Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نتایج انجام آزمایشی تست سرپایی بیماری کرونا در استان افزود: در این طرح افراد مشکوک بیماریابی شدند و فوتی هایی که نتیجه آزمایش آنان مثبت نبود سی تی اسکن و آزمایشهای دیگر بر روی آنها انجام شد و این نشان داد که به این بیماری مبتلا بودند همچنین بررسی ها نشان داد که آزمایش ۲۱ تا ۲۵ درصد افراد مرتبط با بیماران کرونایی مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: پیگیری وضعیت این ۲۵ درصد نشان داده شد که ۴۰ درصد افرادی که با این تعداد ارتباط داشتند، تست آنان نیز مثبت تشخیص داده شد و همه این اقدامات به معنای آن است که افرادی که با نتیجه مثبت کرونا بستری شدند باید اطرافیان آنان نیز به لحاظ ابتلا مورد توجه قرار بگیرند و نکته دوم اینکه اگر فردی بیمار تشخیص داده شد به توصیه های در خانه ماندن و قرنطینه و ایزوله شدن، به درستی عمل نمی کند و همین  مساله موجب می شود که ۴۰ درصد افراد به این ویروس آلوده شوند.

این مسؤول ادامه داد: در نتیحه باید افرادی که امکانات مناسب در منزل ندارند، در نقاهتگاه ها ایزوله شوند تا دوران قرنطینه آنان سپری شوند و در این میان سازمان جهانی بهداشت نیز می گوید با شناسایی موارد مثبت اقدامات ایزوله باید انجام تا مانع آلودگی دیگران شود.

قزلباش در ارتباط با آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونان نیز افزود: آمارهای ارائه شده فوتی ها در جهان با توجه به ملاک های مختلف از قبیل میزان فراوانی آزمایش مثبت انجام گرفته فقط در بیماران بستری یا سرپایی بوده و به طور طبیعی هر چه فراوانی موارد مثبت بیشتر باشد، میزان مرگ و میر کمتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ایران این ملاک بر مبنای تعداد افراد بستری شده و طبق آزمایش مثبت تشخیص داده شده است که به طور طبیعی درصد بالاتر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به بیماریابی سرپایی در استان که از بیش از چهار هزار نفر آزمایش گرفته شد و از این تعداد یک‌هزار نفر مثبت تشخیص داده شدند که در کنار آن آمار مجموع بیماران قطعی آزمایشگاهی نیز ۸۳۳ ثبت شد.

قزلباش با اشاره به اینکه درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری مقداری بالا است، تاکید کرد: طی مدت شیوع بیماری کرونا در این استان هر آماری در مورد تعداد بیماران و فوتی‌های ارائه شده، بر اساس نتایج آزمایشگاهی به صورت شفاف بیان شده و اگر روزی بیماری کنترل شود و ارزیابی عملکردها انجام شد، آمارها نشان خواهد که مردم زنجان تا چه میزان همکار ی خوبی داشته و مسؤولان نیز پای کار بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاخیر ۱۴ روزه‌ای که از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور موارد مثبت این بیماری را داشت و  توانست با مهیا کردن امکانات لازم، خود را برای مقابله با این بیماری آماده کند از این رو تاکنون به پیک و افزایش تعداد بیماران به خارج از حد توان درمانی خود نرسیده و دو سوم تخت‌های بیمارستانی آماده شده برای مقابله با این بیماری خالی مانده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران،تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده، ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر بهبود یافتند و چهار هزارو ۶۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان غربالگری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا غربالگری بهداشت و سلامت کرونا غربالگری بهداشت و سلامت تشخیص داده شد بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟