Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ذبیح‌الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه اتاق فکر طرح کاداستر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طرح کاداستر یک طرح ملی و مهمترین زیرساخت در مدیریت زمین و مسکن است و موجب شفافیت در امور شده و از سوءاستفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیگر ویژگی‌های مهم اجرای طرح کاداستر را رفع مشکلات ناشی از تداخلات مرزی، جلوگیری از اختلافات مردم و افزایش امنیت در جامعه عنوان کرد.

معاون رییس قوه قضاییه با اعلام اجرای طرح کاداستر به عنوان اولویت نخست سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری، همه مدیران را مکلف کرد که در برنامه ریزی‌های استانی، این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: طولانی شدن اجرای طرح کاداستر خسارت زیادی در جامعه دارد، لذا همه مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همه مراجعی که در اجرای این قانون وظایفی را عهده دار هستند، تکلیف دارند که این موضوع را سرلوحه امور قرار دهند.

خداییان با تاکید براینکه همه مراجعی که مالک اراضی و مستغلات بوده و یا این املاک تحت نظارت آن‌ها قرار دارد طبق قانون مکلف به ارائه نقشه استاندارد املاک و اطلاعات حقوقی، ثبتی و توصیفی آن‌ها به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستند، به مدیران ستادی و استانی این سازمان ماموریت داد که اسامی مدیرانی که در انجام این وظیفه کوتاهی می‌کنند را به مراجع نظارتی و بازرسی اعلام نمایند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طرح کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم پایش به‌موقع عوامل خسارت‌زا
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور