Web Analytics Made Easy - Statcounter

"عبدالله جلالی" در یکصد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به بازدید اعضای شورا از طرح‌های توسعه و عمران شهری قم افزود: تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) و شهیدان مدافع سلامت گفت: همه نسبت به شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های محترم ایشان وظیفه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشحالیم که در شرایط فعلی شاهد کاهش بیماری کرونا هستیم و الحمدالله با همت و کمک مردم و تلاش مسئولان و به‌ویژه تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال کاهش است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: امیدوار هستیم تا پیش از ماه مبارک رمضان شاهد محو این ویروس باشیم و ان‌شاءالله جریان زندگی عادی به جامعه بشری از جمله جامعه ایران اسلامی برگردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال به‌جز طرح تونل جمهوری اسلامی، تمام طرح‌هایی که الان سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در دست اقدام دارد، در سال جاری قابل بهره‌برداری است.

وی با بیان این‌که خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز وجود دارد، گفت: توقع داریم، مردم عزیز مسائل بهداشتی را رعایت کنند و یکی از مواردی که در این زمینه خوب مدیریت شده است؛ بحث حمل و نقل عمومی است.

جلالی خاطرنشان کرد: هر زمانی که خطوط اتوبوسرانی راه اندازی شود، همه جوانب را مورد توجه قرار می دهیم و شهرداری قم در این زمینه، دقت های لازم را خواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ضروت شناسایی اماکن و ساختمان های نا ایمن در سطح شهر گفت: لازم است این اماکن مانند پاساژها و بازارها شناسایی شوند و تذکرها و هشدارهای لازم به موقع به صاحبان آنها داده شود تا از خطرات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

وی همچنین در زمینه استفاده از کارت الکترونیکی به جای پرداخت پول نقد در کرایه اتوبوس ها گفت: ضمن فرهنگ سازی در این زمینه، مستلزم است که کارت به اندازه کافی در دسترس مردم برای خرید و شارژ آن برای همه شهروندان وجود داشته باشد.

اولویت توسعه حمل‌ونقل عمومی است

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، درباره اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهر قم توضیحاتی را ارائه داد.

"روح الله امراللهی" گفت: سال گذشته در زمینه اتوبوسرانی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان شهرداری اتوبوس خریداری کرده است و جدا از آن بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان هر سال کمک نقدی به مجموعه اتوبوسرانی می کنیم، چون اولویت ما توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: تلاش می کنیم مردم را به سمت بهره برداری از حمل و نقل عمومی سوق دهیم تا مشکلات ترافیکی را بتوانیم حل کنیم، از این‌رو در دادن یارانه تردیدی نداریم و امسال پیش بینی می شود که حدود ۳۰ میلیارد تومان کمک برای اتوبوسرانی لحاظ شود.

وی اعلام کرد: نرخ بلیت کارتی برای سال جدید ۷۰۰ تومان و نرخ نقدی کرایه در صورت عدم استفاده از کارت، ۱۵۰۰ تومان درنظرگرفته شده است و این امر به خاطر تشویق مردم برای استفاده از کارت الکترونیکی است.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم همچنین گزارشی از نرخ ناوگان مینی‌بوس‌رانی برون شهری از قم به شهرها و روستاهای اطراف قم ارائه داد.   

نرخ جدید کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری مصوب شد

بر اساس گزارش ایرنا، پس از تبادل نظر میان اعضای شورا و مسئولان شهرداری در این زمینه، در نهایت مبلغ فوق برای سال جاری توسط شورای اسلامی شهر برای نرخ جدید کرایه اتوبوس به تصویب رسید و این نرخ از ۱۶ اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود.

به منظور رفاه حال زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسیر پارک‌سوار شمالی به سمت حرم مطهر در بلوار شهید سردار سلیمانی، مبلغ نقدی کرایه ۱۰۰۰ تومان تصویب شد.

همچنین در تبصره این لایحه مصوب شد که در صورت خراب بودن دستگاه کارتخوان اتوبوس ها، مبلغ نقدی کرایه ۵۰۰ تومان باشد.

بر اساس این گزارش، لایحه اخذ مجوز اتوبوسرانی و مینی‌بوس‌رانی درون و برون شهری در این جلسه به رای گذاشته شد و به تصویب رسید و زمان اجرای آن ۱۶ اردیبهشت ماه امسال در نظر گرفته شد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم، بر مساله تامین کارت الکترونیکی مورد نیاز شهروندان برای خرید و شارژ آن در ایستگاه های گوناگون سطح شهر تاکید کردند و نیز توزیع رایگان کارت الکترونیکی بین جامعه هدف مانند دانش آموزان، دانشجویان و طلاب از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.  

بیمه بیکاری رانندگان تاکسی مورد توجه قرار بگیرد   

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در زمینه اختلاف حدود ۲ برابری میان نرخ بلیت کارتی و نرخ نقدی کرایه اتوبوس گفت: در این زمینه نگاه درآمدی نیست، بلکه هدف تشویق مردم به استفاده از کارت به جای پول نقد است.

"عباس ذاکریان" افزود: در طرح پیمایشی اتوبوسرانی پاشنه آشیل آن، استفاده مردم از بلیت کارتی (کارت الکترونیک) به جای پول نقد است.  

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع و شارژ کارت تدابیری اندیشیده شده است، گفت: برای تشویق مردم به منظور استفاده از کارت الکترونیکی، لازم است که فاصله نرخ کرایه کارتی و نقدی اتوبوس‌ها به حدی باشد که مردم به استفاده از کارت ترغیب شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: بیشتر کسانی که از اتوبوس در سطح شهر استفاده می کنند، کارت الکترونیکی دارند.   

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به مساله شیوع ویروس کرونا در جامعه و مشکلات به وجود آمده از لحاظ معیشتی برای رانندگان تاکسی، خواستار شد تا مساله بیمه بیکاری این افراد نیز مورد توجه قرار بگیرد و موانع پرداخت آن از سوی بیمه رفع شود.  

برای استفاده از کارت الکترونیک فرهنگ‌سازی شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین "سید محمد آتش زر" یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز تاکید کرد: باید برای استفاده مردم از کارت الکترونیکی به جای پول نقد، فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و مزایای آن از جمله رعایت مسائل بهداشتی برای شهروندان بازگو شود.

اختصاص بودجه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا  

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه به تشریح فعالیت های این کمیسیون پرداخت وگفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون در هفت ماه اخیر، ۲۷ جلسه این کمیسیون برگزار شده است که ۲۱ جلسه خدمات شهری و ۶ جلسه تلفیق دوگانه بوده است.

"سید مجتبی سبحانی‌ثابت" اضافه کرد: در این مدت ۲۹ لایحه وارده داشته ایم که چهار لایحه نامگذاری شوارع، معابر و بوستان ها داشته ایم که بیشتر آنها مربوط به نامگذاری شهدای دوران دفاع مقدس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم نامگذاری به صورت برخط (آنلاین) است و نام های تکراری را در این زمینه مشخص می کند. 

وی گفت: بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مناطق هشتگانه را و اصلاحیه متمم بودجه ۶ سازمان شهرداری و نیز تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم را داشته ایم.

سبحانی افزود: پیگیری ساخت بوستان شهدای گمنام، ساماندهی میدان نبوت، برگزاری جلسه با اتحادیه ها و سازمان پسماند و پیگیری در زمینه کاشت درختان مثمر از دیگر فعالیت های این کمیسیون در این مدت بوده است. 

وی افزود: در زمینه اشتغال زنان بی سرپرست نیز جلسه هایی با سازمان ها و نهادهای مرتبط برگزار شد که مکانیزم اجرایی آن تعریف شده و تا ۸۰ درصد فضا آماده شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا متوقف شده است که ان شاءالله پس از بحران کرونا این امر نیز پیگیری می شود. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا در ایام عید نوروز و روز طبیعت نیز بوستان های سطح شهر تعطیل شدند.

وی گفت: در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اصلاحیه بودجه سال گذشته شهرداری قم دو میلیارد تومان و در بودجه سال جاری نیز مبلغ سه میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

وی همچنین گزارشی از نحوه رسیدگی به نقاط آب‌گرفتی در سطح شهر ارائه داد و گفت: برخی از آنها رفع شده است و در تلاش هستیم که برخی دیگر از آنان در سال جاری رفع شود.

یک تقاطع به نام مدافعان سلامت نامگذاری شد

بر اساس گزارش ایرنا، لایحه اخذ مجوز نامگذاری اسامی پیشنهادی برای شوارع و معابر در ۲۶ مورد، از جلمه نامگذاری تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت الله بروجردی و شهرک قدس به نام «مدافعان سلامت» و ۲۴ کوچه به نام شهدا به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

تقدیر از نورافشانی شب نیمه‌شعبان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز از افرادی که در شب نیمه شعبان با توجه به بسته بودن مسجد جمکران و منتهی به آن، در سطح شهر اقدام به نورافشانی به مناسبت میلاد امام زمان(عج) نمودند، تقدیر کرد.

"حسن مالکی نژاد" خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار داشتیم که مسجد مقدس جمکران پیشرو باشد.

وی اظهار داشت: از نیکوکاران و کسانی که در امر کمک و خدمات رسانی به مردم نیازمند در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا تلاش کرده اند، نیز تقدیر و سپاسگزاری می کنیم.

در ادامه "مجید اخوان" رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر قم گزارشی از لایحه چند سازمان شهرداری قم که بودجه آن تصویب نشده بود، ارایه کرد که پس از تبادل نظر میان اعضا به تصویب رسید. /

برچسب‌ها شهرداری قم قم شورای اسلامی شهر قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم شورای اسلامی شهر قم شهرداری قم قم شورای اسلامی شهر قم شورای اسلامی شهر قم کارت الکترونیکی شیوع ویروس کرونا استفاده از کارت ویروس کرونا میلیارد تومان رئیس کمیسیون کرایه اتوبوس نقدی کرایه شهرداری قم سطح شهر اتوبوس ها نقل عمومی بودجه سال حمل و نقل سال جاری پول نقد قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند