Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@13:27:08 GMT

برای شست‌وشوی دست‌ از «صابون جامد» استفاده کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۷۱۴۳

برای شست‌وشوی دست‌ از «صابون جامد» استفاده کنید

یک متخصص پوست و مو گفت: برای شست‌وشوی دست‌ها در این روزهای کرونایی بهتر است از صابون‌های جامد، به علت اینکه این صابون‌ها خاصیت چربی‌بری پایین‌تری دارند، استفاده شود.

وحیدرضا سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: این‌روزها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شست‌و شوی مکرر دست‌ها توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ویروس کرونا خود با یک لایه چربی و لیپیدی احاطه شده که به راحتی با صابون و محلول‌های ژل‌های حاول الکل، پاک می‌شود و از بین می‌رود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: با شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون با وارد کردن آسیب به ویروس آن را از سطح پوست پاک می‌کنیم، اما در کنار آن غشاء چربی و لیپیدی پوست هم که به عنوان سیستم دفاعی عمل می‌کند تا حدی از بین می‌‌رود و امکان نفوذ عوامل محرک را به سطوح پایین‌تر پوست فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در ابتدا با از بین رفتن این غشا چربی پوست شروع می‌شود یعنی پوست دیگر توان نگهداری آب را ندارد در نتیجه خشک می‌شود، کم‌کم پوسته پوسته می‌شود و در موارد شدید به آرامی واکنش‌های التهابی به اصطلاح اگزماهای تماسی و تحریکی را به وجود می‌آورد، در این مرحله تا حدی این التهاب قرمزی با خارش و در موارد شدید به صورت ترک، سوزش و درد همراه است.

سپهر برای پیشگیری از این معضل توصیه کرد، برای شست‌وشوی دست‌ها از صابون‌های جامد استفاده شود به علت اینکه این صابون‌ها خاصیت چربی‌بری پایین‌تری دارند و از طرفی دیگر از صابون‌هایی که پایه آن‌ها کرمی یا حاوی گلسیرین است استفاده شود تا بتواند تا حدودی چربی از دست رفته پوست را جبران کند.

وی متذکر شد: حتما بعد از هر بار شست و شو دست‌ها، از کرم‌های نرم‌کننده که پایه خیلی چرب ندارند و ترجیحا حاوی اوره باشند استفاده شود تا بتواند تا حدی غشا چربی از دست رفته را جبران کند و از  تبخیر آب از سطح پوست جلوگیری کند.

سپهر گفت: بعضی از افراد از قبل دارای اگزماهای تماسی آلرژیک یا بیماری‌های اگزمای ژنتیک هستند، استفاده از ترکیبات استروئیدی موضعی یا ترکیباتی تحلیل کننده سیستم ایمنی به صورت موضعی هستند چندان مشکلی برای این دسته از افراد به خصوص اگر در سطوح کم و محدود استفاده شود، پیش نمی‌آورد.

وی در پایان باری دیگر توصیه کرد، با توجه به شیوع کوید 19 از داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند به شکل خوراکی و تزریقی استفاده نشود، ضمن رعایت فاصله اجتماعی همواره برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در خانه بمانیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه چربی پوست آب متخصص پوست اوره شست وشوی دست استفاده شود صابون ها دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام پنیرها برای کاهش وزن مفید است؟
  • آقای زاکانی! به جای ساخت مسجد به فکر کودکان کار باش
  • قیمت روغن مایع ۲۲۵ هزار تومان شد! + جدول
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • در غزه و سودان چه خبر است؟/ آنقدر گرسنه می مانی تا ذره ذره آب شوی
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه