Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به وزیر دادگستری خواستار نظارت موثر بر بازار در برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری خواستار نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای سید علیرضا آوایی

وزیر محترم وزارت دادگستری

با سلام و احترام.

همانطور که مستحضرید، نزدیک به ۲ ماه است که مردم عزیز کشورمان همانند مردم سایر ملت‌های جهان درگیر بیماری کرونا شده اند و مشکلات عدیده ای در زمینه‌های سلامت، معیشت، اقتصاد، آموزش و دیگر موارد برای ایشان پیش آمده است.

متاسفانه بی تدبیری‌های عوامل اجرایی در سال‌های اخیر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت اجناس و اقلام مصرفی و در نهایت کاهش قدرت خرید در اقشار کم درآمد جامعه شده. جنابعالی مطلع هستید که در این اوضاع شیوع بیماری اکثر مردم خانه نشین شده و درآمدی برای گذران امورات زندگی نداشته یا بسیار اندک شده است.

باید خدمتتان عرض نمائیم که در این شرایط و البته در آستانه ماه مبارک رمضان که طبیعتا تقاضا در اقلام مصرفی غذایی از جمله برنج، گوشت و دیگر موارد افزاش قابل توجه خواهد داشت، با رصد جامعه همچنان شاهد افزایش بی رویه و کاذب قیمت ارزاق عمومی هستیم که باعث افزایش فشار بر اقشار کم درآمد جامعه شده. متاسفانه در شرایط رکود بازار دلال‌ها و واسطه‌ها محصولات تولیدی بنگاه‌ها را ارزانتر خریده، اما به مردم گرانتر میفروشند که این ظلمی است آشکار به تولید و مردم.

در این شرایط ضمن آنکه باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرگونه افزایش قیمت‌ها خودداری شود، لازم و ضروری است با دستوری ویژه جنابعالی سازمان تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی اقدام به بازرسی‌های ویژه و بررسی گزارشات مردمی کرده تا شرایط بازار‌ها برای مصرف کنندگان مطلوب و قابل استفاده باشد. قطعا نظارت موثر باعث خواهد شد هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان وزیر دادگستری افزایش قیمت ها سازمان تعزیرات افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی

وزیر صمت با تاکید بر اینکه خودروسازان باید به تعهدات خود پایبند باشند، در غیر این صورت به قوه قضاییه معرفی خواهند شد، درباره حل مشکلات تامین لاستیک گفت: با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی در جلسه پاسخگویی برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به‌ صورت تلفنی به مشکلات برخی شهروندان پاسخ داد.

وزیر صمت در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، تولید و تجارت است، اظهار کرد: برای مثال در مورد نظارت بر بازار، نقش مردم، نقش اصلی است، چرا که نمی‌توان به اندازه همه واحدهای تولید و صنفی بازرس مستقر کرد، بنابراین باید از گزارش‌های مردمی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال شهروندی در حوزه تغییر اجباری خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه به بهانه ارتقای محصولات و افزایش قیمت با نام‌های جدید، گفت: تمرکز وزارت صمت توسعه تولید کیفی و کمی خودرو، کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو رقابتی است و تمرکز اصلی وزارتخانه نیز حرکت به سمتی است که خودرو از کالایی سرمایه‌ای خارج شود. اما در مورد موضوع خاص مطرح شده،  وفق قانون هر قرارداد و تعهدی داده شده خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف‌کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر خودروسازی می‌خواهد قرارداد را کنار بگذارد و خودروی جایگزین ارائه کند، این موضوع باید با توافق طرفین باشد و در غیر این صورت از مشتری حمایت می‌کنیم. درباره خودروی تارا ۵ هم که در این جلسه گفته شد با تغییر گیربکس افزایش قیمت بیش از ۱۹۰ میلیون تومانی داشته و مشتری هم وادار به خرید محصول ارتقا یافته شده، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکرده باشد، از مصرف‌کننده حمایت خواهیم کرد.

علی‌آبادی درباره نوسانات قیمت لاستیک خودرو و نحوه تخصیص لاستیک به قیمت دولتی نیز، گفت: تولید لاستیک در کشور سالانه ۲۱ میلیون است، در حالی که در کشور ۲۲ میلیون خودرو داریم و اگر فرض کنیم که هر خودرو در سال یک لاستیک نیاز دارد بر اساس استاندارد بین‌المللی ۲۲ میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم و علاوه بر این با توجه به تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو که هر کدام ۵ حلقه لاستیک نیاز دارند، میزان نیاز واقعی کشور سالانه ۲۷ میلیون است. بنابراین در این حوزه ناترازی وجود دارد.

وی افزود: برای رفع این ناترازی از سال گذشته واردات افزایش یافته و تعرفه واردات هم از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است. همچنین سال قبل برای تشویق تولیدکنندگان به تولید بیشتر اجازه افزایش قیمت ۲۰ درصدی را دادیم و از سوی دیگر در آن زمان ارز تخصیص یافته از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ۳۸ هزار تومان افزایش یافت. امیدوارم با تمهیدات اندیشیده‌ شده به زودی مشکلات تامین لاستیک حل شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر فقط در تامین رینگ ۱۳ و ۱۴ مشکلاتی وجود دارد و دلیل آن نیز این است که فقط در داخل تولید می‌شود. با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل می‌شود. همچنین مقرر شده قیمت‌گذاری برای این رینگ‌ها که وزن کمی دارند، بر اساس وزن انجام نشود تا تولیدکنندگان به تولید این لاستیک‌ها تشویق شوند.

وی همچنین از مردم خواست که به عرضه لاستیک دولتی به چشم سهمیه نگاه نکنند و اگر نیازی به لاستیک ندارند از خرید لاستیک دولتی خودداری کنند و گفت: در بخش توزیع کننده‌ها مشکلاتی هست، اما نظارت باید از سمت مردم باشد. شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر صمت: در ساعات آینده بازار از کلیه اقلام بهداشتی اشباع می شود وزیر صمت : مردم لاستیک را انبار نکنند

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان سال
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار ایلام
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • کاهش قیمت در بازار طلا و سکه