Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی ده پهلوان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایرگفت: اگر دام‌ها در زمان مناسب به مراتع استان ورود کنند، پوشش گیاهی از قبل فرصت تجدید خود را داشته و به این ترتیب از تخریب آن جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اهمیت مدیریت چرا و تعادل دام در مراتع استان افزود: اگر مدیریت در خصوص زمان و چگونگی حضور دام در مراتع استان صورت نگیرد، شاهد آسیب جدی به عرصه‌های طبیعی خواهیم بود، آسیب‌هایی که به سختی جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۳۸ هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می‌دهند، گفت: مراتع این شهرستان حدوداً تا ۱۵ اردیبهشت قابلیت چرا ندارند و چرای زودهنگام باعث از بین رفتن مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر به ۲۱۰ سامانه عرفی مرتعی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۰۸ سامانه روستایی و دو سامانه عشایری مربوط به روستای علی آباد دمق و قلعه آقابیگ است.

اوبا اشاره به اینکه مراتع از نظر کیفی در سه سطح درجه بندی می‌شوند، بیان کرد: از اهداف بلندمدت اداره منابع طبیعی رساندن مراتع ضعیف به مراتع درجه یک است.

او اضافه کرد: تعدادی از عشایر با هجوم به مرز ورودی شهرستان به صورت غیرمجاز وارد شده و خسارات جبران ناپذیری به مراتع وارد می‌کنند که به منظور جلوگیری از این امر هر ساله دوتیم ثابت و سیار از این اداره به منظور کنترل این موضوع فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ج
منبع ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مراتع ملایر شهرستان ملایر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه