Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، فعلا علت مرگ مشکوک دختر بچه‌ی «هلیلانی» خودکشی اعلام شده و جواز دفن صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چند روزی است که موضوع خودکشی دختر بچه هلیلانی نقل تمام رسانه‌های محلی و ملی است و شائبه‌ها و نقد و نظرهای متفاوتی در خصوص خودکشی این دختر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده فعلا علت مرگ مشکوک متوفیه به استناد گزارش پزشکی قانونی خودکشی اعلام شده و جواز دفن مرحومه صادر شده است.

وی افزود: مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی یک روزه به وجود نمی‌آیند و در بستر زمان به طور مستمر تکرار، تا تبدیل به یک فرهنگ می‌شوند. این موضوع خودکشی در ایلام هم یک شبه بوجود نیامده و در گذر زمان به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است و علل و عوامل مختلف در آن دخیل است. 

دادستان ایلام خاطر نشان کرد: آسیب اجتماعی و ناهنجاری‌هایی از قبیل خودکشی را نمی‌توان فرهنگ یک جامعه قلمداد کرد ارزش‌های اجتماعی منطبق بر آموزه‌های شرع مقدس اسلام فرهنگ غنی مردمان محبوب استان ایلام تشکیل داده است و تعمیم خودکشی نوجوانی مظلوم ناشی از مشکلات عدیده اقتصادی به فرهنگ یک جامعه فرهیخته قابل پذیرش نیست. 

وی تصریح کرد: پدر این خانواده دارای معلولیت جسمی و تحت پوشش بهزیستی است، با کمال تاسف باید بگویم این خانواده در اتاقکی ۲۰ الی ۳۰ متری که متعلق به عموی دختر است و در راه خدا رایگان در اختیارشان گذاشته شده است زندگی می‌کنند و غیر از دریافت مستمری بهزیستی و یک راس گاو که باز هم متعلق به عموی این دختر است منبع درآمدی ندارند و مستندی دال بر افسردگی این دختر ارائه نشده است.

خسروی زاد بیان داشت: هر چند اگر افسردگی را عامل این خودکشی بدانیم در این پرونده باز سر منشا آن فقر است.

وی افزود: این روستا از ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی محروم است. فاقد امکاناتی از قبیل لوله کشی آب، گاز، جاده دسترسی، خدمات بهداشتی، آنتن دهی تلفن همراه، تلفن ثابت و  .... است و رفع مشکلات این روستا و روستاهای مشابه که در آن منطقه هستند، با شعار و ابلاغ مصوبات غیر قابل اجرا حل نمی‌شود. می‌طلبد مسوولین محترم استانی که داعیه خدمت را دارند سری به گلدره بزنند تا ببینند این مردم از ابتداییترین حقوق اساسی محروم هستند.

وی با رد برخی انتقادات از سپاه، عنوان کرد: سپاه بعنوان یک نیروی نظامی و انقلابی وظیفه ساخت شبکه بهداشت و راه سازی و ... را ندارد هر چند در طول سال‌های اخیر سپاه پاسداران با توان نیروی مقاومت بسیج ثابت کرده که فراتر از وظایف خود عمل کرده و با تخصیص بودجه‌های فرهنگی در قالب طرح محرومیت‌زدایی همپای دولت‌ها و حتی فراتر خدمت‌گزاری کرده است. انتقاد از سپاه در این خصوص منطقی نیست. این یک آسیب اجتماعی است و مسوولان آن مشخص و تعریف شده اند؛ دستگاه قضایی استان به عنوان احیاکننده حقوق عامه در پرتو منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست معظم قوه‌ قضائیه، دادستان محترم کل کشور و تاکید رئیس کل محترم دادگستری استان اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/9807

منبع: فارس

کلیدواژه: خودکشی ایلام سپاه مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»