Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود، احتمال استفاده آمریکا از ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک را مطرح کردند، "اکانت وزارت خارجه آمریکا" در توئیت عجیبی، برجسته‌ترین هشتگ‌های مطرح شده در ایران پس از این سخنان را دو کلیدواژه توهین آمیز جریان ضدانقلاب نسبت به جمهوری اسلامی و رهبری معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحریف واقعیت و ادعای دروغ در حالی مطرح شد که در همان ایام کلیدواژه Khameneithegreat# (#خامنه‌ای_بزرگ) علاوه بر ترند نخست شدن در توئیتر فارسی، به رتبه نهم ترند‌های برتر توئیتر جهانی هم رسید.

کاربران بسیار زیادی علیرغم همه ترور‌های مجازی توئیتر، به استقبال این فرمایشات مقام معظم رهبری رفته و ذیل کلیدواژه «Khameneithegreat#» قسمت‌های مختلف سخنان نوروزی معظم‌له را بازتاب دادند؛ به طوری که بیش از ١٠هزار کاربر نزدیک به یک میلیون محتوا ذیل این کلیدواژه تولید کردند.

سطح مشارکت در این تولید محتوا بسیار فراگیر بود و علاوه بر تمام استان‌های کشور، بسیاری از کشور‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی را شامل شد کاربران هند، پاکستان، یمن و فلسطین حضور چشمگیری در این زمینه داشتند.

نکته قابل تامل در توئیت وزارت خارجه آمریکا، اثبات جدی و واقعی بودن «جنگ هشتگی» در بستر فضای مجازی و عملیات رسانه‌ای است به نحوی که علی رغم غلبه جبهه انقلاب در این نبرد مجازی، وزارت خارجه آمریکا با برجسته کردن یک کلیدواژه علیه رهبرانقلاب، برای جریان سازی خبری، بسترسازی می‌کند.

آنچه در این میان قابل تامل به نظر می‌رسد عدم انسجام کامل رسانه‌ای در کشور برای روایت دقیق این قدرت رسانه‌ای و دست برتر جبهه انقلاب در بستر شبکه‌های اجتماعی است؛ ایجاد هم افزایی رسانه‌ای در کشور برای بیان موفقیت‌های جبهه انقلاب در فضای مجازی قطعا مانع تداوم دروغ پردازی مقامات آمریکایی خواهد شد.

در چنین فضایی، تعداد زیادی از کاربران توییتر در اقدامی خودجوش ماهیت آمریکا را در ذیل این توییت به تصویر کشیده و دروغ‌های اکانت وزارت امورخارجه آمریکا را رسوا کردند.

 

واکنش‌های خودجوش کاربران به ادعا‌های واهی اکانت وزارت امور خارجه ایران بار دیگر نشان داد کشیده شدن فضای جنگی به جنگ رسانه‌ای کاملاً بدیهی بوده و امروز از هشتگ‌ها به عنوان یک سلاح جنگی برای مقابله استفاده می‌شود؛ همانگونه که حضور در جبهه‌های حقیقی با سلاح‌های قوی لازم و ضروری است حضور در فضای مجازی هم نیازمند سلاح هشتگ‌هاست.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی جنگ رسانه ای وزارت خارجه آمریکا رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی که ثابت شده است حقوق بشر را نقض کرده‌اند و مرتکب اعمال قتل یا تجاوز شده‌اند، خودداری کرد. وب سایت آمریکایی Propublica  که متخصص در گزارش‌های تحقیقاتی است، به نقل از مقامات آمریکایی گفت که توصیه‌های یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا در خصوص مجازات صهیونیست‌ها توسط بلینکن نادیده گرفته شده است.

براساس گزارش عربی پس، این وب سایت آمریکایی اعلام کرد که مقامات اعلام کردند که حوادث بررسی شده توسط کمیته روابط خارجی در کرانه باختری حتی پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داده است.

این گزارش‌ها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس اسرائیل، حادثه‌ای که در آن یک گردان اسرائیلی یک مرد مسن فلسطینی-آمریکایی را مورد ضرب و شتم قرار داده، سپس او را بستند و برای مرگ رها کردند و حادثه‌ای که در آن بازرسان یک نوجوان را که متهم به پرتاب سنگ بود را، شکنجه و مورد تجاوز قرار دادند، بود.

این مقامات آمریکایی اعلام کردند که توصیه‌هایی برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی از دسامبر گذشته به بلینکن رسیده است، اما وی هیچ اقدامی انجام نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با وب سایت آمریکایی ادعا کرد که این کمیته تعهد خود را برای حمایت از قوانین حقوق بشر جدی می‌گیرد.

افشای کوتاهی بلینکن در عمل به توصیه‌ها در برهه‌ای حساس از روابط آمریکا و اسرائیل پس از بیش از ۶ ماه جنگ در نوار غزه صورت می‌گیرد.

چندین مقام وزارت خارجه آمریکا گفتند که ناکامی بلینکن در مجازات واحد‌های نظامی اسرائیل، انتقاد ادعایی بایدن از اسرائیل را تضعیف کرد و این پیام را به صهیونیست‌ها فرستاد که دولت آمریکا آماده برداشتن گام‌های جدی نیست.

این توصیه‌ها از سوی کمیته ویژه‌ای از مقامات وزارت خارجه آمریکا که شامل کارشناسان خاورمیانه و حقوق بشر است، ارائه شده است. این کمیته پس از تصویب دو ماده قانون تصویب شده توسط کنگره در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده است. دو ماده قانونی نیز بر این اساس است که آمریکا را از کمک به هر واحد نظامی یا مجری قانون خارجی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، منع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • دروغ جدید عوامل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد