Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در شیراز در دادگاه بدوی به حبس محکوم شد. تاریخ انتشار: 11:49 - 27 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۸۳۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، تولید کننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در شیراز در دادگاه بدوی به حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده غیرمجاز که اسفندماه ٩٨ و پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده اقدام به تولید و توزیع اقلام غیربهداشتی و غیرمجاز شوینده و ضد عفونی کننده کرده بود، در دادگاه بدوی در مجموع به ١٣سال حبس از حیث ارتکاب جرائم متعدد، ١٨١ میلیون و ۵٠٠ هزار ریال جزای نقدی، ضبط ادوات و ابزارهای تولید به نفع دولت و محرومیت دو ساله از اشتغال به کسب و کار مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی محکوم شد.

بیشتربخوانید: برگزاری دادگاه محاکمه متهمان احتکار اقلام بهداشتی

این گزارش حاکی است متهمه ٣٣ ساله این پرونده در رأی صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری ٢ شیراز به لحاظ ارتکاب بزه ساخت و عرضه مواد ضد عفونی کننده تقلبی و معاونت در جعل علامت استاندارد به ۵ و نیم سال حبس تعزیری، جزای نقدی و٢سال محرومیت از اشتغال به کسب و کارهای مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی و به لحاظ ارتکاب بزه معاونت در جعل علامت سیب سلامت به دو و نیم سال حبس، از حیث تهدید بهداشت عمومی به یک و نیم سال حبس محکوم شد.

در خصوص سایر عناوین اتهامی نیز طی همین دادنامه حکم محکومیت صادر گردیده است. همچنین در رأی صادره بر اساس قانون بر اجرای مجازات اشد تعزیری تأکید شده‌است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری فارس کرونا مواد شوینده و ضدعفونی کننده حبس محکوم شد کننده مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامپزشکی سبزوار پارسال ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید در حوزه‌های مختلف نظارتی - بهداشتی انجام داد که منجر به ضبط ۱۷۹ تن فراورده غیرقابل مصرف و فاسد، سه مورد مهر و موم واحد‌ها و ارسال ۷۰ فقره از پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشتی به مراجع قضایی شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی مربوط به عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد و استفاده نکردن از مواد اولیه باکیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

وی گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه‌های دام وطیور، کارخانجات خوراک دام وطیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

دکتر زیدآبادی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در خصوص ارائه مواد باکیفیت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دقت لازم را داشته باشند، چون شبکه دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و سلامت جامعه با کسی مماشات نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان تبلیغ، خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند