Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@22:22:11 GMT

برگزاری آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۷۸۱۵

برگزاری آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی لغو شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برنامه «صبح و گفت‌وگو» با موضوع لغو امتحانات سراسری پایه ششم تحصیلی و در ارتباط تلفنی با رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آنتن رادیو گفت‌وگو پخش شد. حکیم‌زاده در این برنامه بیان کرد: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیت‌هایی است که دانش‌آموز در طول سال تحصیلی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پس از پایه ششم وارد دوره تحصیلی جدید می‌شوند معمولاً یک امتحان هماهنگ پایانی به صورت منطقه‌ای برای آن‌ها برگزار می‌شد اما به دلیل اینکه یک ارزشیابی کیفی توصیفی هم در طول سال برای پایه ششم انجام می‌گیرد انتقادهایی نسبت به آن از قبل کرونا وجود داشت.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال قرار بر این شده که آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نشود و مانند سایر پایه‌های تحصیلی که معلمان ارزشیابی کیفی توصیفی را انجام می‌دهند در این پایه هم انجام شود و نیازی به انجام آزمون هماهنگ پایانی، که احتمالاً مستلزم اجتماعات دانش‌آموزان و به خطر افتادن سلامت آن‌ها باشد، نیست.

حکیم‌زاده در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای مدرسه را نمی‌گیرد و کار تربیت فقط در مدرسه و تعامل چهره به چهره معلم با دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد گفت: شرایط امسال شرایط خاصی است که نه تنها فقط در مورد آموزش بلکه در همه عرصه‌های زندگی مردم ناچار به پذیرش تغییراتی شده‌اند.

وی اقدامات منسجم ایران در زمینه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدریس و آموزش‌های مجازی دروس تحصیلی دانش‌آموزان به همت معلمان و فرهنگیان بر می‌گردد که از همان روز اول به روش‌های مختلف خلأ عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس را جبران کردند.

حکیم‌زاده افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که با قطعیت نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد اما ما دو موضوع را اصل قرار دادیم؛ اصل اول استفاده از تمامی بسترهای موجود اعم از تلویزیون، اپلیکشن «شاد» و اینترنت و راهبران آموزشی برای تداوم بخشی به جریان آموزش و اصل دوم هم آموزش پیش نیازهای تحصیلی برای شروع سال تحصیلی آینده به دانش‌آموزان است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: پیش بینی ما این است که تا خردادماه سال تحصیلی ادامه پیدا کند و از طریق روش‌های متناسب با شرایط، آزمون‌ها را به صورت مجازی یا حضوری برگزار کنیم.

انتهای پیام/

31 / 31 رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اپلیکشن «شاد»

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان حکیم زاده پایه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی