Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:18:15 GMT

تهیه 3 هزار بسته معیشتی به همت سپاه الغدیر یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۶۶۳۸

تهیه 3 هزار بسته معیشتی به همت سپاه الغدیر یزد

رضا پورشمسی ابراز داشت: مرکز نیکوکاری خیرین اصناف به دنبال تدارک و تهیه 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای کسبه بی بضاعت و آسیب دیده ناشی از کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ رضا پورشمسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ پیرامون پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه الغدیر استان یزد گفت: در حقیقت پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دو حوزه  تعریف می شوند پروژه های محرومیت‌زدایی عمرانی و غیرعمرانی که  پروژه های عمرانی‌ها شامل بازسازی نهرها، استخرهای آب کشاورزی، قنات ها، تعمیر منزل محرومین و ساخت سرویس های  بهداشتی و حمام در مناطق عشایری و امثالهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی غیرعمرانی هم شامل تهیه و توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر، بسته‌های جهیزیه، بسته‌های معیشتی، لوازم ورزشی مدارس و امثالهم هستند.

پورشمسی  با بیان این مطلب که  اولین پروژه‌ غیرعمرانی که در دستور کار قرار گرفته، توزیع 1000 بسته لوازم‌التحریر است که البته 50 درصد منابع آن توسط خیرین و برخی سازمان‌های داخل استان و 50 درصد منابع هم توسط قرارگاه محرومیت‌‌زدایی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: بسته‌های لوازم‌التحریر بصورت متمرکز از مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) در قم تهیه شده وبرای توزیع بین دانش‌آموزان محروم در اختیار نواحی بسیج قرار گرفته است.

فرمانده سپاه الغدیر استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل مرکز نیکوکاری خیرین اصناف گفت: مرکز نیکوکاری خیرین اصناف متشکل از هیئت رئیسه اتاق اصناف،بسیج اصناف و تعدادی از خیرین با هدف خدمت رسانی به افراد بی بضاعت و کم برخوردار تشکیل شده در دوران شیوع کرونا نیز با همت خیرین اصناف خوش درخشیده است.

پورشمسی با اشاره به فعالیت های مرکز نیکوکاری خیرین اصناف یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین خدمات این مرکز، تجهیز بیمارستان شهید صدوقی به دستگاه پلاسماگیر خون به ارزش 317 میلیون تومان جهت گرفتن پلاسمای خون بیماران کرونایی بهبود یافته وهمچنین  تجهیز بیمارستان شهدای کارگر به دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون(پالس اکسیمتر) بیماران کرونایی به ارزش 190 میلیون تومان است.

تهیه 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای کسبه بی بضاعت 

وی خاطرنشان کرد: این مرکز در گام سوم خود به دنبال تدارک و تهیه 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای کسبه بی بضاعت و آسیب دیده ناشی از کرونا است که در حال حاضر 40 بسته جهت افراد بی بضاعت اتحادیه صنف آرایشگر مردانه،40 بسته جهت افراد بی بضاعت اتحادیه صنف موتورساز و دوچرخه ساز و 25 بسته جهت افراد بی بضاعت اتحادیه صنف رانندگان حمل و نقل مسافربری شهری تهیه شده و مابقی صنوف نیز درحال شناسایی افراد و تهیه این بسته ها هستند.

این مقام مسئول درزمینه اقلام در نظر گرفته شده برای بسته های معیشتی و بهداشتی گفت: این بسته ها شامل اقلام خوراکی نظیر گوشت قرمز و مرغ،برنج،حبوبات و... وهمچنین اقلام بهداشتی شامل ماسک،دستکش و محلول ضدعفونی است که ارزش ریالی آن ها بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار ریال است.

پورشمسی افزود: این مرکز نیکوکاری در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مبنی بر دستگیری از افراد بی بضاعت و آبرومند قصد دارد در نیمه ماه مبارک رمضان ضمن شرکت در رزمایش مومنانه، مرحله دوم اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی به کسبه بی بضاعت و آسیب دیده از بحران کرونا را به اجرا دربیاورد.

وی خاطر نشان ساخت: البته این مرکز تصمیم دارد در گام چهارم به اصناف آسیب دیده از کرونا از 5 تا 20 میلیون تومان وام کم بهره و بی بهره جهت راه اندازی کسب و کار آنان اعطا کند.

فرمانده ارشد سپاه استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همدلی و همراهی بی نظیر مردم در دوران کرونا، از بخشودگی اجاره بهای واحدهای دو مجتمع تجاری در یزد خبر داد و گفت: با پیگیری های سازمان بسیج اصناف استان اجاره بهای یکماهه  تمامی واحدهای مجتمع امیر  و برخی از واحدهای مجتمع ستاره به کسبه بخشیده شده است.

حرکت های جهادی بازاریان و اصناف در حمایت از جامعه سلامت

وی با اشاره به حرکت های جهادی بازاریان و اصناف در حمایت از جامعه سلامت استان ابراز داشت:اصناف و بازاریان یزد در شرایط بحرانی کرونا همچون همیشه یار و یاور نظام و کشور بوده و نقش پررنگی در کاهش مخاطرات این بحران داشته و دارند.

پورشمسی اضافه کرد: برای نمونه اتحادیه صنف زرگر یزد  مبلغ 100 میلیون تومان در قالب 100 هزار کارت هدیه 100 هزار تومانی  تهیه و به کادر درمان بیمارستان های شهید صدوقی،شهدای کارگر و افشار اهدا کرداند و یا در مورد دیگری  اتحادیه مشاوران املاک یزد مبلغ 50 میلیون تومان جهت تامین  تجهیزات مصرفی کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی نظیر دستکش و ماسک به این مرکز درمانی اهدا کردند.

وی تصریح کرد: بر خود لازم می دانم از همه خیرین بزرگواری که در راستای کمک به اقشار آسیب دیده از این بحران تلاش می کنند به خصوص اتاق اصناف یزد، اتحادیه های صنفی و بسیج اصناف قدردانی کنم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه های محرومیت زدایی تهیه 3 هزار بسته معیشتی معیشتی و بهداشتی افراد بی بضاعت میلیون تومان سپاه الغدیر اتحادیه صنف بی بضاعت آسیب دیده بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  محسن حسین‌زاده گفت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با موسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده افزود: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

 

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان