Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن ماه ۱۳۹۰ یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های پایتخت برگزار شد و در حالی که پرسپولیس تا دقیقه ۸۱ مسابقه ده نفره با دو گل از آبی‌پوشان عقب بود، اما ایمون زاید هتریک کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین بردهای پرسپولیس در دربی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمستان سرد سال ۹۰ شاید کمتر هواداری در تهران فکر می‌کرد که بلیت یکی از تاریخی‌ترین مسابقات باشگاهی ایران را خریده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال با پرویز مظلومی شروع خوبی داشت و در کورس قهرمانی با سپاهان و تراکتور رقابت سنگینی داشت. اما پرسپولیس اوضاع خوبی نداشت و با مصطفی دنیزلی در پایین جدول به سر می‌برد.

دو تیم بازی را خوب و تهاجمی شروع کردند و توپ‌های فراوانی را روی دروازه هم ریختند اما این استقلال بود که دقیقه ۳۰ تیر اول را به قلب مصطفی دنیزلی و شاگردان وارد کرد. آبی‌پوشان در نیمه دوم روی شوت پشت محوطه‌ی فریدون زندی به گل دوم رسیدند تا خود را نزدیک‌تر به کسب سه امتیاز ببینند. تکل خشن مهرداد اولادی در دقیقه ۶۷ باعث شد تا فغانی به او کارت قرمز نشان دهد تا اوضاع بیش از پیش برای پرسپولیس تیره و تار شود.

دنیزلی اما سه تعویض انجام داد تا ورق را به سوی سرخ‌پوشان تهرانی باز گرداند. او مهدوی‌کیا، بادامکی و ایمون زایدی ایرلندی را به زمین فرستاد. در حالی که هواداران پرسپولیس در حال ترک ورزشگاه بودند ایمون زاید پشت مدافعان استقلال با رحمتی تک به تک شد و دقیقه ۸۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. امید به سکوهای سرخ و تیم پرسپولیس بازگشت و سک دقیقه بعد زاید روی سانتر دقیق مهدوی کیا با ضربه سر دروازه حریف را گشود تا همه چیز به تساوی کشیده‌شود. بعد از این گل استقلال جلو کشید اما دقیقه ۹۰+۱ ارسال زمینی بادامکی تازه وارد به زاید رسید تا او در بهت مدافعین استقلال گل سوم را نیز به قلب دروازه رحمتی بفرستد و ورزشگاه را منفجر کند. سه امتیاز مفت از دستان پرویز مظلومی پرید و این شکست پایان فصل استقلال را از قهرمانی در لیگ محروم کرد و جام را به اصفهان فرستاد.

لیگ برتر فصل یازدهم - دربی ۷۴

استادیوم: آزادی تهران

تاریخ برگزاری: ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

استقلال ۲-۳ پرسپولیس

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm

کد خبر 418712

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فوتبال نوستالژی تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس تیم فوتبال استقلال باشگاه استقلال استقلال تهران استقلال شهرآورد پایتخت دربی تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...

آفتاب‌‌نیوز :

تا قبل از برگزاری بازی‌های این هفته لیگ برتر، استقلال با ۱۲ گل خورده صاحب عنوان برترین خط دفاعی لیگ بود. با این حال کلین‌شیت پرسپولیس و البته دو گلی که آبی‌ها از شمس آذر خوردند باعث شد تا این عنوان درحال حاضر به پرسپولیس برسد و سرخ‌پوشان که نتایج فوق العاده‌ای در نیم فصل دوم گرفتند، از رقیب سنتی پیشی بگیرند.

حالا با پرسپولیس با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. جالب اینجاست سرخ پوشان فصل قبل هم با ۱۳ گل خورده قهرمان لیگ شدند، ولی با توجه به ۶ بازی باقی مانده این تیم در لیگ، بعید است بتوانند با همین تعداد گل خورده لیگ را به پایان برسانند.

گفتنی است آخرین تیمی که با بیشتر از ۱۳ گل خورده قهرمان شده بود، پرسپولیس لیگ بیستم بود که در پایان فصل آمار ۱۴ گل خورده را به ثبت رساند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • اینتر 2_1 میلان / قهرمانی با پیروزی در دربی دلامدونینا
  • اینتر، دربی و اسکودتو را با هم برد/ ستاره دوم برای نراتزوری
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • پرسپولیس به رکورد فصل قبل رسید اما...
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!