Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، نانو رتینا (Nano Retina) اولین نتایج کارآزمایی بالینی روی دستگاه شبکیه مصنوعی NR۶۰۰ را منتشر کرد. این دستگاه برای بازگرداندن بینایی افراد نابینا که در اثر زوال ماکولا و پیگمنتوز شبکیه چشم دچار مشکل شده‌اند، استفاده می‌شود.

شرکت نانو رتینا به دنبال تجاری‌سازی شبکیه مصنوعی چشم است که توسط این شرکت طراحی و ساخته شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکیه به کسانی که دچار آسیب‌دیدگی یا تخریب شبکیه چشم شده‌اند کمک می‌کند. انتظار می‌رود با وجود الکترودهایی در مقیاس نانو، وضوح تصویر در این شبکیه بالا باشد.

به تازگی نتایج کارآزمایی این شبکیه مصنوعی که با تقلید از چشم انسان ساخته شده، منتشر شده‌ است.

به‌عنوان بخشی از این کارآزمایی بالینی، ۲۰ بیمار داوطلب برای استفاده از این شبکیه مصنوعی ثبت‌نام کردند تا با روش کم‌تهاجمی این شبکیه در این بیماران مورد استفاده قرار گیرد. دو تن از این بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفته که این کار در بیمارستان چشم‌پزشکی دانشگاه لوون بلژیک توسط پروفسور پیتر استالمانس انجام شد که یکی از متخصصان برجسته شبکیه چشم در اروپا است.

پس از کاشت این شبکیه در چشم این دو بیمار، نتایج نشان داد که هر دو جلوه‌های تصویری را مشاهده کردند. براساس اظهارات استالمانس، نتایج کاشت این دستگاه حیرت‌انگیز بود، بیماری که ۵ سال در تاریکی مطلق به سر برده، بعد از استفاده از این شبکیه مصنوعی، قادر به دیدن شده‌است.

وی می‌گوید: «بیش از ۲۰ سال است که به‌عنوان چشم‌پزشک مشغول به کار هستم. این اولین باری است که شاهدم یک بیمار کاملا نابینا درک تصویری دارد.»

پاکوف میلستاین، مدیرعامل شرکت نانو رتینا می‌گوید: «ما از نتایج گزارش شده این کارآزمایی بسیار هیجان‌زده هستیم. به اعتقاد من این شبکیه مصنوعی یکی از دستگاه‌های پزشکی نوآورانه و پیشرفته‌ترین در جهان است.»

نانو رتینا انتظار دارد تا طی ماه‌های آتی این فناوری را بهینه‌سازی کند.

کد خبر 4898662 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: چشم تحقیقات علمی فناوری نانو ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت امنیت اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی گوگل موبایل تولید ماهواره شبکیه مصنوعی شبکیه چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • آزمایش جدید درباره هوش مصنوعی چه می‌گوید؟
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن