Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهوری از تبدیل تسهیلات یک میلیون تومانی به وام قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: این وام روزهای اولیه اردیبهشت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و دولت سود این وام را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: همانطور که مردم مستحضر هستند، یک بحث محدودیت‌هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام شود که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می‌رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کارهایی می‌توانند فعالیت کنند یا نمی‌توانند فعال باشند، بخش‌های آموزشی همچنان نمی‌توانند فعالیت کنند، بحث حمل و نقل و بحث‌هایی که توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهوری با بیان اینکه بحث دیگر نوعی کمک دولت به رسته‌ها و مشاغلی است که در این دو ماه به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته و کسب و کارشان با مشکلاتی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را در این رابطه مدنظر قرار دادیم که از این بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۵ هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می‌شود. این بخش، کمک بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می‌شود.

 

رییس‌جمهور ادامه داد: یک ۷۵ هزار میلیارد تومان است که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه‌بگیران یا به کسب و کارهایی که قبلا اعلام شده در ۱۰ رسته‌ای که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می‌شود که حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

 

روحانی با بیان اینکه ۲۳ میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه‌بگیران با سود ۱۲ درصد بدهیم، تصریح کرد: ما در این جلسه بحث بود که تسهیلات یک میلیون تومانی به یک وام قرض‌الحسنه تبدیل شود و آن سودی که از مردم قرار بود گرفته شود، دولت برعهده بگیرد.

 

به گفته رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد این بخش و سود را دولت بدهد و به شکل وام سابق نباشد و به یک وام قرض‌الحسنه‌ای تبدیل شود و سود آن را دولت پرداخت کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا حسن روحانی روحانی وام قرض الحسنه هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

کد خبر 745555

دیگر خبرها

  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟