Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین نشست کارگروه ویژه آموزش کشورهای عضو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو، به‌صورت ویدیوکنفرانس و به‌طور همزمان در سراسر جهان برگزار شد.
علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست مجازی، به تداوم روش‌های مختلف آموزش‌های غیرحضوری برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور، از جمله روش‌های آموزش مجازی، رادیو تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، به سه عامل مهم انعطاف‌پذیری، استاندارد و ترکیبی در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان اشاره کرد که با توجه به شرایط و امکانات موجود در مراکز آموزشی کشور اتخاذ و اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد که با رفع شرایط اضطراری بیماری کرونا، وضعیت آموزش و امتحانات دانشجویان کشور به روال عادی خود بازگردد، در غیر این‌صورت، مکانیزم‌ها و روش‌های ترکیبی مختلفی برای برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان از جمله ازریابی دانشجویان به‌صورت الکترونیک توسط استادان، برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی، آزمون‌های شفاهی ازطریق اینترنت و انجام پروژه‌های کاری توسط دانشجویان پیش‌بینی شده است.
خاکی صدیق خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.
گفتنی است ۱۲ کشور و از جمله کشور ایران، در خط اول گفتمان و تعامل بین‌المللی با یونسکو در موضوع کرونا هستند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا برگزاری آزمون آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در استان از ۴ متر مربع به بیش از ۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز افزایش می‌یابد.
سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در استان طی ۲ سال اخیر از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است.
جمالی افزود: تا شهریور امسال ظرفیت فضا‌های ورزشی دانش آموزی استان به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.
هماهنگی برای برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و تامین فضای مورد نیاز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های متوسطه دوم، دستورکار نخستین نشست شورای اموزش و پرورش استان بود.
این امتحانات همزمان با سراسرکشور در ۱۵۰ حوزه امتحانی مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
رئیس دایره امتحانات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری این آزمون با کمبود بیش از ۷ هزار صندلی و مکان مناسب مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تربیت نیروی انسانی کارامد برتلاش همگانی برای بزرگداشت باشکوه هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
احمد زاده افزود: تکریم معلم را نباید منحصر به یک سازمان دانست بلکه همه باید دینشان را به معلم ادا کنند.

دیگر خبرها

  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است