Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی است از بیماری کرونا در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است به گفته متخصصان با رعایت اصول بهداشتی و پزشکی می‌توان خطر ابتلا به آن را کاهش داد؛ بنابراین عواملی مانند نوع تغذیه و عملکرد سیستم ایمنی بدن در ابتلا به این بیماری تاثیرگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای سیستم ایمنی نقش مهمی در مهار کرونا دارد ضمن اینکه سیستم ایمنی با تغذیه فرد ارتباط تنگاتنگی دارد پزشکان معتقدند که برای مقابله با ویروس کرونا باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و بهترین راه برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی تغذیه مناسب است کمبود دریافت مواد غذایی و ویتامین‌ها در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارند.

تغذیه از بسیاری جهات بر سلامتی تاثیر می‌گذارد و نبود مواد مغذی در بدن، کمبود و یا مصرف بیش از حد بر سلامت فرد موثر و عملکرد طبیعی بدن را مختل می‌کند. بدون شک تغذیه در سلامتی انسان به گونه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند. تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن تمامی احتیاجات بدن ما تنظیم شده باشد سلامت انسان را تأمین می‌کند و قوای دفاعی بدن را به صورت اساسی و قابل ملاحظه افزایش می‌دهد نبود تغذیه مناسب موجب از دست رفتن قوای جسمی و روحی در انسان می‌شود.

از سوی دیگر کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین A ویتامین D و ویتامین C موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا ویروس دارد. عامل ابتلا به این ویروس بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های ریوی، قلبی، سوءتغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است.

نقش سیستم ایمنی در پیشگیری از ابتلا به کرونا

عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، توصیه‌های تغذیه و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن را بسیار جدی گرفت، زیرا تغذیه مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گلبول‌های سفید از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

یکی از عواملی که نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد نقش موثر و ویتامین هاست. ویتامین C نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاوم سازی آن داشته و با توجه به اینکه یک آنتی اکسیدان طبیعی است با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن به سیستم ایمنی کمک کرده و با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون فرآیند مبارزه با عفونت را تقویت می‌کند.

غذا‌های نامناسب برای دوران کرونا

مصرف خودسرانه مکمل ها، مصرف نمک و نوشیدنی‌های شیرین، غذا‌های پرچرب و سرخ شده، فست فود‌ها و غذا‌های سنگین، مصرف غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن، مصرف غذا‌های کنسروی، منجمد، سوسیس و کالباس در دوران کرونا توصیه نمی‌شود.

غذا‌های مناسب برای دوران کرونا

غذا‌های بخارپز و آب‌پز مانند مصرف روزانه سبزی یا سالاد، مصرف ویتامین D، مصرف سبزیجات و میوه جات همچنین مصرف روزانه آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه مانند مصرف روزانه حبوبات به ویژه لوبیا و عدسی، مصرف ادویه جات به ویژه زرد چوبه، مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی یا لیمو ترش و یا گریپ فروت، مصرف جوانه گندم، ماش و شبدر و مواد غذایی مانند غلات، حبوبات، کلم قمری و انواع مغز‌ها از منابع غنی آهن هستند.

از دیگر مواد غذایی که در روز‌های کرونا باید مصرف شود می‌توان به منابع پروتئین روزانه مانند حبوبات یا تخم مرغ، پیاز به دلیل داشتن ویتامین c همراه با غذا و مصرف هویج، کدو حلوایی به صورت روزانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: در روزهای کرونایی از مرطوب نگه داشتن پوست خود غافل نشوید

بیشتر بخوانید: کودکان هم می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند

بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم برای محافظت از سلامت روان نوجوانان در ایام قرنطینه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس عملکرد سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه نقش مهمی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کرم گودرزی گفت: با هدف افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری برای تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت، جابه جایی خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستا‌های محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.

وی افزود: انجام این عملیات در حداقل زمان ممکن، بدون قطعی گاز در بخش خانگی و با استفاده از توان عملیاتی شرکت گاز چگنی انجام شد که صرفه جویی پنج میلیارد ریالی را نیز به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌