Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@23:52:19 GMT

«خوب بد جلف:ارتش سری» همچنان در بلاتکلیفی اکران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۴۲۸

 فیلم سینمایی «خوب بد جلف:ارتش سری» دومین تجربه کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و پس از آن به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی ۹۹، اکران خود در سینما‌های سراسر کشور را آغاز کرد.  

اخبار فرهنگ و هنر - این فیلم توانست در زمان محدود اکران خود مبلغ معادل یک و نیم میلیارد تومان را در گیشه سینما به خود اختصاص دهد، اما فروش خوب فیلم قاسمخانی در دو هفته اول با شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینما‌ها تبدیل به اتفاقی تلخ برای این کارگردان سینما شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی سینما‌ها پس از شیوه ویروس کرونا بهترین زمان اکران را از «ارتش سری» گرفت تا این فیلم سودای رکوردشکنی در گیشه سینمای ایران را از دست بدهد، حال بعد از دو ماه تعطیلی همچنان بازگشایی سینما‌ها در هاله‌ای از ابهام بوده و برنامه خاصی برای آن ارائه نشده است.  

از سویی قاسمخانی می‌داند که در صورت بازگشایی سینماها، با توجه به اینکه بازگشت به شرایط عادی اکران ماه‌ها زمان ببرد، این فیلم نمی‌تواند رقم قابل ملاحظه‌ای را از خود به ثبت برساند، از جهت دیگر مسئله اکران آنلاین آثار سینمایی راهی تازه پیش روی سازندگان این اثر گذاشته است، این اتفاق، اما با وجود ریسک قاچاق اثر در بازار آزاد نوع دیگری از ریسک برای قاسمخانی محسوب می‌شود.  

ارتش سری نسخه دوم از سری فیلم‌های «خوب بد جلف» است که به گفته قاسمخانی قرار بر ساخت نسخه سوم آن نیز وجود دارد، این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست در مقام اثری کمدی با اقبال مخاطبان، اهالی نقد و خبرنگاران روبرو شود.

همکاری دوباره « پژمان جمشیدی » و «سام درخشانی» زوج آشنای سینمای ایران در سال‌های اخیر مهمترین بارزه این فیلم بود، این زوج سینمایی طی سال‌های گذشته با آثاری همچون تگزاس ۱ و ۲ و همچنین «خوب بد جلف۱» حضوری موفق در گیشه را برای خود به ثبت رسانده اند.  

از مهمترین اتفاقات نسخه دوم فیلم سینمایی «خوب بد جلف» می‌توان به نقش آفرینی «حامد کمیلی» به عنوان یکی از نقش‌های اصلی اثر اشاره کرد، حضور حامد کمیلی در این فیلم در حالی رقم می‌خورد که «حمید فرخ‌نژاد» بازیگر نسخه اول فیلم در پروژه حضور ندارد، کمیلی پیش از این نیز تجربیات موفقی در عرصه سینمای کمدی را از خود به ثبت رسانده است.  

فرهاد آئیش،  گوهرخیراندیش و مارال فرجاد دیگر بازیگرانی هستند که در نسخه دوم خوب بد جلف به ایفای نقش می‌پردازند، در این میان «امیرمهدی ژوله» نیز بازی در نسخه دوم را همچون نسخه اول تکرار کرده و جزو سه بازیگر باقی مانده از خوب بد جلف ۱ است.

حضور حامد کمیلی و غیبت حمید فرخ‌نژاد مهمترین تغییر نسخه اول و دوم خوب بد جلف است، کمیلی در نسخه دوم این فیلم بازی خوبی از خود به نمایش گذشته است، وی که پیشتر در عرصه کمدی فیلم موفق «دختر آدم پسر حوا» را در کارنامه داشته، در این فیلم نیز بازی روان و قابل قبولی را از خود ارائه داده است.  

مهمترین نقطه مثبت این فیلم در مقایسه با نسخه اول را باید در پختگی قاسمخانی در کارگردانی دانست، وی نسبت به خوب بد جلف یک از تکنیک‌های بهتر و بیشتری در کارگردانی استفاده کرده و چیدمان بازیگرانش را هم با جذابیت بیشتری کنار یکدیگر قرار داده است.  

فیلمنامه خوب بد جلف:ارتش سری هم نسبت به نسخه اول از انسجام بیشتری برخوردار است، هر چند قاسمخانی طی سال‌های گذشته با آثاری همچون «طبقه حساس» و «سن پطرزبورگ» تبحر خود در نوشتن فیلمنامه‌های کمدی را به رخ کشیده است، آثاری که همواره می‌توان از آن‌ها به عنوان کمدی سالم سینمایی یاد کرد.  

نکته قابل توجه در ارتش سری را باید پایبند بودن سازنده اثر به کمدی بدون شوخی‌های رکیک و مستهجن دانست، این فیلم تنها در موقعیت و دیالوگ‌ها به خلق کمدی می‌پردازد، مشخصا قاسمخانی در اثر خود به دنبال خنداندن مخاطب به هر قیمتی نیست و همچون نسخه اول در خوب بد جلف ۲ نیز این نکته را رعایت کرده است.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیمان قاسم خانی ویروس کرونا پژمان جمشیدی سینمای ایران حامد کمیلی خوب بد جلف ارتش سری ارتش سری پیمان قاسم خانی پژمان جمشيدی خوب بد جلف ارتش سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پس از تعویق یک هفته‌ای در نمایش فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، این فیلم از چند روز دیگر با تعیین رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال روی پرده سینماها می‌رود.

بیشتر بخوانید: اکران فیلم مست عشق در سینماهای سراسر کشور

این فیلم در حالی از چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه اکران می‌شود که پیش‌فروش اینترنتی بلیت آن از امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در برخی سایت‌های فروش بلیت (ایران تیک) آغاز شده است.

در «مست عشق» که فیلمی مشترک از ایران و ترکیه است، به نویسندگی فرهاد توحیدی و به تهیه‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده ساخته شده و شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، حسام منظور، هانده ارچل، ابراهیم چلیک‌کول، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم در آن بازی کرده‌اند.

داستان فیلم همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور داشته‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1227952 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • «پاندای کونگ‌فوکار ۴»؛ همچنان سرگرم‌کننده
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • بلاتکلیفی بیست ساله برای ساخت و ساز
  • پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد
  • بلاتکلیفی متقاضیان پژو پارس