Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس علی‌آبادی روز سه‌شنبه در بازدید از روند نگهداری زعفران خریداری شده در انبارهای استان خراسان رضوی افزود: کل طلب زعفرانکاران این استان ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار میلیارد ریال و معادل ۴۶ درصد آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به گذشت حدود چهار ماه از پایان زمان خرید زعفران توسط دولت ادامه داد: تلاش خواهیم کرد به رغم مشکلات موجود پرداخت مطالبات زعفرانکاران در اسرع وقت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام رضایت از روند خرید حمایتی زعفران و همچنین نگهداری و انبارداری زعفران خریداری شده گفت: باید بررسی لازم و دقیق در خصوص میزان رطوبت محل نگهداری زعفران ذخیره شده انجام و تمامی دستورالعمل‌های استاندارد نگهداری زعفران به صورت کارشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

علی‌آبادی مهمترین هدف خرید حمایتی زعفران توسط دولت را حمایت از کشاورزان، تنظیم بازار زعفران و جلوگیری از سوء استفاده واسطه‌گران برشمرد.

در مجموع ۹ هزار و ۵۰۴ نفر از کشاورزان خراسان رضوی محصول تولیدی خود را در قالب طرح خرید حمایتی زعفران تحویل مراکز خرید دادند که تاکنون با ۲ هزار و ۹۳۹ نفر آنان تسویه حساب شده است.

از هشت آبان تا ۳۰ آذر ماه پارسال ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلو گرم محصول زعفران تولیدی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد که هم اکنون در چهار انبار ویژه استان نگهداری می‌شود.

در این راستا ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی فعال شد تا محصول کشاورزان این استان را به طور حمایتی خریداری کند. 

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل زعفران نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شد که بر این اساس هر کیلو گرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

پارسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان خراسان رضوی استاندارد بخش کشاورزی خراسان رضوی زعفران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خرید حمایتی زعفران خراسان رضوی خریداری شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا