Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@04:50:20 GMT

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب و کاربرد آن

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۸۱۱۴

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب و کاربرد آن

پکیج­ تصفیه فاضلاب شهری به سیستم­هایی اطلاق می­شود که دارای اجزای مختلفی هستند و طی فرآیندهای سه گانه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی فاضلاب­های بهداشتی، صنعتی و خاکستری را تصفیه می­کنند.

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب : پکیج تصفیه فاضلاب یک سیستم کاملاً مستقل برای تصفیه فاضلاب است که به صورت پیش­ساخته عرضه می­شود و عناصر و اجزای پکیج پس از انتقال به محل پروژه نصب و را­ه­اندازی می­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به متغیرهای مختلفی مانند برند تولید کننده محصول و کارایی آن بستگی دارد.

جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب شهری متنوع است. بتن فلز، پلی اتیلن و کامپوزیت از مهمترین آلیاژها و متریال­هایی هستند که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می­گیرند. این پکیج­ها عملکردی مانند یک تصفیه خانه کامل دارند و از اجزای مختلفی تشکیل شده­اند. اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب شامل موارد زیر است:

· ورودی پساب­ها و فاضلاب­ها

· مخزن متعادل سازی اولیه

· مخازن سلکتور اختیاری

· مخازن متعادل سازی ثانویه

· هاضم هوازی

· فیلترهای تکمیلی

· گندزدایی

· مخزن خروجی

بسته به مدل و کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب، ممکن است ساختار پکیج متفاوت باشد. این سیستم­ها طی فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی فاضلاب­ها را تصفیه می­کنند. برخی از پکیج­ها دارای مخزن دفع مواد زائد به روش بی­هوازی هستند. همچنین در گندزدایی نهایی فاضلاب­ها عموماً از کلر و یا اشعه UV استفاده می­شود.

پکیج تصفیه فاضلاب شهری

انواع پکیج تصفیه فاضلاب شهری

پکیج­های تصفیه فاضلاب شهری بنابه کارکرد و نوع ورودی به انواع مختلفی تقسیم می­شوند. پکیج تصفیه فاضلاب­های بهداشتی، تصفیه فاضلاب­های صنعتی و پکیج تصفیه فاضلاب­های خاکستری از جمله مهمترین انواع پکیج­های تصفیه آب هستند. 

سیستم های تصفیه فاضلاب بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستانی، کشتارگاه­ها، پالایشگاه­ها و مراکز رفاهی مورد استفاده قرار می­گیرند. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی یکی از سیستمهای ضروری برای هر بیمارستان یا مرکز درمانی محسوب میشود.

 پکیج­های صنعتی برای تصفیه پساب­های شیمیایی و فیزیکی کارخانجات و مراکز تولیدی کاربرد دارند و پکیج­های فاضلاب­های خاکستری برای استفاده و احداث در ساختمان­های مسکونی، ساختمان­های اداری و آموزشی و مجتمع­های تجاری مناسب هستند. این پکیج­ها برای تصفیه فاضلاب حاصل از مصارف خانگی مانند فاضلاب ماشین­های ظرفشویی و لباسشویی، حمام و آب­های مورد استفاده در آشپزخانه مورد استفاده قرار می­گیرند.

در تقسیم دیگر بسته به جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب شهری، این سیستم­ها به پکیج­های فلزی، پکیج­­های بتنی پیش­ساخته، پکیج­های پلی اتیلنی و .... تقسیم می­شوند. کارکرد و نوع پکیج به صورت مستقیم در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر دارد.

انواع پکیج­های تصفیه فاضلاب

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب شهری

استفاده از پکیج­ تصفیه فاضلاب شهری دارای مزیت­های بسیاری است. عمده­ترین مزایای این سیستم­ها به صورت خلاصه در ادامه به صورت خلاصه بیان می­شود:

· پکیج تصفیه فاضلاب به صورت پیش­ساخته عرضه می­گردد و قطعات آن در محل پروژه مونتاژ و نصب می­شوند. بنابراین کاملاً قابل حمل هستند و در صورت نیاز قابلیت جابجایی و انتقال به محل دیگری را دارند. در پروژه­های فنی و مهندسی، کمپ­های کارگری، اردوگاه­ها و پادگان­ها می­توان از این سیستم­ها استفاده نمود.

· نصب آسان قابلیت دیگری است که در پکیج تصفیه فاضلاب شهری وجود دارد.

·  قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مناسب و مقرون به صرفه است و به همین دلیل می­توان از این سیستم­ها برای تصفیه آب در کارخانه­ها، کارگاه­های کوچک و بزرگ، مجتمع­های مسکونی و اداری و مراکز درمانی استفاده کرد.

· پکیج­های تصفیه فاضلاب به گونه­ای طراحی و تولید شده­اند که نیاز به حداقل نگهداری و یا تعویض قطعات دارند. این امر از حیث اقتصادی برای مجتمع­های تولیدی و خدماتی مقرون به صرفه است و این واحدها متحمل هزینه­های جانبی تعمیر و نگهداری پکیج نمی­شوند.

· در پکیج­های پیشرفته امکان کنترل هوشمند سیستم تصفیه فاضلاب وجود دارد و اپراتور کنترل پکیج می­تواند به صورت شبانه روزی از بروز مشکلات پکیج مطلع شود.

· ابعاد کوچک پکیج­های تصفیه فاضلاب شهری از دیگر مزایای این سیستم­های پرکاربرد است. ابعاد کوچک این امکان را فراهم می­آورد که در فضاهای محدود بتوان از این سیستم­ها برای تصفیه فاضلاب­ها استفاده کرد.

· انتشار بوی نامطبوع ناشی از تصفیه فاضلاب یکی از چالش­های مهم در زمینه تصفیه پساب­های شهری و صنعتی است. از مزایای پکیج­های تصفیه فاضلاب شهری این است که از انتشار بوی نامطبوع در محیط جلوگیری می­کنند.

پارامترهای مؤثر در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به متغیرها و عوامل گوناگونی بستگی دارد. مهمترین این عوامل به قرار زیر هستند:

1. اولین عامل در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مدل پکیج است. پکیج­های تصفیه فاضلاب شهری در مدل­های مختلفی تولید می­شوند و این فاکتور در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مؤثر است. مدل پکیج بسته به جنس بدنه ، نحوه کارکرد و بازدهی نهایی آن مشخص می­شود. 

2. مکان و محل پروژه عامل دیگر در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب است. بسته به محل و مکان پروژه و فضای در دسترس برای راه­اندازی و نصب پکیج تصفیه فاضلاب، قیمت نهایی احداث این سیستم متغیر خواهد بود.

3. کیفیت فرآیندهای تصفیه آب مانند فرآیندهای هوازی و بی­هوازی نیز در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب است تأثیرگذار است. این فرآیندها نیز رابطه مستقیمی با انتخاب نوع و مدل پکیج­های تصفیه فاضلاب دارند و به همین دلیل در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر می­گذارند.

4. عامل بعدی در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب حجم ورودی فاضلاب و حجم تصفیه است. دبی فاضلاب با واحد متر مکعب در روز مورد سنجش و ارزیابی قرار می­گیرد. حجم ورودی از آنجا حائز اهمیت است که ارتباط مستقیمی با نوع پکیج و ابعاد آن دارد. در بیشتر مراکز حجم دقیق ورودی فاضلاب و خروجی دستگاه­های تصفیه اندازه­گیری نمی­شود. اما به صورت حدودی این میزان قابل تخمین است.

عوامل موثر بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

5. علاوه بر حجم ورودی فاضلاب، مسلماً نوع فاضلاب در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر گذار است. چرا که در نهایت تعیین کننده نوع پکیج است. فاضلاب­­های خانگی و اداری، با فاضلاب­های بیمارستانی و یا صنعتی بسیار متفاوت است. این تفاوت در حجم جامدات فاضلاب، اکسیژن خواهی شیمیایی و بیولوژیکی و میزان مواد آلی است.

6. نوع طراحی دستگاه نیز از عوامل دیگری است که بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب اثرگذار است. از آنجا که پکیج تصفیه فاضلاب شهری در محل پروژه مونتاژ می­شود کیفیت قطعات باید در بالاترین سطح باشند تا فرآیند تصفیه دچار مشکل نگردد.

7. مطابقت خروجی پکیج با  استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر پارامترهای اثر گذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب است. آیین­نامه جلوگیری از آلودگی آب در ماه 5 به بررسی تصفیه فاضلاب­ها پرداخته است. در این آیین­نامه بر این نکته تأکید شده است که فاضلاب­های خروجی از سیستم­های تصفیه باید فاقد بوی زننده، اجسام جامد و کف باشند. همچنین رنگ و میزان کدری فاضلاب­های خروجی نباید ظاهر طبیعی مکان تخیله فاضلاب خروجی و آب­های پذیرنده را دچار تغییر کنند. به استناد این ماده قانونی، لازم است تأسیسات تصفیه فاضلاب به نوعی طراحی، راه­اندازی و مورد استفاده قرار گیرند تـا پیش­بینی­های ضروری برای کاهش آلـودگی در مواقـع اضـطراری مانند شرایط جوی نامساعد، قطعی برق و اختلالات مکانیکی در سیستم فراهم باشد. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس میزان مطابقت با این آیین­نامه متغیر است.

عوامل و پارامترهای ذکر شده به عنوان مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب شناخته می­شوند. عوامل جانبی دیگری نیز در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب مؤثرند. برای مثال هزینه­ های حمل و نقل، میزان مصرف برق، طول عمر پکیج و نوع فروش پکیج­های تصفیه فاضلاب شهری هم در تعیین قیمت مهم هستند.

علاوه بر مراکز حضوری فروش انواع سیستم­های پکیج تصفیه فاضلاب، سامانه­های فروش آنلاین از جمله مراکز حرفه­ای هستند که مدل­های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب را به فروش می­رسانند. از آنجا که این سامانه­ها، مراکز فروش بدون واسطه هستند قیمت پکیج تصفیه فاضلاب در این فروشگاه­های الکترونیک مناسب و مقرون به صرفه است.

دلایل اهمیت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب شهری

هدف اصلی استفاده از پکیج­های تصفیه فاضلاب در پروژه­ها و ساختمان­های مختلف، حذف مواد زائد و جامد موجود در فاضلاب قبل از ورود به طبیعت است. بنابراین پاکسازی محیط زیست اولین هدف استفاده از سیستم­های تصفیه فاضلاب شهری است. بازیابی آب­های مصرفی­، ذخیره انرژی و جبران کمبود آب در جهان، بهبود کیفیت زندگی و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی از جمله مهمترین دلایل اهمیت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید پکیج تصفیه فاضلاب شهری پکیج تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب ها تصفیه فاضلاب سیستم ها برای تصفیه محل پروژه پکیج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش

ورسارین از فروش لیسانس فناوری جوهر گرافنی خود به یک شرکت در برزیل خبر داد تا از این جوهر در تولید رنگ و پوشش استفاده شود.

به گزارش ایسنا، شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرده است که مطابق با راهبرد اعلام شده خود برای کسب درآمد از مالکیت معنوی و صدور مجوز، توافقنامه‌ای با یک شرکت مستقر در برزیل امضاء کرده است تا در قالب این توافق‌نامه، حق استفاده از دانش فنی را به شرکت مونتانا کویمیکا (Montana Química) اعطا کند. این شرکت قرار است مواد گرافنی شرکت ورسارین را در تولید رنگ و مواد نگهدارنده چوب استفاده کند. این توافق‌نامه به نوعی سوسپانسیون گرافنی موسوم به Graphinks مربوط می‌شود که قرار است در محصولات این شرکت در آمریکای جنوبی استفاده شود. این جوهر گرافنی پیش از این در تولید پوشاک ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس شرایط این توافق‌نامه، حق استفاده از این فناوری برای مدت ۵ سال به مونتانا کویمیکا اعطا شده است و در قبال این فروش مجوز، ورسارین ۵۰ هزار پوند دریافت کرده و زمانی که تولید انبوه آغاز شود، ۲۵ هزار پوند دیگر نیز به ورسارین داده خواهد شد. همچنین ۵ درصد از کل درآمد حاصل از فروش محصولات تولید شده نیز به ورسارین تعلق می‌گیرد.

آندریاس فن‌سیلز، مدیرعامل شرکت مونتانا می‌گوید: این قرارداد با ورسارین به ما فرصت تازه‌ای می‌دهد تا برای رشد در بازار برزیل سرمایه‌گذاری کنیم و بتوانیم گرافن را در حوزه‌هایی نظیر رنگ، پوشش و روانساز وارد کنیم.

ورسارین یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌های گرافنی است که به دنبال استفاده از گرافن در حوزه‌های مختلف است. این شرکت پلتفرم‌های متعددی را برای شرکت‌های مختلف ارائه کرده، به طوری که از  گرافن این شرکت در تولید روکش جاده، پوشاک ورزشی و بتن استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • کرم گلدن شاین اصلی
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش