Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» با اشاره به اینکه رادیو همواره رسانه بحران بوده است و رسالت خودش را در هر شرایط انجام می‌دهد، از ادامه ضبط این برنامه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، برنامه زنده «صبح عید با شما» ـ ویژه‌برنامه گروه «صبح جمعه با شما» که در ایام نوروز از رادیو ایران پخش می‌شد ـ تا ۲۰ فروردین روی آنتن رفت و حالا قرار است «صبح جمعه با شما» طبق روال گذشته، جمعه‌ها روی آنتن برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده و سردبیر این برنامه درباره وضعیت ضبط این برنامه پس از تعطیلات نوروز، بیان کرد: ضبط برنامه همچنان ادامه دارد ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر انجام می‌شود. همچنین گروه تولید و بازیگران تقسیم شده‌اند تا هم‌زمان با هم سر ضبط حضور نداشته باشند و ازدحام ایجاد نشود و در هر ضبط حداکثر ۱۰ نفر حضور دارند. موسیقی برنامه نیز به شکل جداگانه ضبط می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

او در ادامه درباره ضبط و افزوده شدن آیتم‌های جدید به برنامه نیز گفت: در فصل جدید برنامه رضا بنفشه‌خواه، مهران رجبی و محمد یگانه به جمع ما پیوستند و شخصیت‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد. از جمله جناب سرهنگ بنفشه که رضا بنفشه‌خواه ایفاگر این نقش خواهد بود. او یک سرهنگ بازنشسته است که علیرغم اخلاق نظامی که دارد، اما نکته‌سنج و شوخ‌طبع است و نقشی است که به خود آقای بنفشه‌خواه نیز نزدیک است. آقای رجبی در ایام عید همراه ما بودند، اما از آنجایی که ضبط برنامه همراه شده است با ضبط سریالی که او در آن به ایفای نقش می‌پردازد و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور هم‌زمان در هردو کار مشکل بود، فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا فرصت مناسبی به وجود آید. محمد یگانه نیز در ایام عید ما را همراهی کرد،ولی فعلاً به دلیل شیوع کرونا در جمع ما حضور ندارد. خانم حجت و آقای صباغی که عضو ثابت گروه بودند نیز در ایام نوروز همراه ما نبودند و این شرایط در روزگار فعلی کاملاً طبیعی است و امیدوارم هرچه زودتر شرایط عادی شود و ما بتوانیم با همراهی همه دوستان برنامه را تولید کنیم.

این تهیه‌کننده رادیو درباره روند شکل‌گیری شخصیت‌ها توضیح داد: معمولاً روند طراحی کردن نقش برای دوستان به این شکل است که من به همراه بازیگر و نویسندگان، نقش را بر اساس توانایی‌های موجود خود بازیگر طراحی می‌کنیم. برای این شخصیت‌ها نیز اتودهایی زده‌ایم، اما هنوز شناسنامه ندارند و کامل نشده‌اند.
قدوسیان همچنین به استقبال خوب مردم از برنامه در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: برنامه امسال حتی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر مورد استقبال واقع شد و مخاطبان ما را تا ۲۰ فروردین همراهی کردند. به‌گونه‌ای که درخواست داشتیم که جمعه‌ها نیز برنامه به شکل زنده به روی آنتن برود که این کار در شرایط فعلی بسیار سخت است. با توجه به این که به دلیل افزایش رسانه‌ها عمدتاً رادیو رسانه داخل ماشین شده است، امیدوار بودم مردم در خانه رادیو را بشنوند و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و اکثر افرادی که با ما تماس داشتند در خانه‌هایشان مخاطب ما بودند و در قرنطینه ما را همراهی کردند.
او همچنین در پاسخ به این سؤال که «صبح جمعه با شما» به دلیل نقدهایی که در قالب طنز بیان می‌کرد سالیان سال مورد توجه مخاطبان واقع شده است، آیا همچنان این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: علت ماندگاری برنامه ما بحث نقد آن است و یکی از دلایلی که مخاطبان نیز از این برنامه استقبال کردند همین است. ضمن این که اگر طنز، نقد به همراه نداشته باشد طنز نیست. برنامه ما درواقع یک کمدی انتقادی است و این در موسیقی، نمایش و آیتم‌های برنامه دیده می‌شود. بخش عمده برنامه برگرفته از اخبار روز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که دستمایه نمایش شده است و حرف دل مردم را از این طریق می‌زنیم. بیش از ۷۰ درصد برنامه به لحاظ سوژه‌یابی از پیامک‌هایی که خود مردم برای ما می‌فرستند استخراج شده است. رسالت ما ابتدا رساندن صدای مخاطب به گوش مسئولین و سپس خنده به لب مخاطبان آوردن است.

سردبیر برنامه «صبح جمعه با شما» در ادامه درباره تجربه جدیدی که در فضای تولید با توجه به شیوع کرونا پشت سر گذاشتند، نیز بیان کرد: تجربه عجیب و سختی بود. امیدوارم که پس از اتمام کرونا دیگر تکرار نشود. ما چنین تجربه‌ای تاکنون نداشتیم و در ابتدای راه برایمان سخت بود؛ به‌طور مثال ما تا بعدازظهر روز ۲۷ اسفند در حالی که یک روز به روی آنتن رفتن برنامه زمان داشتیم هنوز نمی‌دانستیم کدام بازیگران باید حضور داشته باشند و دچار مشکل بودیم و استرس و دلهره زیادی وجود داشت. این دلهره‌ها باعث شد تا روزهای بحرانی و متفاوتی را تجربه کنیم. اما به هر حال سعی می‌کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنیم، در ایام نوروز سعی کردیم از تعداد نفرات کمتری استفاده کنیم و خودم تقریباً بیشتر کارها را بر عهده گرفتم تا اتفاقی برای هیچ‌یک از همکاران نیفتد.
 وی در خاتمه گفت: تجربه‌ای نو بود که دوست ندارم تکرار شود و امیدوارم به‌زودی تمام شود چون ضبط، تولید و پخش برنامه‌ای که حداقل با ۵۰ نفر تولید می‌شد و حالا به نصف رسیده و تقسیم افراد در دو بخش بسیار زمان‌بر است و در درازمدت روی کیفیت برنامه نیز اثر خواهد گذاشت. به هر حال تجربه عجیبی است، اما رادیو همواره رسانه بحران بوده و رسالت خودش را در این شرایط نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صبح جمعه با شما صبح جمعه با شما ایام نوروز روی آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمدصادق بکتاشیان کارگردان برنامه «مشاور»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره پژوهش این برنامه گفت: طرح اولیه را چند نفر از روان شناس و مشاور مذهبی انجام داده بودند و بعد از آن هر قسمت را یک نویسنده مجزا می نوشت ، این نویسنده‌ها خودشان با یک روان شناس در ارتباط بودند که هر کدام ایده‌های خودشان را می‌گرفتند، در تولید این برنامه خبلی تلاش شده بود که از موضوعات واقعی استفاده شود و بیشتر موضوعاتی بود که در جامعه واقعی بودند.

وی افزود: بعد از اینکه کار نوشته می‌شد با یک مشاور مذهبی هم مطرح می‌شد. در طول کار مشاور مذهبی بود و مشاور روان شناس با خود نویسنده در ارتباط بود

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: برای این کار از ۶۰۰ بازیگر تست صورت گرفته شد و در نهایت تصمیم بر این شد که علاوه بر بازیگران معمولی از بازیگران چهره هم در هر قسمت استفاده شود.

وی درباره بازخورد‌های «مشاور» که پارسال از شبکه افق پخش شد گفت: بازخورد‌های مردمی بیشتر داشتیم و خیلی تاثیرگذار بوده و خانواده هایی که این برنامه را دیده بودند هم خیلی استقبال کردند.

بکتاشیان درباره تغییراتی احتمالی کار گفت: من هنوز روی یک سری از جزئیات متن مشکل دارم و اگر وقت بود می شد روی متن بیشتر کار کرد.

وی درباره مشکلات تولید «مشاور» گفت: وقتی متن دیر آماده می‌شود هم برای بازیگر کار سخت است و هم برای انتخاب بازیگر، هر فصلی قبل از اینکه ضبط برنامه شروع شود باید بازیگرهاش انتخاب شوند ولی به علت اینکه متن کامل برنامه آماده نبود مجبور شدیم بازیگر ۱۵ قسمت را آماده کنیم و اگر بخواهم به این کار نمره بدهیم نمره ۱۶ را می دهم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه
  • چرا زندگی پس از زندگی هنوز پربیننده است؟