Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به احتمال بازگشایی مساجد پرداخت و گفت: احتمال بازگشایی مساجد شهرهایی که سفید هستند وجود دارد، البته باید ستاد مبارزه با کرونا سفید بودن هر شهر را اعلام کند، چراکه در بازگشایی هیچ اصراری وجود ندارد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، نخستین جلسه مسئولان قرارگاه‌های رزمایش همدلی، مواسات و انفاق مومنانه آذربایجان‌شرقی به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و ائمه جمعه شهرهای استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در این جلسه با تاکید بر اینکه، تعطیلی نماز جمعه باعث تعطیلی وظیفه امامت جمعه نشده بلکه مضاعف شده است، اظهار داشت: وظیفه امامت جمعه تعطیلی‌بردار نیست و این عزیزان در اموراتی مانند ضدعفونی سازی معابر، کمک به نیازمندان و کنترل و نظارت بر تغسیل و کفن و دفن فوت شدگان کمک می‌کنند.

وی نقش روحانیت در نظارت و کنترل بر کفن، دفن و تغسیل فوتی‌ها را مهم خواند و گفت: این امر یک مسئله شرعی است که نمی‌شود به راحتی از کنار آن رد شد، مردم و خانواده‌های فوت شدگان باید از این جهت اطمینان خاطر داشته باشند که روحانیون در کنار آنان حضور دارند.

گزارش تسنیم از تغسیل اموات کرونایی توسط قرارگاه امیرالمومنین(ع) بسیج طلاب البرز+تصاویرآخرین اخبار کرونا در گلستان| ممنوعیت فعالیت مشاغل پُرخطر از امروز/جهاد طلاب بسیجی برای کفن و دفن جان‌باختگان کروناییاصفهان|وظیفه طلاب در قرنطینه خانگی چیست؟یاری طلاب خوزستانی به مردم؛ از ضدعفونی تا دوخت ماسک توسط طلاب خواهر + فیلم

امام جمعه تبریز با تقدیر از روحانیونی که با روحیه جهادی انجام وظیفه می‌کنند، ابراز داشت: برخی اوقات حتی نزدیک ترین افراد خانواده فوت شدگان نیز جرات نزدیک شدن به پیکر فوت شدگان را ندارند، اما روحانیت با روحیه ایثارگرانه عهده دار امر کفن و دفن و نظارت می‌شوند.

وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان از حوزه علمیه تبریز، عنوان کرد: افتخار بسیار بزرگی برای شهر تبریز و حوزویان ایثارگر بود که آیت الله خامنه ای از آنان به نام تقدیر کنند.

‌آل‌هاشم خاطرنشان ساخت: از ابتدای بحران کرونا شاهد تلاش ائمه جمعه در ضدعفونی کردن معابر، دوخت ماسک و... بوده ایم که دوشادوش در کنار مدیران بهداشت و درمان حضور داشته و دارند که افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای رزمایش همدلی، مواسات و انفاق مومنانه، گفت: رمضان اوج تلاش روحانیت برای معیشت مردم خواهد بود و کسی جز ائمه جمعه نمی‌تواند به درستی پرچمدار این رزمایش در شهرهای کوچک و بزرگ باشند که در این ارتباط جلسه با نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور برگزار شده ‌که از عید نیمه شعبان شروع شده و تا عید فطر ادامه خواهد داشت، البته اگر کرونا اتمام نیابد تمدید نیز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان به احتمال بازگشایی مساجد پرداخت و گفت: احتمال بازگشایی مساجد شهرهایی که سفید هستند وجود دارد، البته باید ستاد مبارزه با کرونا سفید بودن هر شهر را اعلام کند، چراکه در بازگشایی هیچ اصراری وجود ندارد و تابع هماهنگی وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: قبل از اعلام رزمایش، خدمات متعددی در ارتباط با معیشت توسط بسیج و سپاه انجام شده ‌و 20 روز پیش ستاد مدافعان سلامت تشکیل شد، در این کار تنها به نیازمندان کمک نمی‌شود بلکه افرادی مثل کارگران روزمزد که شاید نیازمند نیستند ولی به دلیل تعطیلی مشاغل خانه‌نشین شده اند نیز توجه می‌شود.

‌آل هاشم، نقش ائمه جمعه در امداد رسانی و امید بخشی به خانواده‌ها را مهم دانست و افزود: خوشبختانه با محوریت ائمه جمعه، ماه رمضان که ماه دستگیری از فقرا نیز هست، به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و در ارتباط با کمک معیشتی افراد کارهای بزرگی انجام شود.

وی اجرای رزمایش انفاق مومنانه را با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، نیروهای مردمی، روحانی مسجد و... را مغتنم دانست که با محوریت مساجد نیازمندان شناسایی شده و به وسیله ارتباط گیری با خیرین و متدینین معرفی شده که باید در این راه از ظرفیت رسانه ملی و مجازی استفاده شود.

در آستانه رمضان دو هزار بسته غذایی بین مردم مراغه توزیع می‌شود

حجت‌الاسلام پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این جلسه از تشکیل قرارگاه جهادی شهید دهقانی و شهید سیفی خبر داد و عنوان نمود: در گروه‌ها از طلاب، دانشجویان، اساتید و دیگر اقشار حضور دارند که در کارهایی مانند ضدعفونی کردن معابر، توزیع دو هزار بسته غذایی به خانوار در شب نیمه شعبان به مبلغ چهارصدمیلیون شامل یازده قلم جنس از قبیل؛ گوشت، روغن، قند، شکر و... انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده ‌در آستانه رمضان برای دو هزار خانوار و برای ولادت امام حسن(ع) به سه هزار خانوار کمک‌های مالی و اقلام انجام شود، خواهران طلاب نیز با تهیه کارت‌های هدیه یکصد هزار تومانی و اهدا آن به کارگران روز مزد انجام وظیفه نمودند.

انتهای پیام /9-111/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ولی فقیه فوت شدگان ائمه جمعه آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخت و انتقام دندان‌شکن ایران به اسرائیل مایه مسرت مظلومان جهان شد

ماموستا محمدصالح هاشم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه پاسخ سخت و انتقام دندان‌شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم‌صهیونیستی در شنبه شب گذشته مایه مسرت کل مسلمانان و مظلومان جهان به ویژه مردم شریف ایران بود اظهار داشت: این کار بزرگ، جای تبریک دارد و امید است دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم جهانی متوجه شوند که بنا به فرمایش رهبری دوران بزن دررو تمام شده و اگر به کنسولگری ایران در کشور دیگر حمله کرده و مستشاران نظامی را ترور کنند باید به جزای اعمال خود برسند.

وی تصریح کرد: انتظار این است که اسرائیل از صحنه روزگار محو شود اما استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و انگلیس به واقع انتظار نداشتند که جمهوری اسلامی ایران این اقدام را انجام دهد، اما انجام داد و کار بسیار بزرگی بود.

ماموستا هاشم آبادی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر کل مستکبران دنیا ایستاد و پاسخ کوبنده به آنها داده و نشان داد که دشمن باید تنبیه شود و بنابراین کار بسیار بزرگ و مسرت‌بخشی انجام شد و باید از اقدام مطلوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پاسخ سخت و انتقام دندان‌شکن ایران به اسرائیل مایه مسرت مظلومان جهان شد
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؛ آخر هفته ایرانی‌ها چگونه تغییر می‌کند؟