Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار کرونایی از اروپا از تصمیمات برخی کشورها برای آغاز روند کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی و گسترش عملیات پهپادی نظارتی پلیس آلمان در تعطیلات عید پاک خبر می‌دهد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و چالش ها و مسائل بیشتری برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش عملیات پهپادی کرونایی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از این اتحادیه حاکی از آن است که پلیس در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم برای نظارت بر اجرای محدودیت های ضد کرونایی به ویژه در تعطیلات عید پاک از پهپاد استفاده می کند.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که نقطه اوج ویروس کرونا هنوز به دست نیامده است. یک سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که نود درصد افراد مبتلا به کرونا در اروپا و آمریکا ثبت شده است. بر این اساس در اروپا تصویر مخلوطی از اوضاع وجود دارد. در برخی مناطق گسترش این ویروس سرعت کم تری دارد. انگلیس و ترکیه هم همچنان افزایش ابتلا به کرونا را ثبت می کنند.

آمار واقعی مرگ کرونایی در انگلیس 15 درصد بیشتر از آمار رسمی

نتایج یک بررسی در انگلیس هم نشان می دهد که شمار قربانیان کرونا در این کشور احتمالا حدود 15 درصد بیشتر از آماری است که رسما اعلام می شود. این خبر بر اساس داده های منتشر شده از طرف دفتر آمار ملی (ONS) منتشر شده است.

آزادی زندانیان ترکیه

ترکیه نیز به دلیل شیوع گسترده کرونا حدود 90 هزار نفر از زندانیان در زندان های شلوغ این کشور را آزاد کرده است. برای برخی ها مجازات زندان کوتاه شده و همچنین زنان دارای بچه کوچک و زندانیان بالای 65 سال هم از این طرح دولت بهرمند شدند.

دولت آلمان هم نشست بعدی بحران را که قرار بود امروز برگزار شود به روز چهارشنبه موکول کرد. قرار است این نشست به صورت ویدئو کنفرانس فردا بعد از ظهر با نخست وزیران ایالات مختلف برگزار شود و در آن درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی بحث و گفتگو شود.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی فرانسه

بر اساس پیش بینی وزیر دارایی فرانسه اقتصاد این کشور به دلیل بحران کرونا دچار رکود شده و تولید ناخالص ملی در سال جاری میلادی حدود 8 درصد کاهش پیدا می کند.

درخواست آلمان برای مقابله مشترک اتحادیه اروپا با کرونا

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم خواستار استفاده از یک برنامه اپلیکیشن کرونایی مشترک در سراسر اتحادیه اروپا برای مقابله با این بحران شده و گفت: به این ترتیب ما در این راستا سهمی را ایفا می کنیم تا محدودیت های سفر و کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا به سرعت و در دراز مدت دوباره کاهش یابد. وی تاکید کرد که اروپا در این راستا می تواند نمونه ای برای سایر مناطق باشد.

آغاز کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی در اتریش

اتریش هم کاهش اقدامات محدود کننده ضد کرونایی را آغاز کرده است. بر اساس اطلاعات دولت، فروشگاه های کوچک و برخی بازارها می توانند از روز سه شنبه آغاز به کار کنند. صدر اعظم اتریش در این باره گفته است: ما می خواهیم هر چه سریع تر بر عواقب اقتصادی این بحران غلبه کنیم و برای نجات هر شغلی در این کشور مبارزه کنیم.

کاهش محدودیت ها در اتریش به صورت گام به گام و مرحله ای انجام می گیرد.

ترامپ: توقف سفرها از اروپا همچنان ادامه خواهد داشت

آمریکا هم اعلام کرده است که توقف سفرهای آمریکا برای اروپاییان به منظور مقابله با شیوع کرونا همچنان ادامه خواهد داشت. رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که ایتالیا و اسپانیا در بحران کرونا هنوز شرایط خوبی ندارند و فرانسه هم تازه اقدامات ضد کرونایی خود را تمدید کرده است. وی توقف سفرها از اروپا به آمریکا را تا زمانی که اوضاع بهتر شود همچنان پا بر جا دانست.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم تاکید کرده است که دولت و ایالات آلمان درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی هماهنگ عمل کنند. وی تاکید کرد که انتظار اتخاذ یک تصمیم واحد را از مشاوره ها ی پیش رو در این باره بین صدر اعظم و نخست وزیران ایالات آلمان دارد.

وی ضمن اعتراف به اینکه مردم با محدودیت های بسیار شدید روبرو هستند در عین حال از میزان موافقت بالای شهروندان با اجرای این مقررات ضد کرونایی خبر داد.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده است که با وجود روند مثبت مقابله با کرونا اما قواعد فاصله گذاری و محدودیت ها همچنان باید ادامه یابد.

پاپ فرانسیس همه را به وحدت و هماهنگی فراخواند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هم با توجه به بحران کرونا همگی را به وحدت و هماهنگی فراخوانده و تاکید کرده که تنها به این صورت می توانیم بر این دوران سخت غلبه کنیم. وی گفته است: این بیماری تنها خطر سلامتی با خود نمی آورد، بلکه مسائل دیگری مانند جدایی واختلاف را هم ایجاد می کند.

کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی در لهستان

لهستان هم می خواهد کاهش محدودیت های ایجاد شده برای اقتصاد خانگی را از روز یکشنبه آغاز کند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان میانگین سن مبتلایان به کرونا در آلمان 49 سال است.

جدیدترین آمار مبتلایان و مرگ میر کرونایی در کانون‌های شیوع در اروپا

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا کنون در اسپانیا 172541 نفر به کرونا مبتلا شده و 18056 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 159516 نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و 20465 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 136779 نفر به کرونا مبتلا شده و 14967 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم 130072 نفر به کرونا مبتلا شده و 3194 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری فوت شده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 88621 نفر به این بیماری مبتلا شده و 11329 نفر هم در اثر ابتلا به آن فوت شده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا نفر هم در اثر ابتلا اعلام کرده کاهش محدودیت ها جدیدترین آمار مبتلا شده آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند