Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در شرایطی که یکی از مهم ترین برنامه های وزارت صمت تنظیم بازار محصولات فولادی بوده است، تصمیم گیری این وزارت برای توزیع مواد اولیه و قیمت‌گذاری آن مهم تلقی می‌شود. برای روشن شدن این موضوع با محسن صادق زادگان کارشناس حوزه معدن و فولاد گفت‌وگو شده که در ادامه می خوانید:   در حال حاضر وضعیت موجودی کنسانتره و گندله در کشور به چه صورت است؟ معتبر ترین سند برای اعلام وضعیت موجود اعلام خود وزارت صمت است که کسری کنسانتره را ۳ تا ۶ میلیون تن اعلام کرده و بالانس گندله و اهن اسفنجی در سال ۹۹ را منوط به راه اندازی واحدهای جدید می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا معادن در سال ۹۹ می توانند امیدی به صادرات داشته باشند؟ کسری موجود راه هرگونه صادراتی را برای مسئولین وزارت صمت بسته است و وزارت صمت برای تامین ارز خود می بایست درون شرکتهای تحت نظارت خود مدیریت توزیع ارز انجام دهد. معادن در روزهای اخیر رایزنی های وسیعی برای افزایش قیمت داشته اند، ایا نتیجه گرانی مواد خواهد بود؟ متاسفانه همین تفکر جزیره ای باعث به هم خوردن بالانس زنجیره فولاد شده است. اگر تعیین قیمت کنسانتره و گندله از مسیر کارشناسی خارج شود در ماه های آینده تاثیر خود بر قیمت محصولات نهایی را خواهد گذاشت. آیا مدل کارشناسی تطبیق قیمت با قیمتهای جهانی است؟ هرچند تلاش وزارت صمت نزدیک شدن و تابع پذیری قیمت محصولات از قیمت های جهانی است اما باید در نظر داشت تعیین قیمت بر اساس سود عادلانه تنها راه مدیریت سهم خواهی ذی نفعان است. پیش بینی کارشناسی شما برای قیمت کنسانتره چقدر خواهد بود؟ بر اساس قیمتهای خالص صادراتی ،  کنسانتره در ایران و همچنین توجه به هزینه های هرکدام از واحدهای زنجیره قیمت کنسانتره نباید بیش از ۱۷ درصد شمش خوزستان باشد که به نظر میرسد با توجه به افزایش یک درصدی و همچنین بالارفتن قیمت شمش قیمت واقعی و کارشناسی کنسانتره باشد. و کلام آخر؟ تجربه نشان داده هرگاه از تصمیمات کارشناسی دور شده ایم مردم به عنوان ذی نفعان واقعی هزینه آن را پرداخته اند. امیدوارم این بار مردم برنده باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت تنظیم بازار سنگ آهن قیمت گذاری کارشناسی قیمت کنسانتره وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید پژو پارس تعیین شد

با دریافت مجوز، قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

قیمت اسفندماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود که با دریافت مجوز قیمت جدید این خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت جدید پژو پارس اعلام شد+ سند
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود