Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است به جای امضا، نام ترامپ روی چک‌های یارانه نقدی کرونایی آمریکا درج شود.

به گزارش عصرایران، روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت تصمیم به درج نام ترامپ روی چک‌ها روز سه‌شنبه (دیروز ) از سوی وزارت خزانه‌داری به کارمندان دورکار اداره "خدمات درآمد داخلی" آمریکا (IRS) که نهادی زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست، ابلاغ شده و حالا این کارمندان 2 روز فرصت دارند تغییراتی را در فرمت قابل چاپ چک‌ها بدهند تا این چک‌های پرداختی تا روز پنج شنبه (فردا) به چاپخانه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دو مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست، درج نام ترامپ روی چک‌ها نیازمند تغییر کدهای یارانه‌ای برنامه‌نویسی فرمت چک‌هاست و ممکن است به تاخیری چند روزه در پرداخت آنها به خانوارهای آمریکایی بینجامد.

قرار است نام "دونالد جی ترامپ" به جای امضای او در قسمت بالای سمت چپ این چک‌های پرداختی درج شود.

منتقدان ترامپ می‌گویند این اقدام دولت او هدف و جنبه تبلیغاتی دارد.

این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست که نام یک رییس جمهوری روی چک‌های پرداختی دولت فدرال درج می‌شود.

دولت ترامپ ماه گذشته میلادی تصمیم گرفت در قالب یک بسته حمایتی 2.2 هزار میلیارد دلاری از کسب و کارها و اقتصاد آمریکا در برابر شیوع ویروس کرونا حمایت کند.

در قالب بخشی از  این طرح، قرار است به مدت 3 ماه به افرادی که درآمد سالانه آنها کمتر از 75 هزار دلار است یارانه نقدی 1200 دلاری و برای فرزندان تحت تکفل آنها نفری 500 دلار ماهانه پرداخت شود.

قطع کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

در خبری دیگر دونالد ترامپ دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد ایالات متحده آمریکا به خاطر عملکرد ضعیف سازمان بهداشت جهانی در ماجرای کرونا کمک مالی خود به این سازمان را تعلیق می‌کند.

اعلام این خبر در بحبوحه تلاش‌های جهانی برای مهار کرونا که سازمان بهداشت جهانی در محوریت این تلاش‌ها قرار گرفته، ممکن است به این مبارزه جهانی ضربه بزند.

ترامپ دیروز در جریان کنفرانس خبری روزانه در کاخ سفید گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایف خود در ارتباط با ویروس کرونا ناکام مانده است.

او این سازمان را متهم به "سوءمدیریت و سرپوش گذاشتن" بر شیوع ویروس کرونا پس از ظاهر شدن آن در چین متهم کرد و گفت که این سازمان باید پاسخگو باشد.

ترامپ سازمان بهداشت جهانی را مسئول کشته شدن هزاران نفر به خاطر بیماری کرونا معرفی کرد و گفت اگر این سازمان زودتر هشدارهای لازم را می‌داد این افراد به خاطر بیماری کووید 19 نمی‌مُردند. ترامپ پیشتر نیز دولت چین را به پنهانکاری درباره ویروس کرونا و سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با چین متهم کرده است؛ اتهامی که هم از سوی چین و هم از سوی دبیر کل سازمان بهداشت جهانی رد شده است.

ترامپ دیروز گفت: "به دولت دستور داده‌ام بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل شود."

ایالات متحده آمریکا سالانه به صورت داوطلبانه 15 درصد از بودجه سازمان بهداشت جهانی را تامین می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان بهداشت جهانی تصمیم به تعلیق بودجه این سازمان از سوی امریکا را در شرایط کنونی اقدام نادرستی دانستند و تاکید کردند شرایط کنونی زمان مناسبی برای کاهش منابع مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی نیست.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دیروز در واکنش به این تصمیم ترامپ گفت معتقد است که آمریکا به تامین بودجه این سازمان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آغاز پرداخت یارانه نقدی کرونایی در آمریکا

لینک کوتاه: asriran.com/0032DB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا ترامپ سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی دبیر کل سازمان ویروس کرونا یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت‌ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماری‌های واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت‌ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقا سلامت در سطح منطقه شد.

کد خبر 6079360

دیگر خبرها

  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها
  • یارانه نقدی چه کسانی واریز شد؟