Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس با اشاره به تولیدات محصولات کشاورزی در استان، گفت: کشاورزان گلستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، جو و کلزا در سال ۹۹ تولید خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «هادی حق شناس» صبح امروز (سه شنبه ۲۶ فروردین) در نخستین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان در سال جاری گفت: سال جاری با درایت مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید مزین شده و گلستان باید در زمینه کشاورزی که مزیت اصلی استان محسوب می شود، خود را در کشور برجسته کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان افزود: ارزش محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است.

 

وی یادآور شد: قریب به ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم، جو و کلزا است و باید مراکز خرید از دو هفته پیش از برداشت محصولات آمادگی لازم را داشته باشند.

 

حق شناس گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن گندم در استان تولید شد و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیون ۲۷۸ هزار تن گندم تولید شود و البته قیمت خرید تضمینی نیز از کیلویی ۱۷۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به میزان تولید دانه های روغنی در استان، ادامه داد: ۹۸ درصد دانه های روغنی در استان فرآورده و سپس خارج می شود و ارزش افزوده آن به گلستان باز می گردد.

 

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باید در سال ۹۹ مزیت های استان را تقویت کرده و زمینه جهش تولید را در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و بازرگانی فراهم آوریم.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی گندم استاندار گلستان هزار تن گندم یک میلیون سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند