Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:49:20 GMT

اهدای بیش از ۱۱ هزار کارت اشتراک و ۵۰ سفر رایگان دوچرخه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۸۲۰۱

اهدای بیش از ۱۱ هزار کارت اشتراک و ۵۰ سفر رایگان دوچرخه

به گزارش خبرگزاری مهر، با اشاره به اجرای برنامه‌های سند توسعه دوچرخه‌سواری در سال ۹۹ افزود: از آنجا که دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان سه گروه اصلی هدف‌گذاری‌شده در این سند هستند، کارت‌های اشتراک و سفرها نیز به این اقشار تعلق می‌گیرد.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک گفت: با توجه به تمرکز فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در محدوده مرکزی تهران، اشتراک نیز به مراکز آموزشی و اداری این محدوده از جمله دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس و هنر و همچنین پلیس راهور، آموزش و پرورش، دبیرستان‌ها، ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌های مناطق ۶-۷-۱۱و ۱۲ تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4899684

منبع: مهر

کلیدواژه: دوچرخه سواری شهرداری تهران ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهر تهران فاصله گذاری اجتماعی قوه قضاییه نیروی انتظامی آموزش مکمل سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی طرح ترافیک محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، براساس گفته‌های حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، حدود ۴۵۰۰هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که ۵۲درصد آنها باید نوسازی شود؛ چراکه این بافت‌ها در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله به‌مثابه بمب عمل می‌کنند و سبب افزایش تخریب‌ها می‌شوند، از این‌رو مدیریت شهری ششم نگاه ویژه‌ای به این بافت‌ها داشته و نوسازی آنها را در اولویت قرار داده است. برای تسریع و تسهیل این فرآیند، تسهیلات و مشوق‌هایی مانند تخفیف عوارض صدور پروانه پیش‌بینی شده است. همین رویکرد و سیاست باعث شد تا بافت‌های فرسوده روی ریل نوسازی قرار بگیرند و آنطور که مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری عنوان کرده: «در سال گذشته ۵۸۰۰پلاک فرسوده در تهران نوسازی شد.» او در ادامه آخرین اقدامات سال گذشته و برنامه‌های سال جدید را تشریح‌کرد.

رشد ۱۳۸درصدی صدور پروانه

در راستای تحقق حکم ۷۲برنامه ۴ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه ۳درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده، سال گذشته ۵هزار و ۵۰۵پلاک در بافت‌های فرسوده مناطقی چون ۱۵، ۱۸و... شناسایی و هدف‌گذاری شد. با همت و پیگیری مدیران شهری مناطق و سازمان نوسازی تا اواسط اسفند ۱۴۰۲، هدف‌گذاری‌ها محقق شد و صدور پروانه در این بافت‌های فرسوده ۱۳۸درصد رشد داشته است.

منطقه ۱۵، رکورددار نوسازی

در منطقه ۱۵، بیشترین پلاک فرسوده را داشتیم که پیگیری‌های رخ داده سبب شد تا این منطقه در فرآیند نوسازی، رکورددار شود. مناطق ۱۸، ۱۷، ۱۴، ۱۳، ۷، ۱۶، ۱۰و ۲۰هم سهم نوسازی سالانه ۳درصد را محقق کردند. منطقه ۱۲با وجود محدودیت‌های میراثی در ۴محله آمار و عملکرد قابل‌قبولی در نوسازی بافت‌های فرسوده داشته است.

تصویب ۷۳طرح موضعی و موضوعی

براساس حکم ۷۲برنامه ۴ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران (احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده) تا پایان سال گذشته ۷۳طرح موضعی (از نظر زمانی و مکانی با محدودیت مواجه بودند.) و موضوعی (احیای برخی از مکان‌های متروک) تهیه و تصویب شد. همچنین امکان‌سنجی و بازنگری شبکه معابر به مساحت ۶۰۰۰هکتار و ۱۲طرح بازآفرینی به مساحت ۳۲۰۰هکتار در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت و عملیاتی شد.

تحول در ۲هزار هکتار

طرح تحول محدوده جنوب شهر تهران بنا به دستور شهردار تهران در محدوده‌ای به وسعت بیش از ۲۰۰۰هکتار در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت. با توجه به مشکلات و چالش‌های عمده این محدوده و با هدف خارج کردن محدوده از چرخه فرسودگی و ناکارآمدی، فرآیند تهیه طرح با رویکرد تجدیدحیات و بازساخت شهری و توسعه عادلانه و... توسط مشاور آغاز شده و امیدواریم در نیمه نخست سال شاهد دستاوردهای این طرح باشیم.

اجرایی‌شدن ۱۵۰هزار مسکن استطاعت‌پذیر

برای تعادل‌بخشی به قیمت و تولید مسکن، عملیات احداث بیش از ۱۵۰هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است. همچنین در دوره جدید مدیریت شهری، بودجه سازمان نوسازی از ۲۰۰میلیارد تومان، امسال به مبلغ ۶هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


۸ مشوق برای نوسازی خانه‌های فرسوده تخفیفات ویژه عوارض پروانه ساختمانی وام ۴۵۰میلیون‌تومانی دولت تخفیف ۵۰درصدی حق‌الزحمه ناظر سازمان نظام‌مهندسی یک‌طبقه تشویقی به املاک بالای ۱۰۰مترمربع تراکم ۴طبقه به املاک ۵۰تا ۱۰۰مترمربع که امکان تجمیع ندارند ۲طبقه تشویقی درصورتی‌که مساحت کل تجمیع به ۴۰۰متر برسد ساخت پارکینگ‌های محلی برای جای پارک خودرو در بافت‌های فرسوده ارائه رایگان کل مساحت بن‌بست درصورت تجمیع تمامی املاک واقع در کوچه بن‌بست
۵ برنامه مهم در سال ۱۴۰۳

طراحی و اجرای پروژه‌ها و عرصه‌های خدماتی و ساماندهی عرصه‌های عمومی در محدوده طرح‌های موضعی مصوب ده‌ونک، گلابدره، سیمین قلعه، کن و فرحزاد انجام می‌شود.

پروژه‌های بزرگ بازآفرینی مانند پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه(س) و نفرآباد هم وارد فاز اجرایی شده‌اند و اکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد رسیده‌اند و قطعا امسال هم کارها با سرعت پیگیری می‌شود.

آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران (اسلام‌آباد؛ حدفاصل جنوب مجموعه آتی‌ساز تا باغ‌راه فدک در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۷هکتار) در شورا تصویب شده است که براساس این طرح، ساماندهی محدوده ۱۱۷هکتاری انجام می‌شود. در ۷هکتار از اراضی متعلق به شهرداری (فضاهای سکونت و پشتیبان سکونت در حدفاصل پل‌مدیریت تا پل‌نیایش) واحدهای مسکونی معوض برای واگذاری به ۵۰۱قطعه ساخته می‌شود و سایر بخش‌ها (شمال پل نیایش تا مجتمع مسکونی آتی‌ساز و جنوب پل مدیریت تا باغ‌راه فدک) هم فضای‌سبز و باز و گردشگری طراحی خواهد شد.

طرح احداث ۱۵۰هزار واحد مسکونی در شهر تهران عملیاتی می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه‌های خدماتی و مسکونی مشارکتی محله نفرآباد به اتمام می‌رسد و بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 846543 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بافت‌ فرسوده شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • تداوم ایجادنشاط و تعلق سازمانی کارکنان استانداری تهران در سالجاری
  • فرم ج و اهدای زمین به متقاضیان جوانی جمعیت
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟