Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:02:28 GMT

جهش شتاب‌دهنده‌ها و فضای کار اشتراکی در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۹۶۰

جهش شتاب‌دهنده‌ها و فضای کار اشتراکی در سال ۹۹

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان افزود: این مرکز فعالیت‌های رسمی خود را از سال ۱۳۹۳ در پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از نهادهای اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرد،  

وی اظهار داشت: مرکز شتابدهی و نوآوری دو سرفصل اصلی را در اهداف خود قرار داده است که در طول سال قبل به صورت ویژه‌ای برای اجرای آنها تلاش کرد،  یکی از این سرفصل‌ها، حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی است که باوجود محدودیت در منابع مالی، در سال جاری با استفاده از ابزار حمایت معنوی، صدور تاییدیه و مجوزها، سعی شد که در اقصی نقاط کشور این حمایت‌ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در برگزاری این قبیل رویدادها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سرفصل ایجاد استارتاپ‌ها و توسعه کسب و کارهای نوپا، مرکز شتابدهی نوآوری، سعی کرد تا با توسعه کمی و کیفی شتابدهنده‌ها، به تحقق این مهم کمک کند،  بر این اساس، در سال ۱۳۹۸ از نظر کمی، تعداد شتاب دهنده‌های دارای تاییده به ۵۵ عدد افزایش یافت،  از جنبه کیفی نیز این مرکز یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب دهنده‌های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره‌ای و در پایان هر فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در  آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده‌ها با برنامه‌های مصوب ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بصورت تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض است،  بسته حمایت مالی در دو بخش تعریف شده است،   یک سرفصل حمایت مالی شامل تسهیلاتی می‌شود که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت می‌شود.

عظیمیان ادامه داد: همچنین به ازای استارتاپ‌های موفق خروجی از شتابدهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتاب دهنده‌های عضو مرکز تخصیص می‌یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای ۲۰ استارتاپ موفق خروجی پرداخت می‌شود.

وی ضمن توضیح آمارهای تطبیقی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل از آن، گفت: تعداد شتابدهنده‌های کشور  در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد ۱۲۰ شتابدهنده در صف انتظار اخذ تاییده برای فعالیت قرار دارند. این مسئله نشان می‌دهد، تقاضا برای ایجاد شتابدهنده و فعالیت در زیست‌بوم، روند رو به رشدی داشته است، به ویژه آنکه منابع تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در سال ۱۳۹۸ با رشد همراه بود.   

وی تاکید کرد: در حال حاضر با بومی شدن مدل‌های شتابدهی و به روز شدن روش های کار، روند درخواست‌های عضویت نشان از تخصصی شدن فعالیت ها دارد که امید است خروجی‌های موفق تری را از ایشان شاهد باشیم.

تاسیس ۲۵ فضاهای کار اشتراکی درسال ۹۹

رییس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: با توجه به تهیه طرح حمایت از ایجاد این فضاها توسط این مرکز و تایید و ابلاغ آن توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال جاری حمایت از فضاهای کار اشتراکی در سال جاری آغاز شد و در سال جدید، با رونق بیشتری همراه بود،   مرکز شتاب دهی نوآوری تا پایان سال جاری، ۸ فضای کار اشتراکی را به عضویت این مرکز در آورده و پیش بینی می‌شود که در سال ۱۳۹۹، مجموعاً بیست و پنج فضای کار اشتراکی، به عضویت این مرکز درخواهند آمد.  

عظیمیان در توضیح برخی رئوس دستور کاری این مرکز در سال ۱۳۹۹، اظهار امیدواری  رد در سال ۱۳۹۹ کماکان حمایت مالی از رویدادهای کار آفرینی را در برنامه داشته باشیم،  همچنین رسیدگی و تایید درخواست‌های عضویت شتابدهنده‌های متقاضی عضویت در این مرکز در سال جدید با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: افزایش تعداد شتابدهنده‌های عضو مرکز شتابدهی نوآوری به نردیک ۱۰۰ مرکز می‌تواند در توسعه کمی و کیفی زیست بوم و تولید استارتاپ‌های با کیفیت، نقشی موثر ایفا کند.

رییس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خط سیر تحول استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق را اینگونه توضیح داد: معتقد هستیم رویدادهای کار آفرینی، می‌تواند نقطه مناسبی برای آغاز راه و جوشش استارتاپی، توسعه هر چه بیشتر این زنجیره به صورت طبیعی به غنای بیشتر این زیست بوم منتهی خواهد شد. در این بین بسته‌های حمایتی جنبی نیز، مانند حمایت از حضور در رویدادهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است تا بتوان به استارتاپ‌ها کمک کرد که با کسب تجربیات جهانی، رشد سریع تر و با کیفیت‌تری را تجربه کنند.

برچسب‌ها پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز شتاب دهی نوآوری شتاب دهنده ها شتابدهنده ها استارتاپ ها کار اشتراکی سال جاری سال ۱۳۹۸ فضای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در سمنان+ فیلم
  • راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در سمنان
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها