Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی حیدری با اشاره به آسیب‌دیدگی مشاغل تعطیل‌ شده، افزود: برای حمایت از اصنافی که به دلیل همکاری و تبعیت کامل از دستورات قرنطینه و ثبت‌نام در سامانه سلامت، کسب‌وکار خود را تعطیل کردند و طبعا دچار مشکلات اقتصادی از جمله چک برگشتی و معوقات بانکی شدند بنا بر اعلان کمک از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها مکلف شدند اقساط را با تاخیر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر بانک‌ها با بهانه عدم اطلاع از بخشنامه و این سیاست به وظیفه خود عمل نکنند، استانداری و معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداری نیز در حوزه وظایف خودشان مکلف به رسیدگی خواهند بود.

حیدری با اشاره به سیاست پیشگیرانه ویروس کرونا در کشور و قم اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا از ۵ کمیته برای بررسی وضعیت پزشکی مردم تشکیل شده که هرکدام شرح وظایفی دارند و در حوزه خود فعالیت می‌کنند. اولین کمیته، کمیته مراقبت و درمان است که  قریب به یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از مردم قم را در قالب ثبت نام در سامانه سلامت و سامانه سیب غربالگری کرده است.

وی افزود: در این راستا در خصوص افرادی که هیچ گونه علائمی نداشتند و سالم بودند تنها وضعیت سلامت و هشدارهای مراقبتی به آن‌ها اطلاع داده شده است. افراد مشکوک نیز به شکل مستمر مورد پیگیری و راهنمایی پیامکی قرار می‌گیرند و مراحل تماس تلفنی و پیگیری‌های بیشتر در خصوص این افراد طی می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای قم یادآورشد: افراد مشکوک در صورت حاد شدن وضعیت به مراکز بهداشت و سلامت ۹گانه راهنمایی می‌شوند. اگر وضعیت این افراد بسیار حاد تشخیص داده شود، به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و اگر وضعیت آن‌ها مساعد بود، با درمان سرپایی و تجویز دارو به مراقبت در منزل اکتفا می‌شود که این مراحل تشخیص و مراقبت اکنون نیز به همین منوال است.

حیدری با بیان اینکه مرکز اصلی فعالیت کمیته مراقبت و درمان در بیمارستان‌ها است، گفت: این کمیته در بیمارستان‌ها وظیفه مراقبت از بیماران و ارائه آمار افراد مبتلا، فوتی، بهبودیافته و بستری‌شده را به‌ صورت دقیق و روزانه بر عهده دارند که گزارش آن توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تایید و اعلام می‌شود و ما نیز پشتیبانی از این طیف وسیع را بر عهده داریم.

فرماندار قم با اشاره به تعطیلی بسیاری از اصناف و کسبه اظهار کرد: بنا بر دستورات و تصمیمات کلان کشور مشاغل به دو دسته پرخطر و کم‌خطر تقسیم شدند که هر دو دسته باید با ثبت نام در سامانه سلامت مجوز فعالیت خود را دریافت کنند، اما مشاغل پرخطر در حال حاضر اجازه فعالیت ندارند و در صورت عدم تبعیت از قوانین، فقط به خاطر حفظ سلامت مردم و صاحبان این مشاغل اخطار می‌گیرند و در نهایت پلمب می‌شوند.

حیدری افزود: مسئولان کشور ما در جریان این بحران منطقی‌ترین سیاست را اتخاذ کرده‌اند و تاکید بسیاری بر خودمراقبتی دارند، به طوری که مشاغل کم‌خطر به شرط ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت مجوز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود درآمد کم صاحبان مشاغل و کساد شدن بازار این اصناف کم‌خطر، چرخه اقتصاد این مشاغل می‌چرخد و منبع درآمدی ولو بسیار کم دارند.

حیدری افزود: ممنوعیت فعالیت مشاغل پرخطر نیز تا ۳۱ فروردین ۹۹ خواهد بود و بعد از این تاریخ امیدواریم با رعایت و خودمراقبتی مردم و حصول بهبودی، تحت شرایطی خاص و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر 501425 برچسب‌ها كرونا در ايران استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قم ثبت نام در سامانه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت