Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:20:11 GMT

اولین دائره المعارف مازندران چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۷۰۲

اولین دائره المعارف مازندران چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نتیجه سال‌ها کوشش پژوهشگران و فرهیختگان مازندرانی در این ایام سخت به ثمر نشست و دانشنامه بزرگ مازندران به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی در ۳۳۰۰ دوره ۵ جلدی به چاپ رسید و این کار بزرگ و ارزشمند مژده‌ای به مردم فرهنگ دوست و هنرپرور مازندران به شما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌رود

وی با تقدیر از حمایت‌های کم نظیر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد حسین زادگان استاندار مازندران و سایر مسئولان، این اتفاق فرهنگی را به تمامی مازندرانی‌ها به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه تبریک گفت و یاد بزرگ مرد مازندران، زنده یاد استاد حسن انوشه که سال‌ها در راه تاریخ و فرهنگ و ادب این کهن مرز و بوم تلاش و به تازگی به دیار باقی کوچ کرد را گرامی داشت.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان همچنین خاطرنشان کرد: این مجموعه پنج جلدی نخستین دائرة‌المعارف جامع مازندران است و با تلاش بیش از هزار و ۲۰۰ مؤلف و دانشور طی حدود یک دهه فعالیت گردآوری شده و اکنون از سوی نشر نی آخرین مرحله چاپ آن نیز انجام شد و آماده عرضه به بازار کتاب است.

وی با اشاره به غنای این دانشنامه بیان کرد: جلد نخست مجموعه دیباچه آن است که در آن به طور کامل درباره دانشنامه شرح داده شده است، در جلد دوم سرفصل‌های تاریخ، اقوام، جغرافیای طبیعی و محیط زیست، باستان‌شناسی و معماری قرار دارد، جلد سوم به سرفصل‌های شهرستان‌ها و شهرها، نظام‌های اداری، آموزشی و فرهنگی، اقتصاد و نام‌آوران پرداخته شده است، جلد چهارم مربوط به سرفصل فرهنگ و مردم‌نگاری در حوزه فرهنگ ناملموس و فرهنگ ملموس است و جلد پنجم به سرفصل‌های زبان، ادبیات، موسیقی، رسانه و ارتباطات و افزوده‌های دیگر اختصاص دارد.

عباس زارع با اشاره به اینکه دانشنامه تبرستان و مازندران در ثبت، ضبط و حفظ دستاوردهای باستانی، تاریخی، جغرافیایی، زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و میراث مادی و معنوی این سرزمین توانسته موفق باشد، گفت: گستره اطلاعات دانشنامه، حوزه‌های فرهنگ تبری زبان از جمله استان گلستان، البرز، تهران، گیلان، قزوین و مازندران را در بر می‌گیرد که در نوع خود قابل ستایش است.

این مسئول فرهنگ و هنر در پایان اظهار امیدواری کرد: به امید خدا پس از نابودی ویروس کرونا، با حضور مقامات ملی و استانی طی مراسم باشکوهی این دانشنامه را رونمایی خواهیم کرد و پس از آن کار توزیع و فروش کتاب آغاز خواهد شد و اصحاب تحقیق و پژوهش، دانشجویان و دانش آموزان، اهالی فرهنگ و هنر و مردم عزیز برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود می‌توانند از این دانشنامه، استفاده مطلوب و ارزشمندی داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ادبیات بازار کتاب فرهنگ و هنر فرهنگی و هنری موسیقی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ما_ فرهنگ عبور از خیابان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، دومین بسته "فرهنگ ما"، به فرهنگ صحیح عبور از خیابان پرداخته است؛ موضوعی که به آموزش و آگاهی بخشی بیشتر نیاز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا
  • فرهنگ ما_ فرهنگ عبور از خیابان
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت