Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انتقاد سازمان جهانی بهداشت از مدیریت واشنگتن در شیوع کرونا، کمک مالی به این نهاد بین‌المللی را معلق کرد که با انتقاد دبیر کل سازمان ملل متحد مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، «دونالد ترامپ» بامداد چهارشنبه (به‌وقت‌تهران) اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را معلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ که به‌شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا موردانتقاد قرارگرفته در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را هدف حملات لفظی قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار طی روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را به جانب‌داری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده است.

ترامپ در بیانیه بامداد چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت را به «سوء مدیریت و پنهان‌کاری» در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد.

ترامپ گفته «این بیماری می‌توانست از همان آغاز مهار شود». او همچنین ادعا کرده سازمان بهداشت جهانی، «اطلاعات نادرست چین» درباره این ویروس را ترویج کرده است.

ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همچنین گفت: «سازمان بهداشت جهانی در عمل به وظایف پایه‌ای خود شکست‌خورده و باید پاسخگو شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از جدال با فرمانداران ایالت‌های آمریکا عقب‌نشینی کرد. او که قبلاً گفته بود حرف آخر را درباره بازگشایی اقتصاد آمریکا او می‌زند نه فرمانداران ایالت‌ها بامداد چهارشنبه گفت فرمانداران می‌توانند طبق شرایط خاص هر ایالت، درباره ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی تصمیم بگیرند.

در همین حال، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد. 

وی خطاب به ترامپ گفته است الان وقت قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کرونا ترامپ سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اردوغان از آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه می‌گوید در حالی که تمام جهان در کنار فلسطین ایستاده، آمریکا باز هم در کنار اسرائیل ایستاد.

اردوغان این اظهارات را ظهر امروز (جمعه) بعد از نماز ظهر در استانبول در واکنش به وتوی طرح عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرده است؛ طرحی که بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای درباره آن اظهار تاسف کردند.

۱۲ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب، موافقت خود را با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کردند؛ اما آمریکا آن را وتو کرد و کشور‌های انگلیس و سوئیس نیز به آن رای ممتنع دادند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت: «اکثریت مطلق جهانی» با عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد موافق هستند و «آمریکا با این وتو نشان داد که درباره فلسطینی‌ها در واقعیت چطور فکر می‌کند.»

عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که ناکامی شورای امنیت در پذیرش عضویت کامل فلسطین باعث تداوم لجاجت رژیم اشغالگر اسرائیل و تداوم زیر پاگذاشتن خطوط قرمز از سوی آن‌ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد