Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورتی که شرکت‌های نفت شیل آمریکا تولید خود را کاهش ندهند، تا اواسط ماه می‌تمام انبار‌های نفت تجاری آمریکا به طور کامل پر خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس پیش بینی آژانس اطلاعات انرژی آمریکا در صورت عدم کاهش تولید نفت توسط شرکت‌های شیل آمریکایی و تصمیم آن‌ها برای عدم کاهش تولید و انتقال میزان نفتی که قصد دارند از عرضه به بازار‌ها کم کنند به انبارها، تمام انبار‌های تجاری نفت این کشور تا اواسط ماه می‌پر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش راشاتودی، این آژانس اعلام کرده انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ بر خلاف آن که در سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه مازاد عرضه نفت به بازار جهانی باشیم، مازاد عرضه ۳.۹ میلیون بشکه روزانه افزایش یابد.

در گزارش این سازمان آمده است: در نیمه نخست سال جاری با توجه به قطعی بودن اغلب فعالیت‌های اقتصادی و خانه نشین ماندن مردم در بسیاری از کشور‌های جهان شاهد به حداکثر رسیدن مازاد عرضه نفت به بازار جهانی و رسیدن آن به بیشینه خود باشیم.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید: بررسی‌ها حاکی از آن است که در ماه آوریل تقاضای نفت در بازار جهانی ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت و این در حالی است که دو موسسه ویتول و ترافیگورا پیش بینی کرده‌اند تقاضای نفت در بازار جهانی برای این ماه ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت آمریکا ذخایر نفتی آمریکا بازار نفت اوپک بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت نزولی شد