Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به استفتایی پیرامون وام یک میلیونی دولت با سود ۱۲ درصد پاسخ دادند که متن سؤال و پاسخ به شرح زیر است:

سؤال:
با سلام خدمت مرجع عالیقدر جناب آیت‌الله علوی گرگانی
با توجه به اعطای وام یک میلیونی دولت با سود ۱۲ درصد، تحت عنوان تسهیلات و کمک به معیشت مردم برای تأمین نیازهای روزمره در ایام کرونا، فروش و توزیع وام از سوی دولت (و نه هیچ موسسه مالی‌ای) انجام می‌گیرد، لذا نمی‌توان آن را تحت هیچ یک از عقود شرعی بازتعریف کرد و سود ۱۲ درصد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیا با وجود این تفاسیر و اختصاص این وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر آن هم به عنوان کمک، این وام ربوی نیست؟

پاسخ:
چون این وام به عنوان بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌باشد، لذا در قالب عقود مضاربه و مشارکت و وکالت قرار نمی‌گیرد، لذا دریافت سود از این وام شرعاً جایز نیست. لازم به ذکر است که عقد جعاله را در این نوع وام‌ها قبول نداریم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌ الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ حسن البغدادی گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

دیگر خبرها

  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  •  گرگانی ها بدنبال فتح لبنان
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است