Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@06:08:51 GMT

سهم بالای کانون های مساجد در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۰۲۴۸

سهم بالای کانون های مساجد در مقابله با کرونا

حجت الاسلام کلات پور، مساجد را تأثیرگذارترین کانون معنوی و اجتماعی خواند و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مسئولیت‌پذیری و حضور خودجوش در مقابله با کرونا و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر، تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «حجت الاسلام افشین کلات پور» با بیان اینکه مساجد همواره کانون اصلی شکل گیری فعالیت های جهادی، خودجوش و اثرگذار بوده اند، گفت: رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با ویروس کرونا متناسب با ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری با هدف آگاه سازی، تقویت فضای معنوی و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به نقش کانون ها در تقویت همبستگی و مشارکت اجتماعی در مهار کرونا، افزود: پویش «مسجد، کانون سلامت» با حضور فعال و پویای کانون های فرهنگی هنری در امر آموزش پیشگیری از کرونا و اقدامات جهادی برای حفظ سلامت هموطنان از همان روزهای نخست شیوع این بیماری در استان کرمانشاه آغاز شد.

 

 

 

وی اظهار کرد: بچه های مسجد در این بحران، فضای مجازی و بستر سامانه فهما(زیست بوم مجازی بچه های مسجد) را برای آگاهی بخشی، آموزش، تقویت بُعد معنویت در جامعهدر قالب راه اندازی پویش های مذهبی برای ایجاد فضای امید در جامعه و برگزاری محافل معنوی، به خدمت گرفتند.

 

 

 

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به حضور فعال، خودجوش و جهادی 120 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به کادر درمان و اقشار آسیب پذیر جامعه خبر داد و بیان کرد: فعالیت های کانون ها در این عرصه در بخش های مختلف  عملیاتی، امداد رسانی و محرومیت زدایی و تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز بهداشتی پیگیری می شود.

 

 

 

وی اظهارکرد: حضور تیم های دو تا 5 نفره از اعضای کانون ها در محله های پیرامونی مساجد، شهرک ها و مناطق مختلف شهر با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی، جهت ضدعفونی و گند زدایی معابر، خیابان ها، فروشگاه ها، اماکن عمومی و درمانی و خودپردازهای بانک ها از نخستین روزهای شیوع ویروس کووید 19 آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، دستکش، ژل های ضدعفونی کننده دست و لباس های مورد نیاز کادر درمانی در بیمارستان ها با محوریت کانون ها، اظهار کرد: فعالیت های کارگاهی کانون ها با اخذ مجوز از دستگاه های زیربط، در شیفت های صبح و عصر با حضور داوطلبانه و خودجوش جوانان کانون های مساجد در حال انجام است.

 

 

 

وی با اشاره به برش بیش از 83 هزار قطعه ماسک و دستکش در کانون موعود(عج) شهرک کیهانشهر که در یکی از مناطق محروم کرمانشاه مشغول به فعالیت است، ابراز کرد: تمامی تولیدات این کارگاه در مناطق حاشیه ای و محروم از قبیل شهرک های آریاشهر، کیهانشهر، مرادآباد، ده پهن، جنگ زده ها، جعفرآباد و ملاحسینی توزیع می شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام کلات‌پور، همچنین به تهیه و توزیع بیش از 3 هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط کانون امیرالمومنین(ع) جهت توزیع میان خانواده های محروم و بی سرپرست شهرک دولت آباد از دیگر مناطق حاشیه نشین و محروم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه کانون ها در دیگر مناطق شهر کرمانشاه نیز با تهیه و توزیع پک های بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محله های پیرامونی مساجد در حال انجام است.

 

 

 

وی با قدردانی از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، اضافه کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در قالب پویش مسجد مجازی، اقدام به برگزاری پویش های قرآنی و معنوی از قبیل ختم حدیث کساء، ختم صلوات، ختم حمد شفاء و دعای فرج(الهی عظم البلاء) برای ظهور امام زمان(عج)، رفع گرفتاریها و بلایا، شفای مریضان و سلامتی و سربلندی مدافعان سلامت نمودند.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه های بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در تب سنجی از مسافران و شهروندان در راستای غربالگری و شناسایی مبتلایان، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزنده و در خور ستایش کانون ها، حضور داوطلبانه آنان در بیمارستان ها جهت پرستاری از بیماران کرونایی و همچنین تهیه بسته های میان وعده برای کادر درمان و بیماران است.

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان کرمانشاه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه ستاد هماهنگی کانون حجت الاسلام کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان