Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:18:12 GMT

آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۵۳۴

آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده درباره امتحانات سراسری پایه ششم تحصیلی در برنامه‌ای رادیویی صبح و گفتگو توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیت هایی است که دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پس از پایه ششم وارد دوره تحصیلی جدید می شوند معمولاً یک امتحان هماهنگ پایانی به صورت منطقه‌ای برای آنها برگزار می شد اما به دلیل اینکه یک ارزشیابی کیفی توصیفی هم در طول سال برای پایه ششم انجام می گیرد، انتقادهایی نسبت به آن از قبل کرونا وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال قرار بر این شده که آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نشود و مانند سایر پایه‌های تحصیلی که معلمان ارزشیابی کیفی توصیفی را انجام می‌دهند در این پایه هم انجام شود و نیازی به انجام آزمون هماهنگ پایانی، که احتمالاً مستلزم اجتماعات دانش‌آموزان و به خطر افتادن سلامت آن‌ها باشد، نباشد.

حکیم زاده در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای مدرسه را نمی‌گیرد و کار تربیت فقط در مدرسه و تعامل چهره به چهره معلم با دانش آموزان اتفاق می‌افتد گفت‌: شرایط امسال شرایط خاصی است که نه تنها فقط در مورد آموزش بلکه در همه عرصه‌های زندگی مردم ناچار به پذیرش تغییراتی شده‌اند.

حکیم زاده اقدامات منسجم ایران در زمینه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدریس و آموزش‌های مجازی دروس تحصیلی دانش آموزان به همت معلمان و فرهنگیان بر می گردد که از همان روز اول به روش‌های مختلف خلأ عدم حضور دانش آموزان در مدارس را جبران کردند.

وی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که با قطعیت نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد اما ما دو موضوع را اصل قرار دادیم؛ اصل اول استفاده از تمامی بسترهای موجود اعم از تلویزیون، اپلیکشن "شاد" و اینترنت و راهبران آموزشی برای تداوم بخشی به جریان آموزش و اصل دوم هم آموزش پیش نیازهای تحصیلی برای شروع سال تحصیلی آینده به دانش آموزان است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا خردادماه سال تحصیلی ادامه پیدا کند و از طریق روش‌های متناسب با شرایط، آزمون‌ها را به صورت مجازی یا حضوری برگزار کنیم.

به گزارش مهر، پیش از این حکیم زاده در برنامه عصر خانواده خبر از لغو امتحانات سراسری برای پایه ششمی ها داده بود اما در صورت لغو این امتحانات سوال هایی که مطرح می شود این است که آیا پایه ششمی ها نیز یک ارزیابی دریافت خواهند کرد یا آزمون به صورت مدرسه‌ای انجام می شود. در صورت عدم برگزاری هیچ گونه آزمون ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم که در برخی مدارس یکی از ملاک هایشان نمرات پایه ششم بود، چه تغییراتی خواهد کرد و دیگر اینکه در حالیکه آموزش و پرورش نگران اجتماعات دانش آموزی برای برگزاری امتحانات پایه ششمی هاست آیا دیگر امتحانات نیز به صورت حضوری لغو خواهد شد و این مقدمه‌ای برای طرح آزمون آنلاین برای سال تحصیلی خواهد بود؟

کد خبر 4900616

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه ابتدایی ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهر تهران فاصله گذاری اجتماعی قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی آموزش مکمل نیروی انتظامی طرح ترافیک کمیته امداد امام خمینی طرح غربالگری دانش آموزان سال تحصیلی حکیم زاده پایه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این آزمون از ۲۵ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۴ رشته فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سوادرسانه‌ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست‌شناسی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و شیمی برگزار می شود.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان در بازدید از برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی گفت: درصد قبولی در مرحله اول المپیاد‌های علمی در استان نسبت به شرکت کننده در سال گذشته هشت درصد بود که در سال جاری به ۱۱ درصد رسیده است.

مرحله دوم المپیاد‌های علمی به صورت متمرکز در محل سالن اجتماعات دبیرستان استعداد‌های درخشان دوره دوم شهیدمدنی ناحیه ۴ تبریز برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده