Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:28:01 GMT

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۸۱۷ نفر به دلیل سقوط

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۵۷۲

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۸۱۷ نفر به دلیل سقوط

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۸۱۷ نفر به دلیل سقوط، طی سال گذشته خبر داد.

فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انجام بیش از ۱۰۰ هزار ماموریت اورژانسی درسال گذشته، گفت: کارشناسان اورژانس در مجموع، ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ ماموریت تصادفی و غیر تصادفی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از افزایش ۳۷.۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از مجموع این ماموریت‌ها ۸۷ هزار و ۹۳۳ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۱۹ هزار و ۹۶۵مورد ماموریت تصادفی بود.

وی ادامه داد: ۴۲هزار و ۷۴۸ بیمار غیر تصادفی و ۱۹هزار و ۴۸۱ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس این مرکز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: کارشناسان اورژانس برای ۲۲۸۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی در محل انجام دادند.

وی با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات رانندگی ۶.۵۳ درصز افزایش داشت، خاطر نشان کرد: در مجموع، فوت ۳۰۶۰ نفر در ماموریت‌های غیر تصادفی و ۳۱۰ نفر در ماموریت‌های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تایید شد.

رحمانی، اضافه کرد: در این مدت برای ۵۶۷۳ بیمار قلبی، ۳۴۵۵بیمار تنفسی، ۹۱۲ نفر به دلیل سکته مغزی، ۲۸۵۵ نفر به علت مسمومیت غیر از مونوکسید کربن و ۸۶۳ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی تبریز نفر به دلیل غیر تصادفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۸۲ هزار ماموریت در فاصله زمانی ٢۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال توسط اورژانس انجام شده است.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان افزود:پنج هزارو ۷۰۰ آمبولانس،۶۴ اتوبوس آمبولانس،۲ هواپیمای اورژانس ، ۵۲ بالگرد اورژانس ،۲۷۰ موتورلانس و پنج شناور دریایی با ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس گرفته شده،۵۸ هزار بیمار در محل درمان و ۷۷ هزار نفر به مراکز درمانی اعزام شدند

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه کننده به بیمارستان ها داشته ایم ، برای ۸۵۰ بیمار بدحال عملیات احیا انجام شده است،۴۷۰ هزار بیمار بستری و۱۱۶ هزار عمل جراحی انجام شده ، ۸۷۰ هزار بازرسی توسط ماموران بهداشت انجام شده و ۶۳۶ هزار بازرسی موادغذایی و ۲۳۳ هزار بازرسی اماکن انجام شده است.

عین اللهی گفت:۲۱ هزار اماکن بین راهی بازرسی شده و به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی ۲ هزارو ۷۰۰ مرکز پلمب شده است،۸۵۵ هزار کیلوگر مواد غذایی فاسد در این ایام کشف و امحا شده است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:بیمارستان امام حسن(ع)شهرستان آران و بیدگل امسال راه اندازی می شود و اعتبار لازم آن هم تخصیص یافته است.

وی افزود:هدف ما از سفر به کاشان بررسی نحوه خدمات در ایام نوروز است و رسیدگی به بیماران در این ایام مطلوب بوده و همه بیماران توسط پزشک متخصص ویزیت شده اند،بیمارستان شهید بهشتی از بهترین بیمارستان های استان اصفهان است،در بخش تاسیسات و ساختمان ضعف هایی دارد که به دنبال رفع این مشکل هستیم.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • واژگونی خودرو سواری در محور نیشابور به سبزوار منجر به فوت ۲ نفر شد
  • حادثه رانندگی در محور نیشابور- سبزوار با ۲ قربانی
  • واژگونی سمند در گلپایگان با ۶ مصدوم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت توسط اورژانس لرستان
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم
  • انجام ۳۵۶ ماموریت تصادفی توسط اورژانس خراسان شمالی
  • ۶ جانباخته و ۱۵۶ مصدوم درتصادفات کرمان
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی