Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، " حسین کلانتری " در نشست پیش از ظهر امروز ستاد استانی کرونا، اظهار داشت: همه در جریان هستند که دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب پزشکی کشور بوده و چند استان را پوشش می‌دهد و در بحث کرونا بر اساس قانون نمونه‌ها را به آنها ارجاع دادیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل و همکاری خوبی تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و البته آنها ظرفیت ها و محدودیت‌هایی دارند اما گلایه اینجاست که آنها دانشگاه قطب بوده و انتظار می رفت جواب نمونه‌های استان ما را سریع تر تحویل می دادند و به نوعی همه را به یک چشم می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه در پاسخ به انتقاداتی که در ستاد استانی کرونا از برخی رسانه‌ها شد هم خاطرنشان کرد: اگر سایت‌ها و پایگاه‌های خبری نباشند بالندگی ایجاد نمی‌شود و ما نقد آنها را می‌پذیریم، اما اشاره دروغ و موضوع را بر عکس جلوه دادن کار درستی نیست.

مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دروغی که برخی رسانه‌ها در خصوص نبود پول و متعاقب آن عدم نمونه‌گیری و مشکلاتی که در باشت به وجود آمده بود هم اشاره کرد و ادامه داد: گلایه ما از دروغ است، دروغی که جامعه را نگران می‌کند؛ همه اسناد آن نزد من است.   وی افزود: علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هیچگونه کمبود مالی ندارد و همان روز اول گفتیم این دانشگاه هر کاری انجام دهد پول آن تامین است و محدودیت مالی ندارد.

کلانتری گفت: اما متاسفانه در برخی سایت‌ها چنین وانمود شده که به دلیل بی‌پولی آزمایش‌ها انجام نشده در حالیکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قطب بودن و پدری کردن خود را برای سایر دانشگاه‌های همجوار رعایت نکرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به برخی رسانه‌ها که به دروغ چنین مطلبی منتشر کردند هم اظهار داشت: آیا باید چنین خوراکی برای آمریکا و دشمنان تهیه کرد و چرا برخی رسانه‌های ما باید چنین اقدامی انجام دهند؟

وی با دفاع تمام قد از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به جرات می‌گویم که هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیماریابی و نمونه‌گیری نکرده است.   کلانتری با بیان اینکه مشکل شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی بی توجهی ها توسط برخی بیماران و خانواده‌های آنان برمی‌گردد، ادامه داد: متاسفانه یک بیمار به توصیه ها گوش نمی‌دهد و در شهرستان چرام ۱۱ نفر را آلوده و بیمار می‌کند.   وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته مسئولان ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: ما اولین استانی بودیم که شهر به شهر نمونه‌گیری کردیم و کار به صورت گسترده انجام شد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با ۲۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان باشت هم یادآور شد:‌ هشدار‌ها از قبل داده شده بود و ما برای اطمینان خاطر دستور دادیم از ۱۲۰ نفر از اطرافیان آن‌ها نمونه‌گیری و سی. تی. اسکن صورت گیرد.   کلانتری گفت:" امروز هم معاون سیاسی من و یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی در آنجا مستقر هستند و خوشبختانه جواب آزمایش آن تعداد از افراد هم منفی اعلام شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی رسانه کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج علوم پزشکی شیراز کرونا در استان برخی رسانه ها نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت