Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@17:22:53 GMT

◄ سوء استفاده کامیونداران خارجی از بسته بودن مرزها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۶۲۶۳

◄ سوء استفاده کامیونداران خارجی از بسته بودن مرزها

تین نیوز

مدیر عامل یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی در نامه‌ای به رئیس کل گمرک ایران خواستار رفع ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی و امکان حمل کالا طبق قوانین، توسط این کامیون‌ها شد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، رانندگان  فعال در بخش ترانزیت با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند که به گفته خودشان عملاً آنان را زمین‌گیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رانندگان ترانزیت این مشکل از آنجا شکل گرفت که تا پیش از شیوع کرونا، کامیون‌های ترکیه‌ نمی‌توانستند به صورت خالی وارد ایران شوند و اقدام به بارگیری کنند ولی اکنون این کار را با ترفندی خاص انجام می‌دهند.

در این زمینه مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی در تاریخ 23 فروردین در نامه‌ای به رئیس گمرک ایران مشکلات مربوط به این بخش را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات موجود شد.

وی در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار تین نیوز قرار گرفت، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود فعلی و شیوع بیماری کرونا در کل دنیا و بسته بودن مرزها، کامیون‌های کشور ترکیه از طریق آذربایجان اقدام به حمل محموله به کشورهای همجوار نموده و سپس از طریق گمرکات شمال شرق، ایران وارد کشور شده و اقدام به بارگیری محموله‌های صادراتی ایران به قیمت‌های نجومی و دلبخواه به مقصد ترکیه می‌کنند و این درحالی است که صنعت حمل و نقل ایران به خصوص شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و کامیون‌های فعال در زمینه بین‌الملل در حالت سکون هستند.

وی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: با توجه به مشخص نبودن وضعیت مرزها و مشکلات مالی پیش آمده برای رانندگان که توانایی تامین مخارج خانواده‌های خود را ندارند این موضوع منجر به اعتراض به وضعیت موجود شده است. لذا خواهشمند است اقدامات و دستورات لازم جهت رفع ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی و حمل کالا طبق قوانین و به خصوص ممنوعیت تردد و بارگیری کامیون‌های خارجی و غیر ایرانی به خصوص کامیون‌های ترکیه را مبذول نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترانزیت کامیون های ترکیه ترانزیت ایران ترکیه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم

در ایام نوروز امسال بیش از ۳۰ هزار زائر خارجی برای زیارت و تجلیل از بهار طبیعت وارد مشهد شدند.

تعداد بسیاری از این زائران از افغانستان بودند و مهاجران مقیم شهرهای مختلف ایران هم خود را به مشهد الرضا رسانده اند و سال نو را در در این شهر تجلیل کردند.

گفتنی است مشهد اولین مقصد زیارتی مهاجرین افغانستانی در ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • شکاف درآمدی در ایران کمتر از ترکیه، مالزی و برزیل
  • زیر گرفتن مکانیک در پی سهل انگاری راننده (فیلم)
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم