حاضر تنها یک دوره تربیت مربی کودک برگزار شده و به زودی در تابستان امسال دومین دوره تربیت مربی کودک برگزار خواهد شد و تا پیش از آغاز به کار کودکستان‌ها به پایان می‌رسد.

وی افزود: اولین دوره در مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد که گذراندن این دوره برای حضور در کودکستان‌های تاک ضروری است.

قاسمی با بیان اینکه در اولین دوره تربیت مربی کودک ۱۷۰ نفر شرکت کردند، ادامه داد: برخی از این شرکت کنندگان کسانی بودند که هم اکنون در کودکستان های دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار هستند اما با توجه به اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی مجوز راه اندازی کودکستان های تاک در سرتاسر کشور را دارد برنامه ریزی شده تا با برگزاری دوره های تکمیلی کسانی که توانمندی دارند در کودکستان های جدید جذب و مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: هدف ما این نیست که مثل مدرسه با کتاب و دفتر فرزند را روبه رو کنیم بلکه به دنبال این هستیم تا با بازی، نمایش، خلاقیت، تفکر و فعالیت‌های جمعی بتوانیم مفاهیم و ارزش های دینی و ملی مان را منتقل کنیم و هویتی که شکل میگیرد مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی باشد.

قاسمی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی کودکستان های تاک در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مرحله اول این بود که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک شبکه بزرگ دانشگاهی بتواند مجوز راه اندازی کودکستان در سرتاسر کشور را داشته باشد که انجام شد.

وی ادامه داد: اما از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی به جد بحث تربیتی و اجرای الگوهای تربیتی را در راه اندازی کودکستان های تاک دنبال میکند مراحل اخذ مجوزها پایان یافت ضمن اینکه در کنار این مهم جایابی و تصویب کودکستان‌ها در واحدهای دانشگاهی نیز انجام شده و یا در حال انجام است.

فعالیت رسمی کودکستان‌های تاک در سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود/ پیشتازی واحدهای البرز و مشهد

سرپرست مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) از راه اندازی اولین کودکستان‌های تاک در مهرماه امسال خبر داد و گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از یک کودکستان برخوردار است که البته هنوز در قالب تاک تعریف نشده است بنابراین فعالیت رسمی کودکستان‌های تاک در سال تحصیلی آینده آغاز میشود و هنوز در هیچ واحد یا استانی به افتتاح نرسیده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام واحدهای دانشگاهی در حال تکاپو برای راه اندازی کودکستان‌های تاک هستند، اضافه کرد: استان‌های البرز و مشهد در این زمینه پیشگام هستند اما اینکه کدام یک از این دو زودتر به افتتاح میرسد فعلا مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها همچون قزوین و یزد هم ما از قبل کودکستان داشتیم که به زودی در حوزه آموزشی آنها در قالب تاک تغییراتی اعمال می‌شود.کودکستان های فعلی دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل نمی‌شوند بلکه استانداردها و معیارهای آموزشی و تربیتی و فضاهای آموزشی دچار تغییراتی خواهند شد.

صدور احکام شورای تاک توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

قاسمی از صدور احکام شورای تاک توسط دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: به زودی اولین جلسه این شورا برگزار خواهد شد و این شورا متشکل از اعضای حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی همچون مشاور امور زنان و خانواده ، معاون علوم تربیتی و مهارتی و متخصصین حوزه تعلیم و تربیت کودک به عنوان اعضای حقیقی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یا افرادی که سال‌ها در این حوزه کار کرده اند، است ضمن اینکه دو نفر از مدیران کودکستان‌های فعلی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این شورا حضور دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همچون بسیاری از مراکز و سازمان‌های دیگر از قبل مهدهای کودک داشت اما تحولی که با راه اندازی کودکستان‌های تاک رقم میخورد وجه اهمیت به رویکرد تربیتی و علمی در پرورش کودک است و در کنار فضای رفاهی که ایجاد میشود الگوهای تربیتی علمی، بومی و دینی برای کودکان ارائه می‌شود.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا کودکستان‌های تاک صرفا در مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شوند هم گفت: این مهم به امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و همچنین نیازهای آن واحد و هر شهر باز می‌گردد.

انتهای پیام/

نرگس موذنیان کد خبر: 1228226 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود