Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:55:39 GMT

ستگیری صیاد غیرمجاز در دریاچه سد کارون ۳ ایذه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۰۵۹

ستگیری صیاد غیرمجاز در دریاچه سد کارون ۳ ایذه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده کنید.

صیادان  غیرمجاز در دریاچه سد کارون ۳ ایذه با دستان بسته

احمد امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه گفت: یک نفر متخلف صید غیر مجاز ماهی در دریاچه سد کارون ۳ از سوی نیروهای یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان ایذه، دستگیر شد و ماهی‌های صید شده وی توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان ایذه به منظور مقابله با صیادان غیر مجاز در فصل ممنوعه صید ماهی در محل مذکور مستقر و موفق به دستگیری این صیاد شدند و تعداد ۲۰ ماهی از خانواده کپور ماهیان آندمیک رودخانه کارون کشف گردید.

امیری بیان داشت: با توجه به قرار داشتن در فصل تخم‌گذاری ماهی‌ها و همچنین رویش گونه‌های گیاهی متنوع در مناطق مختلف شهرستان ایذه، گشت‌زنی‌ها و بازرسی‌های مجدانه و شبانه‌روز یگان‌حفاظت اداره محیط زیست ایذه در حال انجام است.

کشف پرنده های تاکسیدرمی شده در دزفول

مأمورین نیروی انتظامی  دزفول موفق به کشف تعدادی پرنده تاکسیدرمی شده و ادوات شکار در منزل متهم شدند که در ادامه با دستور مقام قضایی، یگان حفاظت محیط زیست دزفول در محل مذکور حاضر، موضوع، صورتجلسه و تشکیل پرونده گردید و گزارشات لازم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: هرگونه تاکسیدرمی گونه‌های حیات وحش وفق قوانین و مقررات نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است.

او افزود: تاکسیدرمی و نگهداری لاشه گونه‌های جانوری و پرندگان بدون اخذ مجوز ممنوع و غیر قانونی است.

گونه‌های کشف شده توسط متخلف مذکور شامل: سنقر، دراج، چنگر، کورکور بال سیاه، کبک، کبوتر، باقرقره، گنجشک و روباه می‌باشند؛ که وفق مصوبه ۴۴۲ شوایعالی حفاظت محیط زیست مجموع ضرر و زیان وارده به طبیعت مبلغ ۵۷ میلیون ریال دارد.

تکمیل می شود....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست حوادث صید غیرمجاز حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در  سال گذشته  تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

میرشکار ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.


وی می‌گوید: پارسال ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفان زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل