Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت با ابلاغ طرح فاصله گذاری هوشمند به صنوف کم خطر این اجازه را داد که بعد تعطیلی چند وقته کرکره مغازه ها را بالا بکشند و فعالیت خود را آغاز بکنند و البته این از سرگیری فعالیت صنوف چهارچوب های مشخص و تعیین شده دارد که به اصناف ارائه شد .

خبرنگاران ایرنا در مازندران در مدت سه روز اخیر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به برخی از بازارهای استان سری زدند و مشاهدات آنان نشان می دهد که اکثر واحدهای صنفی پروتکل های بهداشتی مورد نظر را رعایت می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مغازه داری که در واحد صنفی خرازی خود با دستکش و ماسک روی صندلی نشسته بود و با حضور مشتری با اشاره دست وی اقلام مورد نیاز را به او تحویل داد.این مغازه دار در همان ابتدای حضور مشتری به او متذکر شد که بازای فروش محصول تنها با کارت خوان حاضر به دریافت هزینه کالا است.

و یا دیگر مغازه داران در راستای اجرای پروتکل فاصله گذاری هوشمند و ممانعت از حضور مشتری به داخل مغازه  با گذاشتن چهارپایه و یا میز کوچک درب واحد خود بدین نحو از ورود مشتریان جلوگیری می کنند و با دریافت لیست ، کالاها را از قفسه ها جمع آوری کرده و به مشتریان‌ تحویل می دهند .

اصناف پا به پای مسولان در رعایت قواعد

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران در این باره گفت : براساس لیست مشاغل پرخطری که اصناف ایران ارائه کرد ۷۵ درصد مشاغل مازندران جز مشاغل کم‌خطر به شمار می روند که با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند با رعایت قواعد تعیین شده می توانند فعالیت بکنند .

حسینقلی قوانلو افزود : براساس این لیست بیش از ۹۷ هزار واحد صنفی مازندران می توانند در این مرحله از اجرای طرح فاصله گذاری فعال باشند و این مهم با اخذ کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت امکانپذیر است .

مازندران حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی دارد که بنا به گفته عضو هیات نمایندگان اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در هر یک واحد صنفی به طور میانگین سه نفر مشغول به کار هستند .

قوانلو ادامه داد : تمامی قواعد و قوانین برای از سرگیری فعالیت از طریقه اتحادیه ها به صنوف اطلاع رسانی شده است از اینکه برای آغاز فعالیت ضمن ثبت نام در سامانه بهداشت و ثبت وضعیت سلامت فردی ، پروتکل های بهداشتی برای آنها ارائه شد و پس از پر کردن فرم و دریافت کد رهگیری فعالیت خود را آغاز کرده اند .

وی از همکاری خوب صنوف مازندران در طرح های فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند قدردانی کرد و گفت : بازاریان در این مدت ضمن صبوری و تحمل مشکلات ناشی از تعطیلی صنوف همگام با تصمیمات مسولان برای حفظ سلامتی جامعه همراهی کردند .

به گفته قوانلو اکنون و در مرحله اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، فعالیت صنوف کم‌خطر با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های هر صنف در حال انجام است و نظارت های مستمر بازرسان نشان می دهد که در این زمینه اصناف پا به پای مسولان همراهی می کنند.

وی گفت : استفاده از ماسک و دستکش و نیز رعایت فاصله ۲ متری میان فروشنده و خریدار از جمله نکات بهداشتی که از ابتدای اجرای طرح ها برای مقابله با کرونا و قطع این زنجیره به اصناف اعلام و اجرا شد .

رییس سازمان صنعت مازندران افزود : اکنون با افزایش سخت گیری در فعالیت اصناف ، بندهای دیگری اضافه شده است از جمله اینکه در فروشگاههای کوچک خریدار نباید وارد مغازه شود و فروشنده با دریافت لیست خریدها کالاها را جمع می کند و به فرد تحویل می دهد .

وی گفت : تداوم فعالیت در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی بارها بارها به صنوف گوشزد شد و آنها برای مقابله با کرونا و قطع این زنجیره و جلوگیری از تعطیلی دوباره بازار در تلاش مستمر هستند تا این پروتکل ها اجرا بکنند.

نگرانی جامعه پزشکی از نادیده گرفتن قواعد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز گذشته گفته که در ۲ماه اخیر شاهد ترافیک بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بابل و مازندران بودیم که منجر به فشارهای زیادی به پرسنل مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی  شد.

فرزاد جلالی افزود: در دوهفته اخیر نیز با کاهشی شدن مراجعت بیماران و همچنین کاهش تعداد مبتلایان جدید بودیم اما در روزهای اخیر با کاهش محدودیت ها ناشی از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی و شلوغی ادارات و اماکن عمومی نگرانی های عمده ای نسبت به بازگشت دوباره شرایط بحرانی شیوع کرونا به استان مازندران ایجاد شد.

وی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند، اگر دور دوم این بیماری عاید استان بشود کنترل آن در بیماستان ها بسیار سخت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بر اساس آخرین بررسی های جهانی در پیک دوم شیوع کرونا ممکن است داروهای قبلی تاثیر گذار نباشند زیرا نه تنها سرعت بیماری افزایش می یابد ، بلکه ممکن است ویروس نسبت به داروهای اولیه مقاومت نشان دهد.

وی گفت: خواهش ما از مردم جدی گرفتن رعایت نکات بهداشتی است و اینکه در صورت حضور در اماکن عمومی باید حفظ فاصله ، عدم لمس یکدیگر و اشیای اطراف و استفاده از تجهیزات بهداشتی را رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر تا ۱۰ روز آینده مراعات عمومی رعایت شود شاهد مدیریت ویروس کرونا خواهیم بود و نباید فکر کرد مدیریت بیماری به معنای کنترل ان است زیرا تاکنون هیچ کشوری نتوانسته ادعا کند که بیماری کرونا را کنترل کرده است .

وی از مردم خواست تا نسبت به کاهش بیماران مبتلا به ویروس کرونا خوشحال بوده و نسبت به بازگشت ان در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی نگران باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی نکات بهداشتی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

برخی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهد و همزمان تصاویری از فعالیت پدافند هوایی اصفهان منتشر شده است.

به گزارش تابناک، برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

همچنین تصاویری از فعالیت سامانه‌های ضدهوایی اصفهان در فضای مجازی منتشر شده است. شماری از این تصاویر را می‌بینید.

تعداد بازدید : 3688 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480   برخی منابع از جمله فارس گزارش دادند، صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده و پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. تصاویری از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان را می‌بینید که نشان می‌دهد وضعیت عادی است. تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480   همچنین در پی شنیده‌شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای بنام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد که پدافندهوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است. هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.       ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان   برخی‌ منابع از جمله الجزیره و ای بی سی نیوز از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران هستند، اما هنوز هیچ گزارش رسمی در این باره منتشر نشده است. حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی کشور با انتشار توییتی تاکید کرد: چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است. هنوز هیچ مستندانی از حمله وجود ندارد.    

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی تاکید کرد پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب  به حالت تعلیق درآمدند. این پروازها تا بدین لحظه لغو نشده است؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر