Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@08:13:56 GMT

رضوانی‌فر: تأمین مواد اولیه تولید دارو تا 9 ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۷۴۸

رضوانی‌فر: تأمین مواد اولیه تولید دارو تا 9 ماه آینده

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: مواد اولیه تولید دارو تا 9 ماه آینده ذخیره و تأمین شده است.

محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در باره شفافیت در شستا اظهار داشت: قطعا شفافیت موجب افزایش ظرفیت‌ها و راندمان اقتصادی می‌شود و هر جا که پاسخگویی و شفافیت افزایش پیدا کند، مساوی با بالا رفتن سود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: شفافیت و اجرای تعهدات عمومی نیز از نگاه بنگاه‌داری یک اصل برای ارتقاء کارایی است.

رضوانی‌فر بیان داشت: با بورسی شدن زیر ذره‌بین فعالان اقتصادی می‌توان فعالیت کرد و همین موضوع موجب شفافیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اظهار داشت: بورسی شدن زمینه جدی و ریل‌گذاری برای حرکت در مسیر مناسب است.

وی یادآور شد: از ظرفیت‌های قانونی برای تهاتر مطالبات استفاده شده است و توانستیم در آخرین روز کاری سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان از بدهی رایتل از محل مطالبات تأمین اجتماعی با دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهاتر کنیم.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به واسطه فعالیت‌های اقتصادی که در پتروشیمی و نفت دارد سال گذشته توانست بیش از 93 درصد از تعهدات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سامانه نیمایی عملی کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حوزه هلدینگ دارویی نیز سال 98 توانستیم تا پایان آذرماه یعنی تا 9 ماه آینده ذخیره مواد اولیه تولید داروهای مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعهدات وزارت بهداشت به شرکت‌های دارویی تأمین اجتماعی نیز گفت: هلدینگ‌های دارویی سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین عرضه تولید قریب به 30 درصد بازار دارویی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارد و هیچ وقت وقفه‌ای برای تولید و عرضه دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تأمین اجتماعی نداشته‌ایم.

رضوانی‌فر تصریح کرد: به طور میانگین مطالبات شرکت‌های دارویی از وزارت بهداشت هزار و 600 تا هزار و 700 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یادآور شد: 50 درصد از شرکت‌های زیر مجموعه شستا توسط سازمان حسابرسی کل کشور حسابرسی می‌شود و بیش از 80 درصد از عرضه پرتفو بورسی است.

وی در باره عرضه اولیه شستا در بورس نیز گفت: سرمایه‌های شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی یک دارایی بین النسلی است که از محل حق بیمه بازنشستگان از چند دهه قبل ایجاد شده است و در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با همین سرمایه‌ها ایجاد شده و باید خدمات به بازنشستگان ارائه دهد.

رضوانی‌فر بیان داشت: باید کمک کرد که ارزش افزوده این سرمایه بازنشستگان افزایش یابد و کارآیی و عملکرد آن نیز بیشتر شود.

وی تأکید کرد: عرضه شستا در بورس کمک می‌کند که ارزش واقعی دارایی‌ها مشخص شود و حیاط خلوتی که در گذشته بوده است و تصمیماتی که به یک باره گرفته می‌شد، با این اقدام منتفی شود و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به سمت شفافیت بیشتری پیش برود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اظهار داشت: البته برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز سهام‌هایی در نظر گرفته شده که در آینده خبرهای آن اعلام خواهد شد.

رضوانی‌فر افزود: فردا نیز عرضه اولیه سهام شستا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بورس خواهیم داشت که سهم هر کد بورسی کمتر از 4 میلیون تومان پیش بینی شده است و برای کارکنان شستا و شرکت‌های زیر مجموعه آن نیز سهام ترجیحی در نظر گرفته نشده است.

وی بیان داشت: منابع حاصل از  عرضه بورس نیز متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و این مبلغ برای پروژه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اظهار داشت: در فصل بهار و تابستان عرضه بورس‌های دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر داریم که از جمله آن کاغذ لطیف، هلدینگ سیمان و مجموعه رایتل است.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: از سالیان گذشته تاکنون ادغام شرکت‌های موازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌ایم که با این ادغام نه کارگری اخراج شده و نه خطوط تولید آن کمتر شده است.

وی اضافه کرد: برای آینده نیز 288 پروژه تعریف کرده‌ایم و تمرکز بر اجرای این پروژه‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یادآور شد: از سال 90 تا سال 98 افزایش سرمایه در شستا نداشته‌ایم و سال گذشته در خردادماه 105 درصد افزایش سرمایه داشته‌ایم که به 8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری اجتماعی تولید دارو وزارت بهداشت رضوانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، قالیباف گفت: وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی دربارۀ مشکلات دارو مسئول هستند.

صحبت های قالیباف را در ویدئو ببینید.

کد خبر 846585 منبع: فارس برچسب‌ها محمد باقر قالیباف ارز - بازار داخلی خبر ویژه دارو

دیگر خبرها

  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است