Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با تاکید بر انجام تمهیدات لازم برای تحقق شعار جهش تولید گفت: سطح زیر کشت مزارع کلزا در این شهرستان یک هزار و ۴۵۰ هکتار است که این‌ میزان در مقایسه با سال قبل حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می شود میزان تولید نیز به همین مقدار افزایش یابد.

جبار حمادی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز با بیان اینکه برداشت دانه های سیاه با بهره ای طلایی در شهرستان آغاز شده است، اظهار کرد: سطح زیر کشت مزارع کلزا در این شهرستان یک هزار و ۴۵۰ هکتار است که این‌ میزان در مقایسه با سال قبل حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می شود میزان تولید نیز به همین مقدار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مشاوره و توصیه کارشناسان پهنه نسبت به آبیاری به موقع، مصرف کودهای لازم، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز تاثیر زیادی در  افزایش عملکرد و تولید این شهرستان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون افزود: از دیگر علل افزایش عملکرد در شهرستان رعایت مناسب تاریخ کاشت در مهر ماه، استفاده از رقم مناسب منطقه هایولا ۵۰، تامین به موقع و مقدار لازم نهاده های کشاورزی، استفاده از خطی کارهای دانه ریز و در نهایت ورود به موقع کمباین‌های برداشت محصول است.

حمادی در پایان بیان کرد: مراکز خرید محصولات پاییزه فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و تمهیدات و امکانات لازم برای خرید حداکثری کلزا در راستای نامگداری امسال به نام"جهش تولید" انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شهرستان کارون برداشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام