Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@06:06:48 GMT

پیش‌بینی موسسه مک‌کینزی از وضعیت اقتصادی کشورها

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۴۹۶

پیش‌بینی موسسه مک‌کینزی از وضعیت اقتصادی کشورها

موسسه بین‌المللی مشاوره مدیریت «مک‌کینزی‌ اند کمپانی»‌ (McKinsey & Company) با انتشار گزارشی وضعیت اقتصادی جهان را بر پایه دو سناریوی خوشبینانه و بدبینانه پیشِ رو برای شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، سناریوی نخست مورد بررسی این موسسه بر این فرض استوار است که شیوع فزاینده ویروس کرونا تا اواسط سه ماهه دوم سال جاری میلادی (ماه مه) در خاورمیانه، اروپا و ایالات متحده ادامه خواهد داشت و سپس تحت تاثیر اقدام‌های بهداشتی و درمانی موثر سیر نزولی به خود خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه مک‌کینزی پیش‌بینی کرده که در صورت تحقق این فرضیه، رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال جاری میلادی به منفی ۱.۸ درصد می‌رسد و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا خواهد رسید.

همچنین رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی به منفی ۲.۴ درصد می‌رسد ولی در زمستان امسال این رشد به سطح پیش از نمایان شدن تبعات اقتصادی همه‌گیر شدن ویروس کرونا باز خواهد گشت. اما کشورهای عضو منطقه اقتصادی یورو با رکود سنگین‌تری مواجه خواهند شد و رکود ۴.۷ درصدی را در سال ۲۰۲۰ متحمل خواهند شد و تا تابستان سال ۲۰۲۱ زمان خواهد برد تا شرایط اقتصادی این منطقه به حالت پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

در مقابل آمریکا و اروپا، چین کمترین تاثیر منفی را متحمل خواهد شد؛ به طوری که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی به منفی ۰.۵ درصد می‌رسد و اقتصاد این کشور همچون آمریکا از زمستان سال جاری به شرایط قبل از کرونا باز خواهد گشت.

اما سناریوی بدبینانه موسسه مک‌کینزی بر این فرض متکی است که ویروس کرونا در سطح جهان بدون افت شتاب در تابستان همچنان گسترش ‌یابد و سیستم‌های بهداشت و درمان بسیاری از کشورها، به ویژه کشورهای کم درآمد و در حال توسعه، با تلفات سنگین انسانی رو به رو می‌شوند و زیان اقتصادی قابل توجهی به کشورها وارد ‌شود.

در صورت تحقق این فرضیه، رکود اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ به ۵.۷ درصد می‌رسد و غلبه بر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا تا زمستان سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید. در این صورت، رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری به منفی ۸.۷ درصد می‌رسد و سنگین‌ترین رکود اقتصادی این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم رخ خواهد داد. شرایط کلان اقتصادی در ایالات متحده تا تابستان سال ۲۰۲۴ به شرایط قبل از فراگیری ویروس کرونا باز نخواهد گشت.

اقتصاد منطقه یورو نیز در سال جاری میلادی ۱۰.۶ درصد کوچک‌تر خواهد شد و برای برقراری شرایط پیشین اقتصادی تا زمستان سال ۲۰۲۴ باید صبر کرد.

اما در این سناریوی بدبینانه نیز شرایط اقتصادی چین از آمریکا و اروپا بهتر خواهد بود؛ به طوری که رکود اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۲.۳ درصد می‌رسد و تا تابستان سال ۲۰۲۱ وضعیت اقتصادی چین به حالت قبل از شیوع ویروس کرونا باز خواهد گشت.

موسسه مک‌کینزی در این گزارش همچنین برآورد کرده که صنایع هوایی، نفت، گاز و بانک‌ها و خودروسازی‌ها به ترتیب بیشترین خسارت اقتصادی ناشی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان را متحل خواهند شد.

______________________

بیشتر بخوانید

زنگ خطرهای کرونا برای اقتصاد ایران

پیش بینی رشد منفی ۴۰ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم ۲۰۲۰

صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی "کاملا جدی" است

_____________________

  لینک کوتاه: asriran.com/0032Ai

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس اقتصاد جهانی پیش بینی سال جاری میلادی شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا باز درصد می رسد خواهد گشت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

با اعلام پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی معابر، سیلاب در روستای پشوئیه شهداد جاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در کرمان، اداره کل هواشناسی کرمان امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در اطلاعیه‌ای جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در نیمه شمالی، مرکز، غرب و برخی مناطق شرقی را پیش‌بینی کرد؛ تصاویر جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه شهداد را در ادامه می‌بینید:

کد خبر 747660

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟