Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت:توسعه و اجرای کشت گیاهان دارویی به میزان ۵۰۰ هکتار طی یک برنامه سه ساله در دستور کار قرار دارد.

او افزود: همچنین احداث و ایجاد باغات تمام صنعتی، توسعه کشت بافت در سطح ۵۰ هکتار با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان در مجتمع کشت و صنعت، عملیات توسعه گلخانه‌های جدید با توجه به تعهدات گذشته در سطح ۲۵ هکتار از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدار ادامه داد: توسعه باغات، تولید ملکه و زنبورداری به عنوان تنها مرکز اصلاح نژاد تولید و تکثیر ملکه در استان، اصلاح نژاد دام سبک و تولید نژاد‌های دو منظوره ترکیب جدید گوسفندی لری یا گونه‌های بومی با گونه‌های جدید اصلاح نژاد شده رومانوف عملیاتی و اجرا خواهند شد.

او  گفت: عرضه تولید و عرضه نهال‌های اصلاح شده منطبق با شرایط محیطی و سازگاری منطقه در جهت توسعه اقتصاد استان از جمله نمونه‌هایی مثل انجیر استهبان ظرفیت خوبی برای اشتغال استان است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مجتمع بزرگ کشت و صنعت فجر صفا ظرفیتی بی نظیر برای تولید، اشتغال و تحقق شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در لرستان می‌باشد.

بازدار با تاکید بر تحقق شعار سال (جهش تولید)، نقش کشت صنعت فجر صفا لرستان در تحقق این مهم و عملیاتی نمودن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم برشمرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: این مجموعه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، در جهت پویایی اقتصاد استان و افزایش بهره‌وری در سال جهش تولید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، گام‌های موثری را بردارد.

او اظهارداشت: زنجیره تولید گوشت قرمز با تاکید بر دام سبک و گوسفندی که برای تکمیل این زنجیره برنامه احداث کشتارگاه صنعتی دام و احداث کارخانه خوراک دام از اولویت‌های مهم کشت صنعت فجر صفا لرستان می‌باشد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان