Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان کردستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان کردستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کووید 19 بیش از یک ماه است در مناطق مختلف کشور از جمله استان کردستان جولان می‌دهد و براساس اظهارات و توصیه‌های کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم و شلوغی خیابان‌ها و سطح شهر حکایت از این دارد که هنوز خیل عظیمی از مردم استان این ویروس را جدی نگرفته‌اند.

توزیع یک میلیون بسته حمایتی در مناطق کم‌برخوردار کشور

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی حضرت امام(ره) امروز در حاشیه توزیع 5 هزار بسته بهداشتی در بین اقشار نیازمند کردستان از عزم جزم برای همکاری و برگزاری «رزمایش مساوات و همدلی» خبر داد و اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین رهبری، در گام نخست یک میلیون بسته حمایتی هر کدام به ارزش 200 هزار تومان در مناطق مختلف کشور توزیع می‌شود.

وی از راه‌اندازی پویش ملی احسان سلامت خبر داد افزود: تاکنون در قالب این پویش 120 هزار بسته بهداشتی در در مناطق کم‌برخوردار کشور توزیع شده و 100 هزار بسته دیگر هم به زودی در استان‌های مختلف توزیع می‌شود.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی حضرت امام(ره) گفت: سامانه 4030 برای پاسخگویی به سؤالات مردم در همین راستا راه‌اندازی شده که تاکنون 10 میلیون نفر با این سامانه تماس گرفته‌‌اند.

توزیع 5 هزار بسته بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در کردستان

مهدی طالبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کردستان نیز در این مراسم از راه‌اندازی قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی و توزیع 5 هزار بسته بهداشتی و یک هزار بسته لباس ایزوله در بین اقشار نیازمند و مراکز درمانی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و سپاه در استان خبر داد و اظهار داشت: از 25 اسفندماه فعالیت 6 گروه جهادی آغاز شده و تاکنون 12 هزار ماسک تولید و در بین مردم توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون 3 هزار دست لباس «گان» برای مقابله با کرونا تولید شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار داده شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: تاکنون 16 هزار لیتر آب ژاول، 950 پک بهداشتی و 350 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی تولید و در سطح استان کردستان توزیع شده است.

گزارش|لبیک سپاه و دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری / جمع‌آوری ‌کمک‌های مومنانه در کردستان ‌گزارش|سایه رکود کرونایی بر صنعت گردشگری/بسته‌های حمایتی دولت دردی دوا نمی‌کند

جزئیات بازگشایی تدریجی مدارس شهری و روستایی کردستان

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 1399 که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در صورت مساعدشدن شرایط، باید مدارس مناطق شهری و روستایی استان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای کشور به‌تدریج بازگشایی شود.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش استان باید با اتخاذ تدابیر لازم، آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس داشته باشند تا دانش‌آموزان سال‌تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در این مدت درگیر با کرونا، دروس تحصیلی از طریق برنامه‌های آموزشی فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، گفت: این روزها کارکنان و معلمان دلسوز آموزش و پرورش نیز همزمان با کادر درمانی با احساس مسئولیت و با تمام توان برای ارائه خدمات آموزشی از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان وارد عرصه شده‌اند.

وی بیان کرد: جامعه پرتلاش و دلسوز آموزش و پرورش استان همواره با پرورش نیروی انسانی توانمند در عرصه‌های علمی و آموزشی نقش مهمی در مسیر توسعه کردستان دارند.

مرادنیا در پایان بر لزوم تامین مسکن کارکنان و معلمان آموزش و پرورش فاقد مسکن با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در قالب طرح مسکن ملی تاکید کرد.

اینترنت و زیرساخت‌های آموزش مجازی در برخی از روستاهای کردستان فراهم نیست 

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه با انتقاد از فراهم نبودن امکانات و اینترنت در برخی از روستاهای استان که سبب عقب افتادن دورس و دانش‌آموزان مناطق روستایی از آموزش شده، خطاب به استاندار اظهار داشت: انتظار می‌رود راهکاری برای حل مشکل آموزش در مناطق روستایی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه این روزها اقدامات گسترده‌‎ای از جمله تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان انجام شده است، افزود: این محتواهای آموزشی در قالب سی‌دی در اختیار دانش‌آموزن قرار گرفته و معلمان مدارس نیز از طریق فضای مجازی پیگیر تدریس و آموزش دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: باید در صورت دادن مجوز، مدارس روستاهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفیدی قرار دارند، بازگشایی شوند تا دانش‌آموزان این مناطق بیش از این از آموزش عقب نیفتند.

وی خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 300 هزار دانش‌آموز و 24 هزار معلم استان خانه‌نشین شده‌اند و سه هزار مدرسه نیز در کردستان تعطیل است.

قربانی از راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد استان خبر داد و گفت: تاکنون 30 درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی کردستان در شبکه شاد وارد شده‌اند و انتظار می‌رود صدا و سیما و اصحاب رسانه با تهیه و پخش راهنمای استفاده اولیا و دانش‌آموزان از شبکه شاد، ما را در اجرای هر چه بهتر این برنامه آموزشی کمک کند.

انتهای پیام/486/ ع

R7848/P1494/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان هزار بسته بهداشتی استان کردستان دانش آموزان ستاد اجرایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی