Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که حدود نیمی از مرگ‌های کرونایی در ۵ کشور مهم اروپایی در خانه‌های سالمندان این کشورها اتفاق می‌افتد که به آن کم توجهی می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونایی در آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان اروپا بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تقریبا حدود نیمی از قربانیان کرونا در ۵ کشور مهم اروپایی از خانه‌های سالمندان بوده است.

بیشتر بخوانید:

نرخ ابتلای برخی ایالت‌های آمریکا از برخی کشورها بالاتر است

یک گروه تحقیقاتی از دانشکده اقتصاد لندن داده‌های رسمی از ۵ کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، بلژیک و فرانسه را در یک تحقیق مورد ارزیابی قرار داده‌اند. بر اساس تحقیق انجام شده بین ۴۲ تا ۵۷ درصد کل مرگ و میرهای ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان این کشورها رخ داده است.

دانشمندان این تحقیق البته روز سه شنبه اعلام کردند که مطالعه آن‌ها تنها اهمیتی محدود دارد.

بر این اساس در ایرلند ۵۴ درصد مرگ‌های کرونایی، در اسپانیا، ۵۷ درصد، بلژیک ۴۲ درصد، فرانسه ۴۵ درصد و ایتالیا ۵۳ درصد از خانه سالمندان بوده است.

منتقدان هفته‌هاست که به این مسئله انتقاد وارد می‌کنند که تا به حال به ندرت آمار مرگ و میر کرونایی در خانه‌های سالمندان انگلیس ثبت شده است. یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه در گفتگویی با بی بی سی این مسئله را نگران کننده ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که ساکنان خانه‌های سالمندان به او گزارش داده‌اند که احساس می‌کنند مانند بره‌هایی در کشتارگاه هستند. وی تاکید کرد که افراد سالخورده هم باید به طور مناسب درمان شوند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا تلفات کرونا آمار مبتلایان به کرونا بی بی سی پارلمان انگلیس ایرلند بلژیک اروپا ایتالیا خانه سالمندان اسپانیا فرانسه خانه های سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!

ایتنا - استفاده از گوشی همراه در سرویس بهداشتی می‌تواند برای سلامتی‌تان مضر باشد.
یک تحقیق انجام شده توسط Primary Washroom Hygiene نشان می‌دهد که استفاده از تلفن‌های هوشمند در سرویس بهداشتی باعث وجود سطح بالایی از آلودگی بیولوژیکی می‌شود.

این تحقیق که روی ده‌ها گوشی هوشمند انجام شد، بیش از ۵۰ درصد این گوشی‌ها «به شدت آلوده» به میکروب بودند.

محققان یک نظرسنجی شامل بیش از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده را انجام دادند تا عادات استفاده از تلفن همراه را در عموم مردم بیابند.

در این نظرسنجی، از هر چهار بزرگسال یک نفر اعتراف کرده است که هرگز گوشی هوشمند خود را تمیز نمی‌کند و ۵۹ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که در سرویس بهداشتی از تلفن خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، ۱۵ درصد از این افراد اعتراف کرده‌اند که هر بار که از دستشویی استفاده می‌کنند، دست‌های خود را نمی‌شوینند؛ به این معنی که ممکن است باکتری‌ها را به تلفن هوشمند خود منتقل کنند، حتی اگر در خود سرویس بهداشتی از آن استفاده نکنند.

مردان ۱۰ درصد بیشتر از زنان اعتراف کردند که تلفن خود را همراهشان به دستشویی می‌برند و ۲۴ درصد از آنها هر بار این کار را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!
  • استراحت در خانه و گذران وقت، خارج از منزل
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟