Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور قم به عنوان رتبه سوم فناوران پارک علم و فناوری در تولید مواد ضد عفونی‌کننده در کشور انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر علوم، تحقیقات، و فناوری و با موضوع بررسی اقدامات و دستاوردها در مقابله با شیوع ویروس کرونا و برگزار ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری یکی از ویژگی‌های اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان را انعطاف‌پذیری دانست و اظهار داشت: مردم و مسئولین انتظار دارند تا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا فناوران اهتمام خود را بر روی تولید و تأمین خدمات، محصولات و تجهیزات اساسی مورد نیاز جامعه متمرکز کنند.

وی افزود: با همین رویکرد بیش از 400 شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور اقدام به طراحی، تولید و تأمین محصولات و تجهیزات بهداشتی، دارویی و ارائه خدمات آنلاین به‌منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی کردند که در نوع خود کم‌نظیر و ستودنی است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری گفت: بنابر آمار احصا شده، شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری روزانه بیش از 1.5 میلیون لیتر مواد ضد عفونی‌کننده تولید می‌کنند که در این میان استان قم با تولید بیش از 70000 لیتر در روز پس از استان‌های قزوین و گلستان در رتبه سوم قرار دارد.

کشمیری همچنین به تولید بیش از یک میلیون ماسک در روز توسط واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: فناوران استان قم روزانه  50000  عدد ماسک تولید می‌کنند که این استان را در این زمینه در رتبه پنجم کشور قرار داده است.

گفتنی است، در این جلسه دکتر سید حسین اخوان علوی رییس پارک علم و فناوری استان قم  ضمن معرفی واحدهای فناور فعال در موضوع مقابله با کرونا، حمایت‌ها و اقدامات این پارک درخصوص کاهش آسیب‌های وارده به کسب و کارهای فناورانه هسته‌ها و واحدهای فناور تحت پوشش خود را تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه قم مواد ضدعفونی کننده پارک های علم و فناوری پارک علم و فناوری استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور