Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:38:38 GMT

مبارزه با سن غلات در ۴۲۷۵ هکتار از اراضی گندم و جو همدان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۷۱۲۳

مبارزه با سن غلات در ۴۲۷۵ هکتار از اراضی گندم و جو همدان

ایسنا/همدان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در ۴۲۷۵ هکتار از اراضی گندم و جو استان همدان خبر داد و گفت: تا روز گذشته در ۲۸۲۸ هکتار از اراضی گندم استان همدان عملیات مبارزه با سن صورت گرفت.

 شهرام پیشه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر از تاریخ ۱۶ فروردین از شهرستان نهاوند آغاز شده است،اظهار کرد: تا روز گذشته ۱۴۱۰ هکتار از اراضی گندم آبی و ۱۴۱۸ هکتار از اراضی گندم دیم استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین ۴۹۳ هکتار از مزارع جو آبی و ۹۵۴ هکتار جو دیم، در مجموع در ۱۴۴۷ هکتار از اراضی جو استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

پیشه‌ور از کشاورزان استان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی در شهرستان ها برای مبارزه بهتر و کامل تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان بهره‌مند شده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات لازم را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند، افزود: بهره‌برداران توجه داشته باشند که قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم کرده و از انجام عملیات سمپاشی در هنگام بارش و وزش باد خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان یادآور شد:‌ در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستائیان به شدت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سن غلات سازمان حفظ نباتات استانی اقتصادی سمپاشي جهاد كشاورزي هکتار از اراضی گندم مبارزه با سن غلات استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی