Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: همانطور که مردم مستحضر هستند، یک بحث محدودیت‌هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام شود که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می‌رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کارهایی می‌توانند فعالیت کنند یا نمی‌توانند فعال باشند، بخش‌های آموزشی همچنان نمی‌توانند فعالیت کنند، بحث حمل و نقل و بحث‌هایی که توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بحث دیگر نوعی کمک دولت به رسته‌ها و مشاغلی است که در این دو ماه به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته و کسب و کارشان با مشکلاتی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را در این رابطه مدنظر قرار دادیم که از این بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۵ هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می‌شود. این بخش، کمک بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می‌شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: یک ۷۵ هزار میلیارد تومان است که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه‌بگیران یا به کسب و کارهایی که قبلا اعلام شده در ۱۰ رسته‌ای که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می‌شود که حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

روحانی با بیان اینکه ۲۳ میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه‌بگیران با سود ۱۲ درصد بدهیم، تصریح کرد: ما در این جلسه بحث بود که تسهیلات یک میلیون تومانی به یک وام قرض‌الحسنه تبدیل شود و آن سودی که از مردم قرار بود گرفته شود، دولت برعهده بگیرد.

به گفته رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد این بخش و سود را دولت بدهد و به شکل وام سابق نباشد و به یک وام قرض‌الحسنه‌ای تبدیل شود و سود آن را دولت پرداخت کند.

 

خبر به مرور تکمیل می شود..

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر حسن روحانی رئیس جمهور وام یک میلیون تومانی جلسه ستاد اقتصادی دولت شیوع ویروس کرونا هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی

 لطف‌الله سیاهکلی درخصوص نوسانات بازار ارز در یک ماهه نخست سال و تحولات در عرصه اقتصادی کشور که منجر به ایجاد نگاه تورمی در میان مردم شده، گفت: وقتی که در بازار اقتصادی ما ثبات وجود نداشته باشد مردم برای حفظ قدرت خرید یا ارزش پول و سرمایه‌شان به نماد‌هایی از اقتصاد روی می‌آورند که پایداری یا ارزش افزوده دارد. مردم عاقل هستند، می‌فهمند و می‌دانند کدام بخش از اقتصاد لنگ می‌زند و کدام بخش پایداری دارد.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی است که وقتی ناپایداری در قیمت ارز داریم این پالس را به مردم می‌دهد که ارزش ریال رو به سقوط است، لذا وقتی شرایط اینگونه رقم می‌خورد مردم ریال را نگه نمی‌دارند بلکه به سمت حفظ ارزش پول خود می‌روند؛ به سمت مواردی مانند دلار، طلا، زمین یا کار‌های دلالی زودبازده می‌روند و نمی‌گذارند که پولشان بماند، چون قدرتش کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: دولت و سیاست‌های بانک مرکزی این پالس را دادند و مردم هم پیش بینی می‌کردند، این نوع رفتار کاملا در چارچوب اقتصاد منطق دارد، بر دولتمردان است که سیاست‌های ثبات بازار را داشته باشند، اما وقتی خود دولت ارز را گران می‌کند، وقتی که دولت کالا‌هایی که خودش تولید می‌کند مانند فولاد و محصولات پتروشیمی را با قیمت‌های جهانی می‌فروشد نه با قیمت‌های واقعی و همه چیز را ما به قیمت‌های جهانی گره می‌زنیم، خب مردم هم می‌روند و در قیمت‌های جهانی زندگی می‌کنند و ثروت خود را به آن وادی می‌برند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم چشمشان را ببندند تا ثروت‌شان آب شود و از دستشان خارج شود.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: این‌ها عواملی است که موجب می‌شود اتفاق عجیبی در بازار رقم بخورد و این سیر صعودی است. پیش بینی من این است که نیمه دوم امسال شرایط اقتصادی سخت‌تر خواهد شد. باتوجه به بودجه‌ای هم که برای سال ۱۴۰۳ تصویب شده و خود آن هم تورم‌زا است باز هم پایه پولی ما دچار مشکل خواهد شد و ضعف ریال پیدا می‌کنیم و این هم مجدد به بازار دلالی، فساد و رانت می‌انجامد.

نماینده مردم قزوین در پاسخ به این سوال که «به نقش دولت اشاره کردید، معتقدید دولت ارز را گران می‌کند؟»، اظهار داشت: ببینید مسئول ارز در کشور دولت است دیگر، ما بازیگر اقتصادی دیگری را در بازار نمی‌بینیم. ارز را دولت نگه می‌دارد، دولت توزیع می‌کند، دولت قیمت‌گذاری می‌کند خب بخشی را هم عرض کردم که از روی بی‌ثباتی افزایش قیمت داریم، چون متقاضی پیدا می‌کند. در واقع عرضه و تقاضا قیمت را جا به جا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی ارز گران می‌شود و پیش‌بینی این است که گران‌تر شود، خب تقاضا زیاد می‌شود وقتی که تقاضا بالا برود این نگرانی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در واکنش به این مساله که «صحبت‌ها و مواردی که از سوی دولتی‌ها مطرح شود و از آن به عنوان پالس دلار ۱۰۰ هزار تومانی برداشت می‌شود چه اثری دارد»، عنوان کرد: اگر ارز بخواهد به ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان برسد ما باید حتما فروپاشی اقتصاد را مدنظر داشته باشیم. جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد، جیب‌ها سوراخ شده است.

یکی می‌گفت کفگیر ما ته دیگ خورده، دیگری می‌گفت خوش به حال شما برای ما کفگیر دیگ را سوراخ کرده و از آن هم رد شده است. الان به نظر من جیب مردم دیگر سوراخ شده است، تا حالا اگر ما از جیب مردم استفاده می‌کردیم، الان دیگر این امکان نیست.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «آیا تغییر در تیم اقتصادی دولت از سطح معاون اول تا سایر نفرات مانند وزرای اقتصادی یا رییس بانک مرکزی را لازم و مفید می‌دانید؟»، گفت: جا‌به‌جایی عناصر تاثیری در روند کار ندارد یعنی سیاست‌های دولت باید در حوزه اقتصاد اصلاح شود وگرنه شما یکی را برمی‌دارید و یکی دیگر را می‌گذارید حدود ۵ تا ۱۰ درصد در کار تغییر ایجاد می‌کند، تغییرات بنیادی ایجاد نمی‌کند. نمی‌گویم تاثیر ندارد، اما یک مُسکن می‌شود و فرصتی به دولت می‌دهد برای گرانی‌های بیشتر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی